45

3.8K 126 14
                                    

Hande saçımın tamamını boyamıştı. Yıkayıp kuruttuktan sonra aynanın karşısına geçtim. Bence çok güzel olmuştu.

Hande'yle sabaha kadar uyumayıp sohbet etmiştik. Sabah üniformalarımızı giyip hazırlandık. Saçlarıma aynada bakıp gülümsedim de kahvaltı yaptıktan sonra evden çıktık. Gökalp'in arabası evin önüne dururken önce Hande'ye sonra bana sarıldı. Gökalp'in hiçbir şeyden haberi yoktu ve Hande'yle konuştuktan sonra ben Oğuzhan'la aramda halletmişim gibi söyleyecektik. Gökalp dün geceki olayları duysa kıyameti koparırdı herhalde.

Gökalp "Saçların çok güzel olmuş Alev" dediğinde şirin bir gülümseme gönderip "Yiaaa" dedim. Hande "Designer by Hande Polat" dediğinde Hande'ye arkadan uzanıp yanağına öpücük kondurdum.

Hande "Bu kız beni senden çok seviyor beyefendi" dediğinde Gökalp "Hayda! Ne alaka güzelim?" Diye sitem edince Hande "Öyle işte" dediğinde Gökalp daha uzatmadı. Okulun önüne geldiğimizde Hande'yle inip yan yana Gökalp'in park etmesini bekledik.

Hande "Yavşak" aniden dediğinde güldüm. "Ya niye öyle diyorsun? Çocuk ne yaptı sana?" Diye sorduğumda "Uğraşıyorum işte" dedi gülerek.

"Bizim enişte nerede ya manitleri sorayım" dediğinde koluna vurup "Hande, bak ya!" Dedim. "Kusura bakma ama dün gece çok güzeldi."

Gökalp yanımıza gelirken duraksayıp "Dün gece ne çok güzeldi?" Diye sorunca Hande'yle kahkaha atmaya başladık. Hande kolumdan tutup bahçe kapısından içeri götürdü. Hala gülüyorduk Gökalp de arkamızdan sorgulayarak geliyordu.

Durduğumuzd alnımı Hande'nin koluna yaslayıp sessizce gülmeye devam ettim. Yine gülme tutmuştu ve geçmiyordu.

Tam sakinleşmiştim başımı kaldırıp Gökalp'e baktım. Hande "Krize girecek kız ya!" Dediğinde Gökalp "Dün gece çok güzeldi diyorsunuz amınakoyim neresi komik bunun" dediğinde ellerimi karnıma koydum ve gülmeye devam ettim. Hande koluma birkaç kere gülerken vurup sakinleşmeye çalıştı. Güçlükle "Dün kız kıza sabaha kadar vakit geçirdik. Eğlenceli oluyor dedikodu falan filan" dediğinde başımla onayladım. Gökalp "Haa! Sevişmiş gibi dün gece çok güzeldi deyince dedim noluyo amk" dedi.

Hande gülüp "Ayıp ediyorsun! İkinizi birden idare edebilirim" dediğinde gülüp "Kandırma çocuğu, dalga geçiyor Gökalp" dediğimde Gökalp "O gülüyor en azından bırak dalgasını geçsin" dediğinde Hande yumuşayıp Gökalp'in boynuna sıkıca sarıldı. Tek başıma ikisine bakarken Hande ve Gökalp'e bakan Oğuzhan bakışlarını bana çevirdi.

Hande ve Gökalp gibi ona sarılmak istiyordum. Böyle sap durmak yerine onun yanımda olmasını isterdim. Gözlerimi gözlerinden çekip derin bir iç çektim. Hande Gökalp'in yanaklarından öpüp sonunda geri çekildi.

Kollarımı önümde bağlayıp başımı eğdim. Onun sesiyle başımı hızla kaldırdım. "Hande konuşabilir miyiz?" Diye sorduğunda Hande başıyla onayladı. Bunu Gökalp'in yanında yapması çok kötü olmuştu. Olaya karışmadan Hande'nin Gökalp'e açıklama yapmasını bekleyecektim. Gökalp yanıma gelip "Ne oluyor?" Diye sorduğunda "Bilmiyorum, belki de benimle ilgilidir. Çünkü onunla konuşmak ister gibi durmuyorum değil mi?" Diye sorduğumda başıyla onayladı.

"Gelsin de anlatır zaten." Dediğinde sessiz kaldım. İkisini izliyordum ve sakince konuşuyorlardı. Hande uzun uzun birşeyler anlatıyordu ve Oğuzhan sakince dinliyordu.

Merakla ellerim titrerken en sonunda Oğuzhan okul binasına Hande de buraya ilerledi. Yanımıza gelip "Alev'le ilgili, konuşmak istiyormuş" dediğinde "Bahanelerini merak ediyorum" dedim. Gökalp ikimizin omzuna elini koyduğunda okul binasına ilerledik. "Kalbinden ne geçiyorsa onu yap" dedi Gökalp. Kalbimden o geçiyordu sadece. Bir de Hande ve Gökalp sarılırken tek kalmamak.

Sınıfa girip yerimize oturduk. İlk iki ders tekrardan edebiyattı. Hande yine yanıma otururken Gökalp arkamıza oturdu.

Ayağa kalkıp üstümdeki heyecanı atmaya çalıştım. Hande'nin uzattığı kağıdı top yapıp çöpün yanına gittim ve attım. Başımı kaldırdığım anda kapıdan giriyordu ve uzun zaman sonra bu kadar yakınlaşmıştık. Gözleri gözlerime hasretle bakarken hızla gözlerimi çekip yerime oturdum. Birkaç saniye öylece durup masasına ilerledi. Hande bir defterin kağıdının üstüne yazdığı yazıyı bana uzattığında kendime çekip okumaya başladım.

Oğuzhan hoca dün gece o iki kızdan biri sensin diğeri de Alev'di dedi. Daha devam edecekti böldüm dedim ki hocam orada evet bendim ama yanımdaki kız Alev değildi dedim. Hem biz saçını haftasonu kafası dağılsın diye boyadık dün akşamki kız başka biri dedim. Düşündü sonra yalan söylüyorsun dedi. Hocam Alev gelecekti aslında ama kabul etmedi yanımdaki benim başka bir yakın arkadaşımdı dedim. Kokusunu tanıdım deyip gitti öylece kaldım sıçtık yani

Defteri bıkkın bir nefes verip kapattım. Kokumu nerden biliyorsun kokumu? Arkama yaslanıp ellerimle yüzümü kapattım. Birden önümdeki defter alınırken "Derste notlaşmak ha?" Dedi Oğuzhan.

ÖĞRETMEN (TAMAMLANDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin