20. Bölüm

1.2K 16 0
                                    

Askerler "Kralımız çok yaşa!" diye naralar atıp selam verdikten sonra kılıç talimine devam ettiler. Onlara dinlenme sadece bir gündü. Belki de bir gün bile değildi.

Cengiz, askerlerine baktı ve "askerlerim!" diye seslendi. Onun seslenmesiyle askerler talime yeniden ara verdiler. 

"Almanlar Fransızlara ve bize ihanet etmiştir. Yeri geldiğinde bu ihanetin bedelini onlara ödetmek için şimdi çok çalışmalıyız. Herkes üstüne düşen görevi yapmalı. Yapmalı ki A.manlar bedel ödesin!"

Yapılan konuşmayla birlikte askerler Almanlara yoğun bir öfke duydu. ALmanlar'ın ihanet ettiği dedikodusu her yerde konuşuluyordu ama herkes bunun doğru olduğunu Cengiz'in ağzından ilk kez duyuyordu. İngilizler, kısa bir süre de olsa Almanlarla omuz omuza savaşmış, ekmek bölüşmüşlerdi.

Almanların ihaneti herkesi üzmüş, öfkelendirmişti. Herkes kılıçlarını bileylemiş, kana susamıştı. Yeni bir savaş kapıdaydı. Bu savaş İrlanda-İskoç ittifakına karşı olan savaşta çok daha büyük olacak, kan gövdeyi götürecekti.

Cengiz, oluk oluk kan akıtmaya ve Almanlar'ın kafatasından kan içmeye İngilizlerin önünde yemin etti ve yanına gelen Sir Bevois'a baktı. "Askerlerimiz nasıl?" diye sordu.

"Almanlar ve İrlandalılara karşı bir deniz savaşında kazanma şansımız var mı sence?"

"Almanların disiplinli ve hızlı ordusuna karşı zorlanacağız ama yine de kazanacağımızı düşünüyorum kralım. Onları kendi karalarına sürüp savaşı oraya taşımalıyız."

Cengiz, gülümseyerek "ben de öyle düşünüyorum." dedi ve bu sırada bir habercinin yanlarına geldiğini gördü. Ona dönerek "ne oldu?" diye sordu.

"Çok az kalan Rus askeri Romalıları Viking sınırına yakın bir bölgede durdurmuş. Hatta geri püskürtmüş."

Cengiz, duyduğu bu habere önce şaşırdı ve ardından aklına unuttuğu bir detay olan Rusya iklimi geldi. Gülerek "belliydi böyle olacağı." dedi.

"Rusya soğuk bir ülke. Roma İmparatorluğu aceleci davranmış olmalı ki soğuğun da etkisiyle Ruslara yenilmiş. Hedeflerinin Vikingler ve ardından biz olduğu çok açık."

Cengiz, başını Bevois'a çevirdi ve sözlerini Bevois tamamladı.

"Sırada Almanlar ve Fransızlar olacaktır. Bizim İspanya sınırında kalmış çok az sayıdaki ordumuz da mağlup olabilirdi. Bu olay, size de bize de derin bir nefes aldırmıştır."

Cengiz, gülümsedi ve "aynen öyle." dedi. Ardından Dumbarton'a baktı.

"Bir ferman yazasın Dumbarton! Vikingler Rus askerlerine destek versin. Destek versin ki Romalılar pılını pırtısını toplayıp topraklarına dönsünler."

Dumbarton, "emredersiniz Kralım." dedi ve fermanı yazmaya gitti.

Cengiz ise bir süre daha askerlerini izledi ve politika hakkında düşündü. O an politikanın satrançla benzerlikleri olduğunu fark etti. İkisinde de zeki olmak ve dikkatli olmak, strateji bilmek gerektiğini anladı. Böylelikle satranç oynarken politikasını belirlemeye karar verdi. Başını Marian'ı çevirdi.

"Satranç oynamak istiyorum Marian."

Marian, gülümsedi ve "oynayalım." diyerek Cengiz'in koluna girdi.

"Bizim ülkemizde her komutan, her soylu adam ve kadın satranç oynar. En çok da devlet yönetimiyle ilgili olanlar. Kral, kraliçe ve komutanlar gibi."

Cengiz, gülümseyerek "güzel." dedi ve beraber askerleriyle birlikte talim yapan komutanın odasına girdiler. Büyükçe odada yer alan masaya oturdular. 

Satranç maçı başladı ve kısa sürede üst üste hamleler yapıldı.

Marian, yanlış bir hamle yaparak Cengiz'e büyük bir fırsat verdi ve bu sırada içeri Dumbarton'un girmesiyle Cengiz'in dikkati dağıldı ve Cengiz, Marian'ın hatasını fark edemeyerek başka bir hamle yaptı. "Gel Dumbarton!" dedi.

"Ama lütfen kötü bir haberle gelme!"

"İyi mi kötü mü bilmiyorum ama İspanya ile Portekiz birbirine girmiş Kralım."

Cengiz, bir süre bunu düşündü ve ardından "Almanlar ne yapar sence?" diye sordu.

"Benim bildiğim Almanlar ikisiyle ittifak yapıp satar, sonra da topraklarını ele geçirir."

Cengiz, bir süre sessiz kaldı ve ardından "peki İrlandalılar?" diye sordu.

"İrlandalılar güçlü kalmak isteyeceklerdir Kralım. Adından söz ettirebilmek onların için önemlidir. Bunun için Almanlarla eşit toprak almak isteyeceklerdir."

Cengiz, "ikisi birden saldırırlar." diye sesini yükselterek ayağa fırladı.

"Savaş haberini duyar duymaz Almanlar karadan İspanyollara, İrlandalılar denizden Portekizlilere saldıracaktırlar."

"O zaman onları gafil avlayabiliriz Kralım."

Cengiz, "aynen öyle." dedi ve ardından aklına Bevois geldi. "Hemen bana Bevois'u çağır!" diye emretti.

Dumbarton, "emredersiniz." dedi ve çıktı. Birkaç dakika sonra Bevois ile geri döndü.

"Senden İspanya sınırındaki Fransız birliğine Almanlara karşı direnmelerini isteyen bir mektup yazmanı istiyorum. Biz Almanların arkasından dolanıp onları yerle bir edeceğiz."

Dumbarton, birden "bunu yapamayız." diye karşı çıktı.

"Söylediğinizi yapmak için Roma topraklarına girmeliyiz ki bu da bir savaş ilanı olur."

Cengiz, "lanet olsun." diye bağırdı ve odada volta atmaya başladı. Bir an Romalılara da saldırmayı düşündü ama bunun erken bir karar olacağını düşünerek bundan vazgeçti. Bir süre odada volta atmaya devam etti ve içeri giren askere baktı. "Ne oldu?" diye sordu.

Asker başıyla selam verdi ve ardından konuşmaya başladı.

"İrlandalılar kıyılarımıza taciz atışında bulunmuş kralım."

Cengiz, "hay sikeyim." diyerek kendisini sandalyeye bıraktı.

"Bir bu eksikti. Hiçbir tahminim doğru çıkmadı. Almanların aldığımız istihbaratı almamaları gibi bir ihtimal yok. Bizim onlara hücum edeceğimizi bildikleri için bize taciz ateşinde bulunuyor İrlandalılar."

Cengiz, askere baktı ve "taciz ateşine karşılık verildi mi?" diye sordu.

"Verildi ve İrlandalılar bir süre sonra kıyılarımızdan uzaklaştı. Çıkartma yapacak kadar askerleri ve gemileri yoktu."

Cengiz, askerden duyduklarını bir süre düşündü ve ardından ayağa kalktı.

"Siz de benim düşündüğüm şeyi mi düşünüyorsunuz Kralım."

"İrlandalıların bizi oyalamaya çalıştıklarını düşünüyorsan evet. Aynı şeyi düşünüyoruz."

Dumbarton, "kesinlikle." dedi ve ardından gülümsedi.

"Sanırım şimdi de Almanlara ya da İrlandalılara saldırmamız gerektiğini düşünüyorsunuz."

Cengiz, "aynen öyle." dedi ve Sir Bevois ile askere baktı.

"Askerlerin çok daha çabuk hazır olması gerekiyor Sir Bevois. Hemen diğer komutanları da buraya çağır! Toplantı yapacağız."

Sir Bevois, "emredersiniz kralım." dedi ve askerle birlikte odadan çıktı.

🦜Bölüm Sonu🦜

Film Önerisi: Yedinci Koğuştaki Mucize
Dizi Önerisi: Supernatural
Kitap Önerisi: Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu (Stefan Zweig)
Şarkı Önerisi: Keklik Gibi (Melek Mosso)

Paralel Evrenin Geçmişine Gitmek "Birleşik Krallık" (+18) (Ara Verildi)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin