15. Bölüm

2.2K 27 2
                                    

Cengiz, memnuniyetsiz bir şekilde kaşlarını çattı ve başını önce Aila'ya, sonra Dumbarton'a çevirdi. "Şimdi ne yapacağız?" diye sordu.

"Roma, Rusya'yı yenerse sırada Viking devleti olacaktır."

Konuşulanları sessizce dinleyen Aila sessizliğini bozdu ve laf arasına daldı.

"Ben hemen bir mektup yazacağım. Sonra sizinle savaşa katılacağım kralım. Yazacağım mektupla komutanlarım durumun ciddi olduğunu ve sınırlarımızı her daim korumaları gerektiğini anlayacaklardır."

Aila'nın söyledikleri Cengiz'in aklına yattı ama yine de Aila'nın ordusunun başında olması gerektiğini düşünüyordu.

"Sen yine de topraklarına dönmelisin. Ne olur olmaz diye."

Aila, gülümsedi ve "gerek yok bence." dedi ve Dumbarton'un verdiği kağıt kalemle mektubu yazmaya koyuldu.

"Ruslar biz İrlandalılar ile savaş bitirene kadar Rus topraklarını alamazlar. Belki de yenilirler bile."

Cengiz, "haklısın." dedi ve Aila, mektubu yazmayı bitirdi ve kendilerine gelen haberciye verdi. Mektubu komutanlarına vermesini söyledi ve haberci giderken onun arkasından tedirgin bir şekilde baktı.

Ordu, Cengiz'in emriyle ve boru sesleri eşliğinde ilerlemeye başladı. Şehirden çıktı ve ormanın içinden bir ovaya doğru ilerledi.

Cengiz, gülümseyerek "önce kara savaşında İskoçlara karşı olmak çok mantıklı." dedi.

"Denizde ne olacağı hiç belli olmaz. Özellikle iki taraftan da bize saldırma ihtimalleri varken."

Dumbarton, "aynen öyle." derken Cengiz bir an karamsarlığa kapıldı.

"Biz karadan İskoçlara karşı atağa geçerken İrlandalılar denizden saldırırsa ne yapacağız?"

Dumbarton, tebessüm etti ve "telaşlanmayın kralım." dedi.

"Büyücülerimiz iş başında. Surlarımız sağlam, askerlerimiz cesur. İskoçlar ile İrlandalıları tarihin tozlu sayfalarına gömeceğimize yönelik inancımız tam."

Cengiz, rahatladı ve sırıtarak "güzel." dedi.

Ordu, bir süre daha İrlanda topraklarına doğru ilerledi ve Cengiz orduyu boruyu çaldırarak durdurdu. "Burada kamp yapacağız!" diye bağırdı.

"Bu tepenin arkası İrlanda toprakları. Bizi İrlandalılar büyük bir orduyla karşılayacaktır ama hiçbiri benim kahraman askerlerimden güçlü değil. Bu yüzden bu savaşı biz kazanacağız."

Cengiz'in sözlerini bitirmesiyle "biz kazanacağız!" sesleri yükseldi. Cengiz bir süre sonra onları susturdu.

"Şimdi beslenelim ve bu sırada gözcülerimiz gözlerini dört açsın! Sürpriz bir saldırıya hazırlıklı olmalıyız."

Cengiz ve ordusu yemeklerini yediler ve Cengiz, yemek yerken akıncılardan ordunun hemen tepede olabileceğini öğrendi ve ardından gözcüleri çağırdı ve gözcüler de bilgiyi teyit etti.

Hava kararmıştı ve Cengiz, karanlıkta savaşın yapılamayacağını biliyordu ama ordusunun sürpriz saldırılara hazırlıklı olmasını da istiyordu. Bu yüzden Dumbarton'a nöbetlerin dikkatli tutulmasını istediğini söyledi. Ardından çadırında Aila ile birlikte uykuya daldı.

Baykuşlar ötmeye, kurtlar ulumaya başladı. Kamp ateşlerinin tüm ovayı kaplıyordu. 

Cengiz, geceye kadar uyuduktan sonra gecenin karanlığında sıçrayarak uyandı. Kurtların uluma sesleri kulaklarına doldu. Onun sıçramasıyla ve hızlı hızlı nefes almasının sesiyle Aila da uyandı. "Ne oldu?" diye sordu. 

Paralel Evrenin Geçmişine Gitmek "Birleşik Krallık" (+18) (Ara Verildi)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin