17. Bölüm

1.8K 23 4
                                    

Cengiz, komutanlarıyla yeniden buluştu ve onlara barış yapıldığını haber verdi.

Çoğu komutan bunu tasvip ederken Viking komutanı Balder Cengiz'e yine itiraz etti.

"Biz Vikingler ganimet elde ettiğimiz kadar Vikingizdir. Ganimet demek Viking demektir. Bu yüzden biz İskoçların köylerini yakıp yıkmak taraftarıyız."

Alf, kaşlarını çatmış bir şekilde ters ters Balder'e baktı.

"Dünya değişiyor Balder. Artık bizim de değişmemiz gerekiyor. Değişmez ve gelişmez isek yok olmaya mahkumuz. Roma İmparatorluğu zaten tepemizde. Rusya topraklarını ele geçirirse bizimle olan sınır hatları genişlemiş olacak. Bu ne demek biliyor musun?"

Balder, Alf'ın düşüncelerine hak verir biçimde "daha çok savunulacak bölge olacak." diye sözlerini tamamladı.

Alf, "aynen öyle." dedi.

"Anlayacağınız ayağımız yere sağlam basmalı. Bu yüzden topraklarımıza geri dönüp Roma'ya karşı direniş planları yapmamız lazım."

Balder "haklısın." derken Alf Cengiz'e döndü.

"Söylediğim gibi bizim ülkemize dönmemiz gerekiyor. Devletimizin sahibi olan sizlere istediğiniz zaman destek vereceğiz."

Cengiz, gülümseyerek "teşekkür ederiz." dedi ve Alf'ın elini sıktı.

"Başkentimize birlikte dönelim. Sizi oradan yolcu ederiz."

Alf, "memnuniyet duyarız." deyince Cengiz, gülümsedi ve Dumbarton'a baktı.

"O zaman ne olur ne olmaz, İskoçlar yine saldırırsa diye askerlerimizin bir kısmı burada dursun. Komuta da Sir Tristan'da olsun. Biz de şehre geri dönelim."

Dumbarton, "emredersiniz kralım." dedi.

Tristan bölüğünü kampta tuttu ve ordu şehre doğru yol almaya başladı.

Cengiz, atının üzerinde Alf'ın kendisine yaklaşmasını istedi ve o kendisine yaklaşınca kulağına eğildi.

"Viking savaşçılarını dizginleyebilirsin değil mi?"

Alf, karamsar bir havadaydı. Derin bir nefes aldı ve "bilemiyorum." dedi.

"Viking savaşçıları başka bir devletin hakimiyetini kabul edecek yapıda değildir genelde ama ben halkımın bunu kabul etmeleri için elimden geleni yapacağım. Onlara sizlerle birlikte olursak geleceğimizin parlak olduğunu söyleyip onları dizginlemeye, size sadık hale getirmeye çalışacağım."

Cengiz, Alf'ın açık sözlülüğünden, ileri görüşünden ve yumuşak başlılığından etkilenmişti. Gülümseyerek "teşekkür ederim." dedi. Ardından Dumbarton'un yaklaşmasını istedi ve onun da kulağına eğildi. "Denizlerde savaşmanın zamanı geldi." dedi.

"İrlandalılar İskoçlar kadar uysal olmayacaklardır. Bu sefer de deniz yoluyla üzerlerimize geleceklerdir. onlar üzerimize gelmezse biz onların üzerine gitmeliyiz."

Dumbarton, gülümseyerek "haklısınız kralım." dedi.

"İskoçlardan aldığımız gemilerle birlikte İrlandalıları deniz savaşında yenilgiye uğratacağızdır."

Cengiz, düşünceli bir şekilde uzaklara baktı ve "aynen." dedi.

"Aila'nın ölmesi çok ama çok kötü oldu Dumbarton. Her an bir isyanla karşılaşabiliriz. Vikinglerin gemileri bir hayli çok ve Vikingler çok saldırganlar. Kaplanlar, aslanlar gibi savaşıyorlar. Onlardan yoksun olmayı, daha da kötüsü onlara karşı savaşmayı hiç istemem."

"Özellikle Romalılar kraliçe Aila'nın öldüğünü öğrenince Vikingleri ajanları vasıtasıyla isyana teşvik edeceklerdir kralım. Zira Vikingler hemen dolduruşa gelme özelliğine bir hayli sahipler."

Cengiz, "aynen öyle." dedi ve aklına bir fikir geldi. Alf'a baktı ve "bir vali atasak nasıl olur?" diye sordu.

"Vali bir Viking olursa isyanın önüne geçebiliriz kralım."

Cengiz, memnuniyetle gülümseyerek "tamamdır." dedi.

"Viking olan bir vali atayacağız o zaman."

Alf, gülümseyerek "isabetli olur kralım." dedi.

Bu sırada kendilerine gelen bir haberciyi gördüler.

Cengiz, eliyle habercinin kendisine yaklaşmasını istedi ve haberci Cengiz'in emrini yerine getirdi.

"Size kutlu bir haberim var kralım."

Cengiz, habercinin tatlı telaşına şaşırdı ve bu tatlı telaşı çok güzel bir şeyler olduğunu anlamasıyla ona da geçti. Gülümseyerek "ne oldu?" diye sordu.

"Kesin olmamakla birlikte kraliçe Marian hamile olduğunu size bildirmekten onur duyuyorum kralım."

🐽Bölüm Sonu🐽

Film Önerisi: Batman serisi
Dizi Önerisi: Saygı
Kitap Önerisi: Karmaşık Duygular (Stefan Zweig)
Şarkı Önerisi: Kupa Kızı ve Sinek Valesi (Teoman)

Paralel Evrenin Geçmişine Gitmek "Birleşik Krallık" (+18) (Ara Verildi)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin