♦26/1♦ Dudaklarıyla Sigarayı Sevdiren Adam

148 9 1
                                    

26. Bölüm 1. Kısım

Bir çoğunuz hayatında kötü zamanlar geçirmştir. Kiminiz bir ihanete uğramıştır, kiminiz ağır bir hastalık veya kaza geçirmiştir. Daha sonra ise toparlanma evreleri ve hayata geri dönüş olur genellikle.

Sanırım ben bitkisel hayata geçeceğim.

Küçücük bir masada Meriç yanımda, onun karşısında Cihan, Cihan'ın yanında Elif oturuyorken ve bir pot kırılmaması için ecel terleri dökerken bitksel hayata geçmeyi istedim. Ya da onun gibi bir şey. Ah bir de şu varki eğer bir pot kırılrsa sanırım Meriç tarafından önce Cihan sonra ben bitkisel hayata zaten geçecektim.

Önüme gelen iskendere ve ardından Cihan'a baktım. Ciddi olamazdı değil mi? Bir buçuk porsiyon nedir ya? Neremize yiyeceğiz acaba?

"Eeee Cihan, hangi liseye gidiyorsun? Seni buralarda hiç görmemiştim." Cihan gülümseyerek Meriç'e döndü ve yine gülümseyerek bana baktı.

"Yirmi yaşımdayım. Okumuyorum." ve ardından tekrar Meriç'e döndü.

"Nerede tanıştınız?" Bu sefer Meriç Elif'e yöneltmişti sorusunu. Elif kafasını yemeğinden kaldırarak peçeteyle ağzını sildi.

"Kendimi sorguda gibi hissediyorum. Sadece yemeğimizi yiyip havadan sudan konuşsak olmaz mı?" Meriç tek kaşını kaldırdı ve daha sonra çatalını yemeğine batrdı. "İyiya işte, havadan sudan konuşuyoruz." Elif kafasını tekrar yemeğine gömdü ancak cevap vermedi.

"Biz zaten tanışıyorduk Elif'le. Söylemeye cesaret edemediğim için bu zamana kadar bekledim. Eee sen söyle bakalım Meriç, Çınar'la nasıl tanıştınız?" Meriç sorulan bu soru üzerine durup tamamiyle Cihan'a döndü. Cihan'ın niyeti neydi bilmiyordum ama Meriç'i sinirlendirmek hoş bir hareket değildi. Hemde hiç değildi.

"Ne ima ediyorsun sabahtan beri?" dedi Meriç dayanamayarak. Kaşlarımı çatıp kafamı salladım. İşte aradığım tepki.

"Bir şey ima etmiyorum. Nasıl tanıştığınızı sordum sadece, özel değilse tabii.." kaşlarımı çattım. Cihan gerçektende haddini aşıyordu. Nasıl tanıştığımızı adı gibi biliyordu halbuki. İma ettiği bu çirkin şeyi söylemeye yüz bulmasıysa beni dahada çileden çıkartmıştı. Elif elindeki çatalı her an yanındaki Cihan'a saplayabilirdi.

"Ben tatlıda yiyelim diyorum ne dersiniz?" Meriç 'ciddi misin?' der gibi yandan bana baktığında bende en masum yüz ifademle gülümsedim. Ortamı acilen yumuşatmam lazımdı yoksa işler dahada kötüye gidecekti.

"Ben profiterol alacağım siz?" Herkes delirmişim gibi bakarken elimdeki menüyü masaya geri bıraktım. Gelen yemekler bile daha bitmemişken ortaya böyle bir şey atmam saçma olmuştu ancak başka çarem kalmamıştı. "Tatlı yiyelim tatlı konuşalım değil mi?"

"Yeter, sıkıldım artık." dedi Cihan çatalını tabağına bırakırken. Rahat bir tavırla arkasına yaslanırken oynumuz buraya kadarmış diye geçiriyordum içimden. Zaten ne bekliyordum ki? Cihan yine yapacağını yapıp rezil edecekti beni.

"Ben Elif'in sevgilisi filan değilim. Çınar'ın eski sevgilisiyim." dedi eskiye vurguda bulunarak. Meriç hiç bir tepki vermemişti. Daha az önceki olduğu gibi kaşları çatılı bir şekilde Cihan'a bakıyordu. Transamı geçtin çocuk tepki versene.

"Kalkın." dedi Meriç hala Cihan'a bakmayı sürdürürken. Elif'le birbirimize baktık ne yapmalıyız der gibi.

"Kalkın dedim!" Elif'le aniden ayağa kalktık. Meriç bir süre daha Cİhan'a baktıktan sonra o da bizim gibi ayağa kalktı.Mimiklerinde hala bir değişme yoktu. Yüzümüze bile bakmadan mekanın çıkış kapısına yöneldiğinde Cihan'ın yüzüne sahte bir tükürüş atarak Elif'in kolundan tutarak sürükledim. Meriç çok kızgındı. Hemde tahmin edemeyeceğiniz kadar. Can güvenliğim için Elif'i yanımda tutmalıydım.

Meriç, arabanın yanında durdu ancak kapıyı açmıyor, hareket etmiyordu. Sanırım bu gerçekten ama gerçekten kızdığının ifadesiydi.

"Meriç..Meriç vallahi bizim bi suçumuz yok."

"Evet, hele benim hiç yok." Tehditkar bir şekilde Elif'e baktım. Sen ne güzel arkadaşsın öyle.

"Ne zaman söyleyecektiniz?" dedi Meriç sakince. Baktığı o saçma yerden -sokak lambasının altındaki çöpten bahsediyorum- bakmayı kesip bize dönmüştü.

"Hiç bir zaman." diye yanıtladı kendi sorusunu. Kafamı süt dökmüş kedi gibi önüme eğdim. Haklıydı, haklıydı ve lanet olsun yine haklıydı.

"Bide gittiniz aynı masaya oturtturdunuz lan beni herifle!" Elif'ten ufak bir gülme sesi duyunca dirseğimi koluna geçirdim.

"Tamam Meriç özür dileriz, artık kapatalım bu konuy-"

"Bir şey yaptımı sana? Ne istiyormuş?" Şaşkınca Meriç'e baktım. Ben daha çok ağzını açtığı her dakika bağırmasını bekliyordum.

"Bir şey istemiyor. Sadece..sadece o kaçırlma haberini duyunca iyi olduğumu öğrenmek istemiş. Hepsi bu." Tabikide ona gerçekleri söylemeyecektim. Uydurduğum bu yalanımı yutması için yüzüne baktım başımı hafifçe kaldırarak. Sanki biraz daha zorlasam inanacakmış gibi bir ifade vardı yüzünde.

"Binin." dedi sonunda arabayı göstererek. Elif'le anında arka koltuğa oturduk ve imalı bir bakış attık birbirimize. Benim attığım bakış beni Meriç'in karşısında sattığı içindi. Onun attığı bakışsa Meriç'e yalan söylediğim içindi. Her halükarda ikimizde yalan söylemiş oluyorduk.

Önce Elif'i bıraktık evine. Benim evim onunkinden bir kaç metre uzaklıktaydı. Bacağımın tekini öne uzatıp ön koltuğa geçmeyi denedim, az kalsın vitesi eziyordum ancak başardım.

"Konuşmayacak mısın benimle?" Meriç cevap vermedi ve hırsla vitesi öne itti. Elimi dizine koydum.

"Başımızda zaten yeterince problem varken birde Cihan gibi gereksiz birinin bela olmasını istemedim sadece. Benim için hiç bir şey ifade etmiyor o erkek müsvettesi. Konuş benimle lütfen."

Meriç arabayı durdurduğunda geldiğimizi anladım. Bana bakmıyor, çatık kaşlarıyla direksyona bakmaya devam ediyordu. Onu bu kadar kızdıracak bir şey yapmamıştım ki ama. Sadece daha fazla sorun istememiştim hepsi bu.

Elimi dizinden çektim ve çantamı kavrayı son bir kez ona baktım. Biraz tripvari bir şekilde kapıyı açtım ve soğuk rüzgara karşı bacağımı attım. Tam kalkmak için hareketleniyordum ki Meriç'in kolumdan tutup beni geri oturtturması bir olmuştu. Daha sonraysa sigara kokan dudaklarını dudaklarıma bastırdı. Dudaklarıyla bana sigarayı sevdiren adam.. onsuz bir hayat düşleyemiyordum bile.

***

Çınar Ağacı ∞Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin