1. Bölüm

283 19 7
                                    

(14 Haziran 2021 yılında yazılmaya başlanmıştır.)

Masanın üzerinde açık duran kitaba gözlerim takıldı. Birisi bu ansiklopediyi okumayı fazlasıyla seviyor olmalıydı. Çünkü ne zaman kitap okumak için kütüphaneye gelsem bu sayfalar açık olurdu. Ve her seferinde dikkatimi çekerdi. Sayfanın bir kısmında bir resim vardı. Siyah beyaz olmasına rağmen açık bir şekilde tahtında oturan bir kral vardı. Siyah beyaz olmasına rağmen siyah saçlarının olduğunu ve açık renkte gözleri vardı. Yüzü keskin bir şekilde çizilmişti. Çenesi keskindi. Hafif dolgun dudakları ve altın yüze uygun bir yüzü vardı. Hafif kalın kaşları ve orantılı gözleri. Burnu ise yüzüne uygun büyüklükteydi.

Başına yerleştirilen taç bir insana yerini ne kadar da güzel gösteriyordu. Üzerine giydiği kraliyet üniforması daha fazla heybetli gözükmesini sağlıyordu. Bu resmi sürekli gördüğüm için alışmıştım bu kralın simasına. Ve sanki hayatımda daha önce karşılaşıp yollarımızın ayrıldığını hissediyordum.

Resmin altında yazan yazıları okudum. Valery Dominguez 1683-1710. Yılları hesaplandığım zaman 27 yaşına kadar yaşamıştı. Ölmek için çok erken bir yaş diye düşündüm. Benim şimdi ki yaşımda o hayattan ayrılmıştı. Merak etmiştim ne yaşamıştı?

Kitabın başına yerleşip okumaya başladım. Thelios Krallığı 1554-1710 yılları arasında Thedior Dominguez tarafından kurulan bir krallıktı. 156 yıl boyunca bu krallıkta yaşayan halk refah içerisinde yaşamıştı. 156 yıl boyunca yalnızca 4 kral gören bu krallığın son kralı 1683 yılında doğan Valery Dominguez'di.

Krallık sıcak denizlerin eteğine kurulan ve denizcilikte ilerlemiş bir krallıktı. Deniz kenarında yaşayan halk geçimini ticaret ve balıkçılık ile geçindirirken orta kesimlerde tarım ilerletilmişti. Hemen topraklarının içinde bulunan Art Dağında çıkan maden sayesinde önemli bir konuma gelmişti.

Fakat krallığın son zamanlarında çıkan taht kavgası nedeniyle duraklama dönemine girmişti. Prens Kane ve Prens Valery arasında çıkan ve soyluların iki prens arasında yapmış olduğu çekişmeler sonucu taht bir süre boş kalmıştır.

Olayların patlak verdiği bu dönemde tahta oturabilmek için eşi Charlotte Alvarez'i ve ailesini hain suçu ile öldüren Prens Kane sonunda Prens Valery'e yenilmiş ve Kral Valery tahtın sahibi olmuştu. Henüz yeni evli olan Kral Valery ve Kraliçe Anna kısa bir süre içerisinde duraklamaya giren krallığı geliştirmek için yenilikler yapmaya başlasalar bile Lithern Krallığı'nın kuşatması ile yıkımın eşiğine gelmişlerdir. Bir yıl süren kuşatma ve savunmanın ardından gücü tükenen Thelios Krallığı, Kral Valery'nin idam edilmesi üzerine tarihten silinmişti.

Yazıları okurken gözümden bir damla yaşın düşmesine anlam veremedim. Hayatım boyunca kurulan ve yıkılan bir çok krallık okumuştum. Mesleğim gereğince tarihte yaşayan krallıkları, imparatorlukları araştırıp öğrenmeye çalışmıştım. Fakat neden bu sefer kalbim acımaya başlamıştı. Bu kralın yaşadıkları diğer krallıklar da olan bir olayken neden haksızlığa uğramış gibi hissediyordum?

Hayata gayri meşru olarak gelmişti. Annesi metresti. Annesi kaliçenin baskıları ve oyunlarına daha fazla katlanamamış ve kaldığı sarayın en üst katından kendisini atarak intihar etmişti. Annesini kaybettiğinde henüz 6 yaşındaydı. Annesinin ölümünden sonra kılıç dersleri almaya başlamış ve 10 yaşındayken ilk savaşa katılmıştı.

12 yaşında ilk zaferinden dönerken çok geçmeden ikinci ve sonu bitmeyen savaşlarda en ön sıralarda katılmıştı. 24 yaşına kadar savaşlarda kalan Valery ancak 24 yaşından sonra baş komutan görevi ile sarayda kalmaya başlamıştı.

Henüz 10 yaşında iken elinde kılıç ile birilerini öldürmek zorunda kalan bir çocuk. 14 yıl boyunca savaş alanında kalmak zorunda olan bu adamın nasıl büyüdüğünü düşündüm. Psikolojik olarak çökmüş durumda olması gerekiyordu. Annesi intihar etmişti ve gayri meşru olduğu için de ayrı baskı yapılıyordur. Onun için daha fazla üzüldüm. Kitabın kapağını kapatırken belki de ilk defa birisi için bu kadar kötü hissetmiştim. Daha önce hiç görmediğim birisi için.

Leydi Charlotte: Kraliyet KamelyasıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin