🐩🐨🐿🐢🐰🐻 bab 10

275 16 0
                                    

Tuan Siwon kaget dengan kehadiran Rose. Tidak pernah anak bongsunya itu datang untuk menjenguknya.


" appa tidak suka aku disini? " tanya Rose dan memandang sinis ke arah ayahnya.

" appa tidak bilang apa-apa pun. Kenapa malah jugde appa sih.. " jawab Tuan Siwon.

Dia tahu kalau anak bongsunya itu sudah renggang dengannya sejak kehadiran Yoona.

" yakk tumben kau mampir kesini Chaeng.. " Donghae muncul baru saja balik kerja.

Donghae satu-satunya yang tinggal dengan Tuan Siwon walaupun dia mempunyai penthouse sendiri.


" aku sengaja kesini. Lama sudah tidak jenguk semua bibik disini.." jawab Rose dan melambaikan tangannya kepada beberapa bibik yang sibuk mengemas barang.


Donghae hairan jugak dengan ulah Rose. Tidak pernah-pernah dia ingin menjenguk para bibik.


" oh ya appa, mengapa aku sudah lama tidak melihat bibik Soorin. Apa dia sudah berhenti.? " tanya Rose.

" ngak. Dia pulang ke kampung halamannya. Baru 2 hari yang lepas.." jawab Tuan siwon.

" tumben sekali bertanya.." kata Donghae dan terus berlalu masuk ke biliknya.


Rose hanya mengangkat bahunya. Bibik Soorin penjaga mereka dari kecil. Mendiang ibu mereka Jang Nara rapat dengan Bibik Soorin. 3 beradik itu membesar dengan jagaan bibik Soorin.


" Rose? Kapan kau akan berbaik dengan eomma baru mu.? Kau yang terlebih dengan appa lihat.."

Rose mengangkat alis nya.

" mwoyaaaa.. aku tidak punya masalah dengan Yoona.. " jawab Rose. Tuan siwon mengelengkan kepalanya.

" eomma.. hormat lah dia. Appa akan jadikan dia isteri appa. Dia akan jadi eomma kalian bertiga.." kata Tuan Siwon.

" mmm.. appa sebenarnya aku tidak setuju appa bernikah dengan dia. Aku tidak suka kepada nya." Kata Rose berterus terang.

" itukan pilihan appa sayang. " jawab Tuan Siwon.

Kali ini Rose pula mengeluh.

" yala. Pilihan appa. Okeylah appa aku mau pulang. Nanti mau jemput Jisoo pulang. "

" ermm.. hati-hati ya.. kirim salam pada menantu appa.."

" iya appa. Esok aku datang lagi.."

Belum sempat Tuan Siwon menjawab langkah kaki Rose lebih laju keluar dari pintu.

" besok datang lagi? Apa dia tidak punya pekerjaan kah? Mampir sana mampir sini.. ishh sebenarnya apa sih pekerjaan anak bongsu ku ini.." kata Tuan Siwon sendiri.

Dia hairan pula dengan Rose. Boleh pula sikap nya berubah 360darjah. Sangat-sangat susah untuk difahami.

" honey.. apa Chaeyong sudah pulang? " tanya Yoona muncul. Tuan siwon menganggukkan kepalanya.

" udah. Baru saja keluar.." jawab Tuan Siwon.

" aku baru ingin berbual dengannya. "

" ya ngak apa. Besok dia datang lagi.."

" besok? "

" iya."

" tumben.."

" itu yang aku sedikit hairan. Apa dia tidak punya kerja.."

" yala biarin aja honey. Lagi kan ini rumah dia juga.. "

Yoona menepuk lembut paha Tuan Siwon. Tapi dalam hati, dia sememang tertanya anak bongsu bakal suaminya itu sememangnya tidak betah sekali lama-lama di penthouse mereka.



My Love Mafia( Complete)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang