😍😍😍😍 bab 11

255 12 0
                                    


Trarrrrrrrrr🌩⚡⚡⚡⚡⚡!

" hmmm hujan rupanya..." guman Rose

Dia memejamkan matanya. Kalau hujan maknanya dia boleh tidur nyenyak kerana sejuk.

Brukkkkk!

" yakkkk!...."

Rose terkejut. Dia lantas menekan butang on pada remote untuk suis on lampu ruang tamu.

" yakkk Jisoo.. kau membuat ku kaget..! " kata Rose

Dia terkejut kerana tubuh Jisoo menghempas diatas nya. Jisoo menyembamkan wajahnya di dada Rose.

" aku takut kilat..." kata Jisoo

Rose mengaru kepalanya. Dia menepuk perlahan belakang Jisoo.

" ya udah. Ujan kan diluar saja. Bukannya di dalam rumah.." kata Rose.

" bisa ngak aku tidur denganmu.? Aku takut soal nya hujan lebat sekali.." pinta Jisoo.

" ermm yalah.." jawab Rose perlahan.

Dia benar-benar mengantuk. Dia membawa Jisoo ke dalam selimutnya. Kalau udah namanya tidur disofa, semestinya tidak cukup tempat.
Jisoo tertidur diatas badan Rose. Dia benar-benar takut kalau hari hujan lebat tambah pula kalau ada kilat dan guruh yang kuat. Rose mengucup perlahan kepala Jisoo diatas dada nya. Sungguh dia rindu akan Jisoo. Dia rindu untuk bermanja dengan Jisoo.




🐿🐿🐿🐿🐿🐿🐿🐼🐼🐼🐼🐼🐼🐼🐼🐼🐿🐿🐿🐿🐿🐼🐼🐼🐼




07:45am

Pagi yang terang. Matahari menyinari dan menerangi seluruh dunia. Namun, sepasang suami isteri masih lena tidur berpelukkan.

Jisoo masih lena tidur dibuai mimpi indah malam hari. Dia merasakan nyaman sekali dan sudah lama tidak merasakan sehangat itu pelukkan tubuh seseorang.

" huoooaammm..."

Jisoo perlahan-lahan membuka matanya. Dia terus memandang Rose dan waktu itu Rose sudah mengukirkan senyuman manis kepada Jisoo.

" morning sayang.." ucap Rose.

Wajah Jisoo terus berubah.

" macam mana aku boleh tidur dengan kau disini? " tanya Jisoo tegas. Rose mengerutkan alisnya.

" aiiihh malam tadi kau sendiri yang memohon kepada ku untuk tidur disini.. kau kata kau takut sebab bunyi guruh.." jawab Rose.

Jisoo terus duduk. Rose pun duduk disamping Jisoo.

" sayang... apa aku ada salah dengan mu? Mengapa kau sentiasa dingin dengan ku? Tanpa aku tau apa salah aku sayang.."

Jisoo terdiam. Rose kemudiannya mengambil tangan Jisoo dan digenggamnya erat.

" aku tidak suka sayang mendiamkan aku begini terus sayang. Aku sunyi sekali. Kita sepertinya  baru kenal bukan sepasang suami isteri." Ujar Rose.

"....." lagi-lagi Jisoo tidak menjawab. Dia tetap diam dan tunduk. Rose akhirnya mengeluh.

" baiklah. Kalau sayang terus mau diam seperti ini.. ya udah. Aku ngak bisa nanya apa-apa lagi.." kata Rose

Dia perlahan-lahan melepaskan tangan Jisoo dan diletaknya diatas paha Jisoo. Dia putus asa untuk memujuk hati keras Jisoo. 

" kau tidak memberitahu ku kalau jennie ada mengirim pesan pada mu.." akhirnya Jisoo bersuara.

Rose kembali memandang Jisoo.

My Love Mafia( Complete)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang