Luku 5

447 31 5
                                    

"Loppuispa toi sade jo", Aleksi sanoi ja katsoi ulos ikkunasta. Treeniksen sisälle kantautui sateen ääntä, ja Aleksi näki vesipisaroiden liukuvan rakennuksen ikkunaa vasten. "Käsittämätöntä et eilen oli hirveet lumimyrskyt ja pakkaset ja nyt tuleeki yhtäkkii vettä", Joonas sanoi istuessaan treeniksen lattialla. Hän joi uuden hörpyn kaljastölkistään ja jatkoi puhumistaan: "Päättäispä toi paskasää jo että onko nyt keskitalvi vai keskikesä". "Tää on suomalainen keskitalvi", Aleksi korjasi Joonaksen sanoja. "Totta..", Joonas nauroi. "Lunta ja sadetta sekasin", hän jatkoi. Aleksi kuuli yhtäkkiä ilmoitusäänen puhelimessaan. "Varmaa joku fani taas", Aleksi sanoi kaivaessaan puhelinta taskustaan. Hän avasi ilmoituksen ja hymyili. "Eiku ei ollukkaan", Aleksi totesi. "Vaan..?", Joonas kysyi. Aleksi ei pystynyt lakata hymyilemästä tuijottaessaan puhelimensa näyttöä. Hän unohti täysin vastata Joonaksen kysymykseen sillä keskittyi liikaa kännykkänsä ruutuun. "Mikä sua nyt noin paljon hymyilyttää?", Joonaa uteli, kun Aleksilta ei kuulunut vastausta. "Lähettiks joku kuuma mimmi sulle jonku nuden tai jotain?", Joonas jatkoi kyselyitään. Aleksi havahtui. "Aa joo, siis Joel vaan julkas uuden ig-kuvan", Aleksi vastasi ja jatkoi kuvan tuijottamista. "Ei vittu miks et heti sanonu?", Joonas kysyi innostuneena. "Pakko mennä trollaamaan sinne kommenttiboksiin jotain!", Joonas sanoi ja oli jo kaivanut kännykkänsä esiin. Aleksi tuijotti Joelin kuvaa pitkään, ja tunsi outoa tunnetta vatsanpohjassaan. Aleksi ei tiennyt mikä tunne oli. Hän vain tiesi, ettei pitänyt tunteesta. Kuvasta hän kuitenkin piti erittäin paljon. Hän olisi painanut Joelin kuvalle saman tien vaikka satakin tykkäystä, jos se olisi vain ollut mahdollista. Aleksi avasi kuvan kommenttiosion ja harkitsi kommentoivansa jotain. En mä viitti, Aleksi mietti ja jätti kommentin lähettämättä. Sen sijaan hän joutui pidättelemään naurua huomatessaan Joonaksen kommentin. Joonas oli kommentoinut Joelille kaksi kakkaemojia. Sen jälkeen Aleksi sulki puhelimensa ja laski sen ikkunalaudalle.
   "No?", Aleksi kysyi Joonakselta, kun näki Joonaksen tuijottavan häntä pistävällä katseella pienen virneen kera. "Ymmärsinkö mä nyt oikein?", Joonas aloitti ja jatkoi: "Ootko sä laittanu ilmotukset päälle Joelin ig-kuvista?", hän kysyi Aleksilta. Kysymyksen kuultuaan Aleksi hätääntyi ja sieppasi mahdollisimman nopeasti mansikkapirtelönsä pöydältä. "Voi vittu", Aleksi mietti vetäessään suunsa täyteen mansikan makuista pirtelöä välttääkseen vastausta Joonakselle. "Ai että tää pirtelö on hyvää..", Aleksi sanoi juotuaan suunsa tyhjäksi pirtelöstä. Joonakselle Aleksin yritys vaihtaa puheenaihetta ei kuitenkaan mennyt läpi. "Miks sä välttelet tästä puhumista?", Joonas tenttasi ja laski tyhjän kaljatölkin viereensä lattialle. "Ööö..", Aleksi koitti selittää mutta se oli mahdotonta. "ÄH, en mä itekkään tiiä", hän sanoi turhautuneena. "Ööö.. okei??", Joonas vastasi hämmentyneenä. Joonas avasi uuden kaljatölkin, otti hörpyn, ja Aleksi ehti jo hetken luulla, että puheenaihe vaihtusi. Aleksi kuitenkin ymmärsi olevansa väärässä, kun Joonas alkoi taas puhumaan. "Ei Joel oo täällä", Joonas sanoi. Voi helvetti nyt taas, Aleksi ajatteli. Miksi he eivät olisi voineet puhua jostain muusta, kuin siitä, mitä Aleksi ajatteli Joelista? "Joten kyl sä voit kertoo. Mä vannon et en kerro Joelille.", Joonas jatkoi. Aleksilla oli jano, joten hän yritti juoda lisää pirtelöään. Mutta kun hän oli tarttumassa pirtelönsä, Joonas kiskaisi pirtelön pois Aleksin ulottuvilta. "Hei!", Aleksi huusi, ja yritti ottaa pirtelönsä takaisin. Joonas nosti pirtelömukin ilmaan, pois Aleksin käden ulottuvilta. Aleksi yritti epätoivoisesti ylettää ottamaan pirtelönsä Joonaksen kädestä, mutta luovutti hetkessä, kun ymmärsi ettei saisi pirtelöään takaisin. "Anna se takas..", Aleksi sanoi kyllästyneenä Joonaksen pitäessä pirtelöä edelleen korkealla ilmassa. "Mä vaan haluun tietää mikä juttu tää on!", Joonas sanoi. "Joo, no mul on ilmotukset päällä joelin Ig-kuvista, entä sit? Siis.. mitä vittua se ees sulle kuuluu???", Aleksi sanoi korottaen ääntään suuttumuksesta. "Mikä salapoliisi säki luulet olevas?", Aleksi tiuskaisi. Hän katui äänensävyään heti, kun huomasi Joonaksen kasvoilla surullisen ja pettyneen ilmeen. Ei Aleksi koskaan huutanut bändikavereilleen, eikä muillakaan bändin jäsenillä ollut ikinä tapana huutaa toisilleen. "Sori!", Aleksi sanoi äkkiä. Joonas antoi pirtelön takaisin Aleksille, ja Aleksi hymyili. Aleksi istui takaisin ikkunalaudalle ja Joonas lattialle. "Mua vaan kiinnostaa, mitä sun ja Joelin välillä on", Joonas sanoi hetken päästä. "Ööö.. kui?", Aleksi sanoi ja yritti esittää, etteikö itsekkin olisi miettinyt välillä samaa. "Tiiäks, kyl mä huomaan et te ootte alkanu käyttäytymään oudosti toistenne lähellä.. ÄLÄKÄ KOSKE SIIHEN PIRTELÖÖN NYT", Joonas sanoi, ja Aleksi laski ikkunalaudalle pirtelömukinsa, josta oli juuri yrittänyt juoda. Joonas ei selkeästi halunnut, että Aleksi yrittäisi vaihtaa puheenaihetta. "No mä ja Joel ollaan kavereita." Aleksi totesi tyynesti. Joonas huokaisi turhautuneena, ja otti hörpyn kaljastölkistään. "Okei eli pitääks tää vääntää nyt vaikeimman kautta?", Joonas ihmetteli. "Kyl mä uskon et ootte kavereita", Joonas aloitti, ja katsoi sitten Aleksia silmiin. "Mut mitä SÄ ite ajattelet Joelista?", Joonas uteli. Aleksi tiesi, ettei Joonas ottaisi juuri nyt vastaan valheita, joten hän päätti suoraan puhua Joonakselle totta. "Siis.. kyl me ollaan edelleen kavereita, mut oon huomannu et nykyään ku oon sen seurassa nii..", Aleksi sopersi. "Sitä on vaikee selittää ku en itekkää tiiä vittuakaan mistää.", hän jatkoi lausettaan. Joonas tuijotti häntä edelleen, ja odotti selkeästi Aleksin jatkavan puhumista. Kuunneltuaan hetken sateen ropinaa, Aleksi sai kerättyä tarpeeksi rohkeutta avautuakseen Joonakselle Joelista. Hän kertoi Joonakselle samat ajatukset, joita hänellä oli eilen pyörinyt päässään autossakin istuessa. "En mä enää osaa käyttäytyy normisti Joelin seurassa. Mut mä en tajuu miks.", Aleksi lopetti monologinsa. Aleksi näki nyt Joonaksen kurtististavan kulmiaan hämmentyneenä. "Ootsä ihastunu Joeliin?", Joonas kysyi epävarmana. Aleksi yllättyi Joonaksen kysymyksestä "Mitä vittua??" Aleksi kysyi. "No en tietenkään oo!". Aleksi oli ihmeissään. "Miks ihmees sä ees epäilet jotain tommosta?", Aleksi kyseli ihmeissään. "Mä oon tykänny monesta ihmisestä mun lyhyen elämän aikana nii tiiän et ihastuminen on tommosta mitä sä just kuvailit." Joonas sanoi. "No kyl mäki tiiän miltä tuntuu ihastua!", Aleksi sanoi ärtyneenä. "Mut silti et älyy tykkääväs Joelista.", Joonas totesi mahdollisimman arkipäiväisellä äänensävyllä, joka sai Aleksin ärsyyntymään enemmän. "Porko mitä vittua, etkö tienny et oon hetero?", AleksI  ja huokaisi syvään. "Jos oisit hetero, sul ei ois noin hirveetä tarvetta koittaa todistaa sitä, Joonas jatkoi puhumista edelleen arkipäiväisellä äänellä. Aleksi ja Joonas väittelivät asiasta vielä hetken, kunee pelottava kysymys syöksyi Aleksin tajuntaan. Mitä jos Joonas olikin oikeassa?

Love on the dark side (Joel x Aleksi)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora