Lumihiutaleet piiskautuivat auton tuulilasiin, kun Aleksi oli ajamassa autollaan kohti treenistä. Oli jo myöhä. Tässä vaiheessa vain auton ajovalot valaisivat pimeää, liukasta autotietä Aleksin ajaessa eteenpäin. Aleksin auton takakontti oli täynnä siivousvälineitä, joita hänellä ei koskaan ollut tapana kantaa mukanaan. Siellä oli myös muutama kylmä pullollinen Jaffaa. Hän keskittyi tuijottamaan suoraan eteenpäin kädet kiinni ratissa ja jalka kaasupolkimessa. Hän käänsi päänsä nopeasti oikealle, kohti auton sivuikkunaa, ja huomasi siellä bussin ajavan vastakkaiseen suuntaan, josta Aleksi oli juuri tulossa. Aleksi käänsi katseensa takaisin eteenpäin, ja huomasi olevansa perillä tuossa tuokiossa. Aleksia väsytti, mutta hän huomasi silti ison jääkokkareen keskellä autotietä läheisen bussipysäkin vieressä, ja päätti varmuuden vuoksi hidastaa vauhtia. Sitten hän tajusi vilkaista bussipysäkkiä ja pysäytti auton saman tien huomatessaan pysäkillä istuvan tutun mieshenkilön.
"Joel!", Aleksi huudahti parkkeetattuaan autonsa ensin bussipysäkille, ja avattuaan sen jälkeen auton ikkunan. Nyt hän työnsi päänsä ulos auton avonaisesta ikkunasta. "Mitä sä täällä teet?", Aleksi kysyi Joelilta, jonka oli juuri huomannut istumassa yksinään pysäkin penkillä. Nyt Joel huomasi Aleksin, ja kohotti katseensa tämän silmiin. Aleksi pani merkille, että Joelille näytti yhtäkkiä iskevän pakollinen tarve siistiä hiuksiaan parempaan kuntoon. Vaikkakin Aleksi olikin salaisesti sitä mieltä, että Joelin hiukset olivat jo valmiiksi upeat. Joel aloitti puhumaan äkäisellä äänensävyllä. "Ai häh? Mitä mä tässä muka teen? Oisko vaikka sitä et mä vittu jouduin jäädä tekee sitä suursiivousta ja sit koitin päästä bussiin nii toi HELVETIN BUSSIKUSKI.." Joel keskeytti lauseensa ja oli alkanut osoittamaan sormellaan siihen suuntaan, josta Aleksi oli juuri ajanut. Ilmeisesti Joel oli myöhästynyt bussista, jonka Aleksi oli äsken nähnyt ajaessaan. Joel veti syvään henkeä, ja jatkoi lausettaan osoittaen edelleen samaan suuntaan. "Toi.. HELVETIN BUSSIKUSKI.. Arvaa mitä se..". Joel ei enää jatkanut aloittamaansa lausetta loppuun vaan laski sormensa alas ja näytti katuvalta. "Okei sori, mun ei pitäis raivota sulle. Et sä mitään oo tehny.", Joel sanoi. Aleksi nauroi. "Mitä ihmettä sä naurat?? Ei tää oo hauskaa!", Joel valitti. Aleksi kuuli hiljaista kännykän tärinää, ja näki Joelin katsovan puhelintaan. "No voi paska. Nyt mun kännykästäki on loppunu akku.", Joel sanoi. Nyt hän oli alkanut tökkimään turhautuneena iPhonensa pimeää näyttöä. Aleksi avasi autonsa oven. "Mitä?", Joel ihmetteli ja katsoi Aleksia kysyvällä ilmeellä sujauttaen samalla puhelimensa takaisin nahkatakkinsa taskuun. "Mitä sä odotat?", Aleksi kysyi Joelilta hymyillen. "Hyppää kyytiin jo!", Aleksi sanoi iloisesti ja osoitti vieressään olevaa tyhjää auton penkkiä katse kiinni Joelissa, vaikka hänen silmiinsä katsominen olikin jostain kumman syystä yllättävän vaikeaa. Turhautuneena bussipysäkin penkillä istunut Joel pomppasi yhtäkkiä reippaasti pystyyn penkiltään, ja katsoi Aleksia kirkkain silmin. "Oikeesti?", Joel kysyi, ja kuulosti yhtäkkiä iloisemmalta. Oli ihanaa nähdä Joel hyvällä tuulella, Aleksi ajatteli. "Joo siis tietenki!", Aleksi sanoi. "Luuletko sä, että mä jättäisin sut jäätymään tänne pakkaseen? Totta vitussa saat multa kyydin sun kotiin!", Aleksi naurahti. Joel käveli Aleksin viereen auton penkille istumaan ja veti auton oven kiinni. "Kiitti!", Joel sanoi ja alkoi kiinnittämään itselleen turvavyötä. "Ole hyvä!" Aleksi sanoi, ja hänen sydämensä alkoi samaan aikaan lyömään epämukavan kovaa. Joel hymyili. "Tota.. Haluisitko mielummin mennä istumaan tonne takapenkille?", Aleksi kysyi hieman hermostuneena. "Siel takakontissa on Jaffaa, jos haluut!", Aleksi jatkoi hymyillen. "Oho, kiva!", Joel sanoi ja avasi turvavyönsä. Huh, Aleksi mietti. Ehkä nyt Aleksi voisi selvitä tästä automatkasta ilman outoa tunnetta vatsanpohjassa. Joel siirtyi auton takapenkille, kiinnitti turvavyönsä ja sanoi: "Kiitti viel kerran!". Aleksi käynnisti autonsa, ja kaksikko lähti ajamaan.
YOU ARE READING
Love on the dark side (Joel x Aleksi)
FanfictionBlind Channel fanifiktio. Joel, Aleksi, Tommi, Olli, Joonas ja Niko ovat yhdessä Blind Channel -bändin jäseniä, ja kuin veljeksiä toisilleen. Mutta mitä tapahtuu, kun bändin kahdella jäsenenellä Joelilla ja Aleksilla herää yhtäkkiä ystävyyttä vahvem...