Luku 15

270 29 27
                                    

Tähän luvun alkuun voisin sanoo, että mun Wattpad on rikki. Jos joku kommentoi mun tarinaan, Wattpad ei suostu näyttämään, mihin kohtaan luvusta se kommentti on laitettu. Toivon sen takia, että kommenteissanne selventäisitte edes parilla sanalla, mihin kohtaan tarinaa te sen kommentin ootte laittanu (jos ootte kommentoimassa nimenomaan johonkin tiettyyn kohtaan), nii mäki saan teiän kommenteista enemmän irti! :) Kiitti muutenki kaikille, jotka kommentoitte näihin lukuihin. Ootte parhaita. <3

Aleksi raotti silmiään. Valo kuitenkin häikäisi hänen silmiään liikaa, joten hän painoi silmänsä heti uudelleen kiinni. Seuraavaksi Aleksi alkoi aukaisemaan silmiään varovaisemmin, jolloin hänen näkökentässään näkyi pitkä hahmo asunnossa, joka ei ollut Aleksin oma asunto. Pian Aleksi tajusi olevansa Tommin kotona. Pitkä hahmo käänsi päänsä Aleksia päin. ''Ai kato, säki vihdoin heräsit!'', Tommi sanoi ja käveli Aleksin luo olohuoneeseen. ''Ooks sä ollu kauanki hereillä?'', Tommi kysyi. ''Minuutin'', Aleksi mumisi unisena. Heti, kun Aleksi nousi sohvalla istualteen, vihlova kipu iski hänen päähänsä. ''Ai vittu..'' Aleksi kirosi hiljaa ja hieraisi silmiään. Tommi taisi kuulla Aleksin sanat, sillä seuraavaksi hän heitti Aleksin syliin Burana-pakkauksen. Aleksi otti kopin. ''Siinä'', Tommi sanoi ja kantoi keittiöstään vielä vesilasin ojentaen lasin Aleksille. ''Kiitti'', Aleksi sanoi hymyillen. ''Tais olla rankka ilta?'', Tommi vitsaili. ''No en mä muista siit melkee mitää. Mitä vittuu mä ees teen täällä?'', Aleksi kysyi samalla, kun tiputti vesilasiinsa Burana-tabletin. ''Mä löysin sut sammuneena bussipysäkiltä.'', Tommi nauroi. ''En mä voinu jättää kaveria siihen, nii mä toin sut tänne.'', Tommi jatkoi. ''Oikeesti?'', Aleksi kysyi kiitollisena. ''No kerro muka joku hyvä syy, miks mä oisin jättäny sut sinne pakkaseen. Sulle ois voinu sattuu siel vaikka mitä!'', Tommi sanoi. ''Kiitti oikeesti.'', Aleksi sanoi ja todellakin tarkoitti sanojaan.

''Mä muistan vaan sen et Olli ja Porko oli ihan vitun kännissä'', Aleksi sanoi muutaman minuutin hiljaisuuden jälkeen. ''Nii oli. Voi vittu niiden kahen kaa'', Tommi sanoi muistellen eilistä. ''Mut semmosia ne aina on baarissa'', Tommi lisäsi nauraen. Tommilla oli hyvä pointti. Hiljaisuutta kesti jälleen hetken, kunnes Tommi päätti avata taas suunsa. ''Koko ilta oli kyl ihan perseestä. Ku Olli oli nii vitun kännissä nii mun ja Joelin piti auttaa se kotiin. Sit Niko ja Porko katos johonki.." "Ai mihin?", Aleksi kysyi. "Mulla ei oo mitää hajua", Tommi sanoi ja kohautti olkapäitään. "Mä tiiän vaan sen et ne meni tanssimaan hitaita ja sit niit ei enää näkyny ku-" "Nii siis mitä?", Aleksi keskeytti innoissaan. "Tanssiks ne hitaat?", Aleksi kysyi, sillä oli varma kuulleensa äsken väärin. "Joo. Kieltämättä ne oli aika söpöjä", Tommi tunnusti. "Awwww!", Aleksi sanoi iloisena. "Se mua kyllä vähän vituttaa, ku ne feidas mut sillein. Vähän ku sinä ja Joelki..", Tommi jatkoi. Aleksia hämmesi. Hän ei muistanut edellisestä illasta mitään. "Ai mihin me lähettiin Joelin kaa?", Aleksi päätti kysyä. Tommi oli hiljaa. "No?", Aleksi jatkoi uteluaan, kun ei saanut Tommilta vastausta. Tommi kohautti olkapäitään. "Ei se kai ollukkaan sit mitään vakavaa, jos sä et edes muista sitä", Tommi totesi. "Mä olin kännissä. En mä tietenkää muista mitään.", Aleksi sanoi hieman ärsyyntyneesti. Yhtäkkiä Aleksin mieleen alkoi tulvimaan pieniä muistikuvia eiliseltä. Aleksi muisti Joelin, joka pyysi Aleksia tanssimaan hänen kanssaan ja Joelin loukkaantuneet kasvot bussipysäkillä. Pian hän muisti myös ihmettelevän ilmeen Tommin kasvoilla, kun Aleksi juoksi baarista ulos Joelin perään. Muuta Aleksi ei muistanut. Hän kuitenkin muisti nyt mokanneensa Joelin liittyen jotain - ja pahasti. "No ei helvetti..", Aleksi sanoi ja painoi kädet kasvojensa eteen häveten syvästi eilistä käytöstään. ''Nytkö sä muistat jotai?'', Tommi kysyi. Aleksi huokaisi syvään. ''Jep...'', Aleksi sanoi sen jälkeen. Aleksi huomasi Tommin ilmeestä, että Tommi olisi tahtonut kuulla aiheesta lisää. Aleksi ei ollut kuitenkaan kiinnostunut selittämään.

''Mihin sä meet?'', Tommi kysyi. Aleksi seisoi Tommin asunnon eteisessä pukemassa itselleen takkia päälle. ''Mä lähen ettii Joelii'', Aleksi vastasi. Hän tahtoi selvittää välinsä Joelin kanssa. ''Venaa, missähän mun reppu on'', Aleksi tajusi ja käveli takki yllään olohuoneeseen. ''Tässä'', Tommi sanoi ja nosti Aleksin repun lattialta. ''Jes, kii-'', Aleksi aloitti, mutta hämmentyi, kun Tommi nosti repun Aleksin käsien ulottumattomiin. ''Anna se!'', Aleksi sanoi ihmeissään. ''Jos sä ekana kerrot yhen jutun'', Tommi sanoi. ''No?'', Aleksi sanoi ärsyyntyneenä. Hän arvasi, mitä Tommi aikoi kysyä. ''Mitä draamaa teil on Joelin kaa?'', Tommi kysyi. ''Mistä sä puhut?'', Aleksi kysyi yrittäen esittää tietämätöntä. Hänen mielestään hänen ja Joelin väliset asiat ei kuulunut Tommille. ''Älä yritä. Mä muistan ku se pyys sua tanssimaan ja sä kieltäydyit'', Tommi sanoi. Voi vittu, Aleksi mietti. ''No se varmaan pyys kaverillisessa mielessä ja mä en oikeen tykkää tans-'', Aleksi aloitti yrittäen keksiä nopeaa tekaistua selitystä. ''Just joo'', Tommi nauroi epäuskoisena. ''Jos se oli pelkkää kaverillista, nii miten se lähti nii pettyneenä baarista ulos, ku sä kieltäydyit tanssimasta?'', Tommi kuulusteli. Aleksi oli hiljaa. ''En mä tiiä'', Aleksi väitti. ''Tiiätpä'', Tommi väitti. ''Perkele, oonko mä noin huono valehtelija?'', Aleksi sanoi mielessään. ''Tehän ootte ollu viimeaikoina tosi läheisii Joelin kaa'', Tommi aloitti. ''Nii? Entä sitte?'', Aleksi kysyi. ''Onks teiän välil jotai.. sellasta?'', Tommi kysyi kohteliaalla äänensävyllä. Tommi ei kuitenkaan uskoisi valheita, Aleksi pohti. Siksi Aleksi päätti mielummin puhua totta. ''On.'', Aleksi vastasi lyhyesti. ''Mä arvasin'', Tommi sanoi ojentaen repun Aleksille. Aleksi oli iloinen, ettei Tommi kysellyt jatkokysymyksiä. Aleksi heitti repun selkäänsä ja alkoi kävelemään takaisin eteiseen. ''Ale oota vähäsen'', Tommi sanoi. Aleksi kääntyi ja katsoi Tommia kysyvästi. ''Liittyyks tää draama teiän.. Suhteeseen?'', Tommi kysyi ja piti välissä hiljaisuuden. Luultavasti hän yritti keksiä, millä sanalla Joelin ja Aleksin välejä pitäisi kuvailla. ''En mä vittu tiiä'', Aleksi vastasi. ''Mä kai sanoin jotain tyhmää Joelille, mut mä en muista mitä. Mun pitää pyytää Joelilta anteeks.'', Aleksi selitti. ''Oh fuck. Onnee kuule siihen..'', Tommi sanoi huvittuneena. Kiitti vaan, Aleksi mietti. ''Ei vaan oikeesti..'', Tommi aloitti ja käveli eteiseen. Aleksi katsoi Tommia odottaen Tommin jatkavan lausettaan. ''Mä oon varma et se antaa sulle anteeks, jos se tykkää susta.'', Tommi sanoi hymyillen ja ojensi Aleksin puhelimen Aleksille. ''Ja sä meinasit unohtaa ton'', Tommi lisäsi katsoen nyt Aleksin puhelinta. ''Kiitti'', Aleksi sanoi hymyillen, kiskoi kengät jalkaansa ja lähti ulko-ovesta ulos.

Love on the dark side (Joel x Aleksi)Where stories live. Discover now