Aleksi ei tiennyt, paljonko kello oli, mutta arveli maanneensa sängyllään jo monta tuntia. Hän ei siltikään ollut saanut pisaraakaan unta. Aleksi ei pystynyt lakata ajattelemasta Joelia. Hän taisi olla ihastunut Joeliin, ihan kuin Joonas oli väittänyt. Aleksi tuli surulliseksi ajatellessaan Joonasta, ja tajusi nyt, miksi ei ollut vieläkään nukahtanut. ''Ei tää nyt näin voi jatkuu'', Aleksi mumisi ja nousi istualteen. Hänen olisi pakko sopia riita Joonaksen kanssa. Hän kytki makuuhuoneen valot päälle ja etsi puhelimensa. Taas viisi vastaamatonta puhelua Joonakselta, Aleksi ajatteli katsoessaan puhelimensa ilmoituksia. ''Porko, sori et mä ragesin sulle. Eiku ei, en mä noin voi sanoo!'', ''Sori Joonas et mä.. Eiku ei'', Aleksi puhui itsekseen yrittääkseen valmistautua soittamaan Joonakselle takaisin. Mitä ihmettä hän sanoisi Joonakselle? Paskat, Aleksi mietti, ja painoi soittopainiketta puhelimessaan. Miksi hänen olisi pitänyt miettiä etukäteen, mitä sanoisi Joonakselle? Kyseessä oli kuitenkin Aleksin paras kaveri. Kuului viisi pitkää tuuttausta, kunnes Joonas vastasi. ''Moi?'', Joonas sanoi Aleksille ja kuulosti alakuloiselta. Aleksille iski heti huono omatunto siitä, että oli huutanut Joonakselle. ''Moi Joonas'', Aleksi aloitti. Ennen kuin Joonas ehti sanoa mitään, Aleksi päätti jatkaa puhumistaan. ''Halusin vaa sanoo et sori ku mä huusin sulle tai haukuin sua mulkuks. Mä ite olin ihan mulkku siin tilanteessa'', hän sanoi Joonakselle. ''Etkö sä enää oo vihanen mulle?'', Joonas kysyi iloisella äänellä puhelimesta. ''En!'', Aleksi vastasi ja hymyili, vaikka tiesi ettei Joonas nähnyt Aleksin hymyä. ''Vittu luojan kiitos!'', Joonas sanoi, eikä kuulostanut enää lainkaan surulliselta. ''No mut olit oikees siinä et ei frendit normaalisti tee niinku mä tein.'', Joonas sanoi nöyränä. ''Nii mut ei se tee musta yhtään parempaa kaverii et rupesin ragee sulle sil tavalla'', Aleksi vastasi. ''Mulle ittellekki tuli paha mieli ku huusin sulle. Sähän oot mulle ku veli'', Aleksi jatkoi ja odotti nyt Joonaksen vastausta. ''Heei, kyl veljeksetki on välil vähän kusipäitä toisillee ja riitelee'', Joonas nauroi. ''No joo, toi on kyl totta'', Aleksi sanoi ja hymyili entistäkin enemmän. Aleksi oli iloinen, että asiat olivat taas hyvin Joonaksen ja Aleksin välillä. ''Mut oliks tää nyt vai sovittu?'', Joonas kysyi. ''Joo, jos säki annat mulle anteeks'', Aleksi vastasi. ''Tietty mä annan'', Joonas totesi, ja Aleksi hymyili. ''Ainii joo'', Joonas sanoi. ''Me meinattii Nikon ja Joelin kaa pitää joku leffailta perjantaina, nii haluuks säki tulla?'', Joonas kysyi. ''Joo! Mut eiks Tommi ja Olli oo tulossa?'', Aleksi kysyi. ''Niil on muka jotai parempaa tekemistä'', Joonas nauroi puhelimeen. ''Aijaa'', Aleksi sanoi pettyneenä. ''Mut onneks mä sentää pääsen tulee, ku ei mul muutakaa elämää oo'', Aleksi naurahti. ''Jes! Mä pistän viestii Nikolle ja Joelille.'' Joonas sanoi. ''Joo'', Aleksi totesi. ''Mut hei, mä varmaa meen takas nukkumaa nyt, en ees tiiä paljon kello on.'', hän sanoi. ''Se on joku kaks yöllä ku katoin'', Joonas vastasi. ''No just, menipä taas hyvin tää nukkuminen.'', Aleksi sanoi huvittuneena. ''Mut öitä!'', ''Öitä.. ja Joelin kuvia..'', Joonas sanoi vihjailevasti. Aleksi nauroi, ja katkaisi puhelun iloisena, sillä oli jälleen sovussa Joonaksen kanssa. Todennäköisesti Aleksi näkisikin taas Joelin kuvia, Aleksi ajatteli. Mutta ei vielä, Aleksi päätti ja alkoi selaamaan Instagramia ''ihan vain hetkeksi aikaa''.
''Mä sain sovittuu Alen kaa!!!'', Joonas kirjoitti Joelille Whatsapissa, ja Joel avasi viestin. Joel oli jälleen kerran hereillä tähän aikaan, tällä kertaa siksi, että katsoi Aleksin vanhoja Instagram -kuvia. ''Ainii ja kysyin silt nii seki kuulema haluu osallistuu meiän leffailtaan'', Joonas kirjoitti. Joel ilahtui. ''JES'', Joel kirjoitti, mutta tunsi sydämen alkavan taas hakkaamaan kovempaa Aleksia ajatellessa. Joel pohti hetken, olisiko seuraavaksi tekemässä elämänsä isoimman virheen, mutta päätti siitä huolimatta tehdä sen. ''Voinko muuten kertoo sulle jotai?'', Joel kirjoitti Joonakselle, mutta kumitti viestin tajutessaan, että Joonas oli pettänyt tänään jo yhden ihmisen luottamuksen. Joel etsi Whatsapissa Joelin keskustelut Nikon kanssa, ja alkoi kirjoittamaan Nikolle. Todennäköisesti Nikoon voisi luottaa paremmin, kuin Joonakseen, vaikka Joonas olikin Joelille yhtä tärkeä, kuin Niko, tai kuka tahansa Blind Channelin jäsen. ''Ooks hereil?'', Joel kirjoitti Nikolle. Niko tuli paikalle saman tien, ja alkoi kirjoittamaan. ''Ofc'', Niko vastasi itkunauruhymiön kera. ''Cool, haluun kertoo nimittäi edes jollekki tästä'', Joel sanoi ja tunsi, kuinka kuumotuksen tunne valtasi koko hänen kehonsa. ''Siis mistä?'', Niko kirjoitti.
Aleksi katsoi edelleen Instagramia, ja ajatteli menevänsä nukkumaan ''pian''. Hän kuitenkin oli ajautunut katsomaan Joelin kuvia, eikä siksi todellisuudessa ollut vielä menossa nukkumaan pitkään aikaan. Miten kukaan pystyy olemaan noin söpö, kuin mitä Joel on, Aleksi ajatteli katsoessaan kuvaa, jossa Joel hymyili. Aleksiakin alkoi hymyilyttämään. Yhtäkkiä Aleksi säikähti kuullessaan puhelimensa ilmoitusäänen. Sitten hän katsoi ilmoituksen kännykässään. Joel oli lähettänyt hänelle ääniviestin Whatsapissa. Mitä helvettiä, Aleksi ihmetteli. Miksi Joel oli lähettänyt hänelle tyhjästä ääniviestin tähän aikaan yöstä? Aleksi toisti ääniviestin. ''No täs välis mä haluun kyl myöntää et.. älä OIKEESTI kerro tätä kellekkään mut mä tykkään siitä. Ja en ees vähää vaa aika vitun paljonki itseasias. Ja tän takii mä pistin sulle tähän aikaa yöstä viestii kosk mä halusin kertoo tän jollekki ku mul ei oo pokkaa kertoo täst sillekkää ku-'', Joel sanoi ääniviestissä, mutta ääniviesti katkesi kesken kaiken. Aleksi katsoi kännykkänsä näyttöä. ''Tämä viesti poistettiin'', Whatsapp ilmoitti. Aleksi alkoi kelaamaan päässään äskeistä kuulemaansa, ja purskahti itkuun. Hän juuri ja juuri näki kyynelten takaa, kun Joel kirjoitti hänelle jotain. ''SORI'', Joelin viestissä luki. ''Mun piti laittaa toi Nikolle'', Joel selitti viestissään. Aleksia ei kiinnostanut, sillä oli jo kuullut ääniviestin sisällön, ennen kuin Joel ehti poistamaan sen. ''Toivottavasti sä et kereny kuunnella sitä viestii'', Joel kirjoitti, ja Aleksi muisti, että oli estänyt Whatsapin asetuksista ihmisiä näkemästä, oliko hän lukenut hänelle lähetetyt viestit. ''En kerenny'', Aleksi kirjoitti itkien ja kädet täristen. Hän ei halunnut tietää kehen Joel oli ihastunut, ja pelkäsi Joelin kertovan sen, jos Joel tietäisi Aleksin kuunnelleen äskeisen ääniviestin. Aleksi heitti puhelimensa huoneen toiseen nurkkaan. Hän ei mennyt tarkistamaan, hajosiko puhelin, vaan heittäytyi sängylleen makaamaan ja purskahti entistä pahempaan itkuun. Nyt hän tiesi, ettei Joel tuntisi häntä kohtaan samoin, mitä hän tunsi Joelia kohtaan. Joel olisi ihastunut johonkin toiseen ihmiseen, eikä Aleksiin.
Joelin sydän hakkasi tuhatta ja sataa, kun hän odotti Nikon vastausta hänelle. Joel oli juuri paljastanut Nikolle tunteensa Aleksia kohtaan, ja hänen aivonsa täyttyivät kauhuskenaarioista, joita seuraavaksi saattaisi tapahtua. Entä jos Niko kertoo Aleksille? Entä jos Niko ei ota hyvin vastaan sitä tietoa, ettei Joel ole hetero? Mitä jos koko bändi hylkää hänet nyt? Miksi Joelin piti edes kertoa tästä Nikolle, Joel ihmetteli. Nyt olisi kuitenkin liian myöhäistä sanoa ''Ei sittenkään mitään''. Niko tiesi tästä nyt ja Joel rauhottuisi vasta, kun tietäisi miten Niko reagoi asiaan. ''Mä muuten vahingos laitoin ton ääniviestin eka Alelle mut se ei onneks kerenny kuunnella sitä'', Joel kirjoitti odottaessaan Nikon vastausta. Odotus todennäköisesti kesti vain muutaman sekunnin, mutta se tuntui Joelille tunneilta. Nyt Niko vastasi kuitenkin viimein jotain..
Aleksi itki yksin asuntonsa sängyllä. Häntä itketti niin paljon, että hänestä tuntui, että hapen saaminen oli hankalaa. Hän ei kuitenkaan välittänyt siitä. Ainoat asiat mitä Aleksi tällä hetkellä ajatteli, oli Joel ja se, ettei Aleksi koskaan tule olemaan muuta, kuin ystävä Joelille. Olisihan se pitänyt arvata, ettei Joel pidä hänestä, Aleksi ajatteli. Silmät kyynelten peitossa Aleksi ei nähnyt enää lähes mitään eteensä, mutta hän kuuli Rillan askeleet, ja tunsi hetken päästä, kun Rilla hyppäsi Aleksin sängylle lohduttamaan Aleksia ja alkoi nuolemaan hänen naamaansa. Aleksi halasi koiraansa, eikä päästänyt irti. Rillan halaaminen ei kuitenkaan lohduttanut Aleksia. Aleksin sydän oli säpäleinä, eikä sitä saisi enää koskaan korjattua.
ESTÁS LEYENDO
Love on the dark side (Joel x Aleksi)
FanficBlind Channel fanifiktio. Joel, Aleksi, Tommi, Olli, Joonas ja Niko ovat yhdessä Blind Channel -bändin jäseniä, ja kuin veljeksiä toisilleen. Mutta mitä tapahtuu, kun bändin kahdella jäsenenellä Joelilla ja Aleksilla herää yhtäkkiä ystävyyttä vahvem...