Luku 13

313 36 9
                                    


Aleksi oli melkein kotonaan. Hän oli juuri tehnyt pitkän kävelylenkin koiransa Rillan kanssa. Kävellessään kerrostalonsa alaovelle Aleksi tunsi puhelimen värinää takkinsa taskussa. Hän kaivoi taskustaan puhelimen esiin. Aleksi avasi puhelimensa ja huomasi viestin ''Apinalauma'' nimisessä Whatsapp-ryhmässä. Ryhmä oli bändin ryhmä. ''ÄIJÄT'', Ollin lähettämässä viestissä luki. Aleksi katsoi välissä Rillaa, joka oli pysähtynyt tutkimaan satunnaista pensaikkoa kerrostalon pihalla. Aleksi siirsi katseen takaisin puhelimeensa ja avasi Whatsappin. ''DARK SIDELLE TULI MILJARDI STREAMIA TÄYTEEN'', Olli kirjoitti. Aleksi oli pudottaa puhelimensa lumihankeen viestin luettuaan. ''MITÄ'', Aleksi kirjoitti. ''OOKS TOSISSAS'', Niko kirjoitti ryhmään. Tommi puolestaan kirjoitti peukaloemojin. ''WHAT'' ''MISSÄ VÄLISSÄ'', Joonas kirjoitti. Joel ei ollut keskustelussa paikalla. ''Tätä pitää juhlii jotenki'', Olli kirjoitti muiden jäsenten iloisten ja hämmentyneiden viestien sekaan. ''TOTTA VITUSSA'', Joonas vastasi. ''KU ME KAIKKI KUUS LÄHETÄÄ TÄNÄÄ SINNE BAARIIN NII MÄ TARJOON'', Joonas lisäsi. ''Ai kaikki juomat vai?'', Olli kysyi. ''VITTU KAIKKI'' ''MÄ LUPAAN'', Joonas vakuutti. ''Jes'', Olli kirjoitti. Sitten Joel ilmestyi keskusteluun.

''Olli kusettaa'', Joelin viestissä luki. Muut alkoivat kyseenalaistamaan Joelin viestiä. Samaan aikaan Rilla lopetti pensaikon tutkimisen ja Aleksi ja Rilla alkoivat jatkamaan matkaansa kohti rappukäytävää. ''Dark sidee ei oo streamattu todellakaa miljardii kertaa'' ''Tsekkasin just'', Joel selitti. ''Väitinkö mä jossain vaihees puhuvani totta?'', Olli näsäviisasteli. ''???'', Niko kirjoitti. "Se oli prank" ''Oikeesti vaan halusin jonku tarjoovan meille juomat illalla'', Olli kirjoitti aurinkolasihymiön kera. ''Olli wtf'' ''No en mä enää tarjoo'', Joonas kirjoitti. Kaikilta paitsi Joonakselta alkoi satamaan nauruhymiöitä. ''Olli on vitun mastermind'', Aleksi kirjoitti. Kaikki muut puolestaan kiittelivät jo Joonasta illan tulevista juomista. ''Mua kusetettiin'' ''Ei oo reilua'', Joonas valitti. ''Sori bro mut sä lupasit jo'', Niko kirjoitti lisäten perään itkunauruhymiön. ''...'', Joonas vastasi. ''Empire of the freaks all drinks on Porko'', Tommi kirjoitti. Kaikki nauroivat taas. Lukuunottamatta tietenkin Joonasta.

Hetken päästä Aleksi ja Rilla saapuivat kotiin. Aleksi rojahti sohvalle. Rilla puolestaan käveli väsyneenä nukkumapaikalleen makaamaan. Rilla ja Aleksi olivat molemmat väsyneitä äskeisestä kävelylenkistä. Tänään pitäisi jaksaa lähteä vielä baariin bändin muiden jäsenten kanssa, Aleksi muisti. Niinhän oli jo sovittu. En mä jaksa, Aleksi ajatteli harmistuneena. Sitten Joel juolahti hänen mieleensä. Jaksan sittenki, Aleksi totesi. Hän todellakin halusi viettää Joelin kanssa aikaa. Aleksin ajatukset alkoivat taas ajautumaan Joeliin, kuten aina. Yhtäkkiä jokin keskeytti Aleksin ajatukset, kun Aleksi tajusi huomaavansa näkökentässään jotain Aleksille kuulumatonta. Olivatko nuo Nikon kuulokkeet? Aleksi sieppasi puhelimen käteensä, ja etsi Nikon puhelinnumeron Whatsapista. ''Niko, sähän kävit mun luona maanantaina'', Aleksi kirjoitti Nikolle. ''Nii?'', Niko ihmetteli luettuaan viestin. ''Taisit unohtaa kuulokkees tänne.", Aleksi jatkoi. "Siis ne valkoset?", Niko kysyi. Aleksi otti kuulokkeista kuvan ja lähetti kuvan Nikolle. "Ei vittu" "Onks ne siellä", Niko ihmetteli. "Mä jo luulin et hukkasin ne", Niko lisäsi itkunauruhymiön kera. "Ooksä kotona nyt?", Aleksi kirjoitti. "Joo kui", Niko kysyi. "Mä voin tuoda noi kuulokkeet sulle", Aleksi vastasi. "Ei tarvii ku me nähää kuitenki myöhemmin tänää" Voit tuoda ne sillon", Niko kirjoitti. "En tiiä jaksanko lähtee sinne baariin tänää", Aleksi kertoi. "Kui", Niko kysyi. "Väsyttää", Aleksi vastasi. "Mä voin tuoda ne kuulokkeet nyt jos ei nähä illalla", Aleksi ehdotti. ''Kyllä mäki voin tulla hakee ne'', Niko kirjoitti. ''Ei tarvii ku mä tuon nää sinne'', Aleksi vastasi. ''No okei sit'', Niko suostui ja kirjoitti viestin perään itkunauruhymiön. Aleksi laittoi puhelimen taskuunsa ja nousi sohvalta ylös. Hän nappasi Nikon kuulokkeet mukaansa, puki ulkovaatteet päälleen ja lähti asuntonsa ulko-ovesta ulos.

Love on the dark side (Joel x Aleksi)Where stories live. Discover now