‘’Mä oon täys luuseri.’’, Aleksi sanoi itselleen. Hän oli yrittänyt etsiä Joelia kaikkialta, mutta tuloksetta. Joel ei myöskään vastannut Aleksin puheluihin, tai viesteihin. Aleksi katsoi nyt eteisensä pöydällä latautuvaa puhelintaan. Entä jos Joel olisi sittenkin vastannut jotain? Aleksi oli nousemassa sohvalta katsoakseen puhelintaan, ennen kuin tajusi sen olevan turhaa. Puhelin varmasti ilmottaisi uusista viesteistä, joten Aleksi pystyisi rauhassa jatkamaan typerän komediaelokuvan katsomistaan. Hän katsoi elokuvaa vain, jotta saisi ajatukset pois Joelista. Sitten Aleksi kuuli puhelimensa ilmoitusäänen. ‘’Joel!’’, Aleksi luuli innoissaan ja käveli puhelimensa luo. Pettymykseksi viesti ei ollut Joelilta, vaan bändin ryhmästä. ‘’Nieminen on muuten perseestä’’, Joonas kirjoitti. ‘’Porko älä TAAS jaksa’’, Niko vastasi kirjoittaen samalla silmiään pyörittävän emojin. ‘’Mitäs se Nieminen täl kertaa on tehny?’’, Tommi kirjoitti. "Se tuli vittuilee", Joonas kirjoitti. "..ja sä et toiminu yhtään fiksummin", Niko vastasi Joonaksen viestiin. Aleksi arveli, että seuraavaksi syttyisi riita. "Aina on oikeus vittuilla takas", Joonas puolustautui. "Mut se on vitun tyhmää", Niko kirjoitti. "Jos joku tässä on tyhmä se on Nieminen", Joonas kirjoitti. "Sä oot helvetin lapsellinen!", Niko kirjoitti. ‘’Anteeks mitä’’, Joonas kirjoitti. Oh shit, Aleksi mietti. "Hei nyt lopettakaa", Aleksi yritti rauhoitella. Myös Tommi liittyi mukaan tilanteen rauhoittamiseen.
Meni hetki, ennen kuin Aleksi ja Tommi luovuttivat yrityksessä saada Nikon ja Joonaksen lopettamaan riitelemisen. Keskustelu päättyi Joonaksen ja Nikon mykkäkouluun. Välillä Aleksi ei ollut uskoa, että bändin jäsenet olivat aikuisia ihmisiä. Kaikki bändistä Aleksi mukaan lukien olivat pohjimmiltaan apinoita. Onneksi Nikon ja Joonaksen riitely ei vaikuttanut vakavalta. Todennäköisesti he pyytäisivät toisiltaan anteeksi muutaman tunnin sisällä ja nauraisivat riidalleen. Samaa Aleksi ei pystynyt sanomaan hänestä ja Joelista, joka ei vieläkään ollut vastannut Aleksin viesteihin. Aleksi alkoi olla huolissaan. Miksi Joel ei ollut kotonaan aamulla? Entä miksi Joel ei vastannut kenenkään viesteihin? Eikai hänelle ollut sattunut mitään pahaa? Tai ei, Aleksi totesi lopulta. Joel vain vihoitteli Aleksille, eikä Aleksi vieläkään muistanut, mitä oli sanonut Joelille eilisiltana. Luultavasti jotain todella loukkaavaa, jos sanat olivat saaneet jopa Joelin suuttumaan. Voi helvetin helvetti, Aleksi ajatteli. Antaisiko Joel ikinä anteeksi Aleksille?
Käynnissä oleva elokuva ei kiinnostanut Aleksia. Aleksi ajatteli vain Joelia ja sitä, oliko Joelilla kaikki hyvin. Yhtäkkiä Aleksi kuuli puhelimensa soittoäänen. Sen on pakko olla Joel, Aleksi mietti ja nappasi puhelimen laturistaan. Kello näytti olevan jo yli kahdeksan illalla, Aleksi ihmetteli. Pettymykseksi soittaja ei ollutkaan Joel, vaan Niko. Miksi Niko tahtoi soittaa videopuhelun Aleksille näin myöhään? Hämmennyksestään huolimatta Aleksi istui puhelimensa kanssa sohvalle ja vastasi ystävänsä videopuheluun. ‘’Moi?’’, Aleksi sanoi ihmeissään. ‘’Moi!’’, Niko sanoi vilkuttaen kameraan päin. Aleksi vilkutti takaisin. ‘’Mitäs äijä?’’, Aleksi kysyi. ‘’Onks sul mitään tekemistä täl hetkellä?’’, Niko kysyi. ‘’Ei oo. Kui nii?’’’, Aleksi kysyi, tarttui kiinni kaukosäätimeensä ja pysäytti käynnissä olevan elokuvan. ‘’Aattelin, et haluutko sä auttaa mua yhessä jutussa?’’, Niko pyysi. ‘’Riippuu, et missä’’, Aleksi sanoi. ‘’No sulla ja Joelillahan on säätöö. Joel on sanonu mulle nii..’’, Niko aloitti. ‘’Älä sinäki taas alota..’’, Aleksi sanoi turhautuneena. Miksi kaikki tahtoivat nykyään puhua Aleksin kanssa Joelista? ‘’Ei, ei, ei, anteeks! En mä tarkottanu olla ärsyttävä!’’, Niko sanoi äkkiä hätääntyneenä. ‘’Mut koska sul ja Joelil on jotain nii mä luulen, et sä varmaan tiiät rakkaudesta enemmän ku mä’’, Niko jatkoi. Aleksi purskahti nauruun. Tuon oli pakko olla vitsi. ‘’Säkö tosissaan luulet, et mä tietäisin rakkaudesta vittuakaan?’’, Aleksi sanoi nauraen. ‘’Jep.’’. Niko sanoi ja vaikutti olevan tosissaan. Ei jumalauta, Aleksi mietti huvittuneena. Niko oli todella väärässä. ‘’Joten voisitsä jeesaa vähän? Mul on nimittäin.. yks ongelma’’, Niko sanoi. ‘’Anna ku arvaan.. Porko?’’, Aleksi veikkasi. Niko nyökkäsi. ‘’Sä käytät mun vinkkejä sit omal vastuulla’’, Aleksi nauroi. ‘’Okei.’’, Niko suostui ja alkoi sitten kertomaan ongelmaansa. ‘’Mä haluun sanoo Porkolle sori siitä riidasta’’, Niko sanoi viitaten aiemmin tänään käytyyn Whatsapp-sotaan Nikon ja Joonaksen välillä. ‘’Sano. Ei se oo vaikeeta.’’, Aleksi kannusti. ‘’Mut miten mä sanon?’’, Niko kysyi. ‘’Sanot vaan et anteeks’’, Aleksi sanoi. ‘’Onks se noin helppoo oikeesti?’’, Niko ihmetteli. ‘’On’’, Aleksi sanoi. Ei vitussa oo, Aleksi mietti samaan aikaan päässään. Jos riitojen sopiminen olisi aina yksinkertaista, myös Aleksi ja Joel olisivat jo sopineet riitansa. ‘’Ooks sä ihan varma? Onks sulla ja Joelilla ollu koskaan riitoi?’’, Niko kysyi yllättäen. Aleksi meni oudoksi. ‘’Ale?’’, Niko ihmetteli. ‘’E-ei tietenkää oo’’, Aleksi valehteli. ‘’Tiesiks sä et sä oot aika paska valehtelija?’’, Niko nauroi. ‘’Mistä sä puhut? En mä huijaa’’, Aleksi yritti uskotella. Mistä kaikki aina arvasivat Aleksin valehtelevan, Aleksi pohti. ‘’No ei sit. Jos sä kertoisit mulle sun ja Joelin riidasta, mä oisin voinu auttaa..’’, Niko sanoi pettyneenä. Aleksi oli hiljaa. Aleksi ei vieläkään ymmärtänyt, miten hän jäi aina kiinni valehtelustaan. ‘’Mut kyllä mä jotain keksin’’, Niko sanoi miettiväisellä äänensävyllä. Aleksi ignoorasi Nikon lauseen, kun Aleksin puhelin alkoi värisemään. ‘’Venaa hetki Niko, joku spämmii mulle viestejä’’, Aleksi sanoi. Avatessaan Whatsappin, Aleksi huomasi viestien tulleen Joonakselta.
YOU ARE READING
Love on the dark side (Joel x Aleksi)
FanfictionBlind Channel fanifiktio. Joel, Aleksi, Tommi, Olli, Joonas ja Niko ovat yhdessä Blind Channel -bändin jäseniä, ja kuin veljeksiä toisilleen. Mutta mitä tapahtuu, kun bändin kahdella jäsenenellä Joelilla ja Aleksilla herää yhtäkkiä ystävyyttä vahvem...