"Mám takový pocit v kostech... á, už vím, je to sladký pocit vítězství nad naprosto neschopným zmijozelem." neodpustila si štiplavou poznámku Cat, když kolem nich procházel hlouček studentů ze zmijozelu.
"Ty jsi tak neskutečně podlá... až se mi to líbí." mrkla na ni Lily a objala svou kamarádku kolem ramen.
Zrovna k nim mířila Cat s Mitchem, oba vypadali, že se náramně baví. A děvčatům nemohla uniknout fialová skvrna na krku jejich přítelkyně. I když se ji očividně snažila zakrýt make-upem. "Nevíte, kam zmizela Bethany? Chtěla jsem, abychom se všechny vyfotily ve fotokoutku a už ji půl hodiny nemůžu najít."
"Moc dobře víme, co jsi dělala poslední půl hodinu." šeptla Lucy směrem k Lily a obě propukly v hihňání, za které možná mohlo přimíchání alkoholu do dýňového džusu.
Cat obě propalovala pohledem. "Myslím, že odešla s Dawsonem. Bolely jí nohy." vysvětlila Lily a vzala si od vracejícího se Jamese skleničku s "pouze" dýňovým džusem.
Remus podal skleničku Lucy a oba si přiťukli na zdraví.
"Opatrně s tím pitím, Lily. Jak znám Pottera, rozhodně je tam víc alkoholu než džusu." rýpla si Cat,: "pojď, Mitchi, půjdem omrknout ten fotokoutek. Ať mám aspoň fotku se svým dokonalým tanečním partnerem." oba se na patě otočili a zmizeli v davu.
Celý zbytek večera se nesl v úžasné atmosféře. Lily si nebyla jistá, jestli to bylo tou atmosférou a nebo alkoholem, ale cítila se skvěle. A nebýt bolavých nohou, zřejmě by na parketu zůstala až do rána.
Sobotní poplesové bradavické ráno svou pomalostí dnes nikoho neotravovalo. Naopak. Bylo velice příjemné.
Podzimní sluníčko už kralovalo vysoko na nebi a po mráčcích nebylo nikde ani vidu. Ručičky na hodinách se pomalu blížily ke dvanáctce a mladému Potterovi to vůbec nevadilo.
James se v polospánku otočil na druhý bok. Jednu ruku měl pod polštářem a tu druhou nechal volně viset z postele.
Kdo ví, o čem se mu v tu chvíli vlastně zdálo, dost možná o včerejším plese. O tom, jak se s Lily bavili, jak Lucy skončila poloopilá pod stolem nebo o tom, jak Cat s Andersonem trápili všetečnými otázkami Peterovu novou přítelkyni, Lacy.
Potom, co se Sirius včera zdejchnul, ho James nehledal. Věděl, co v takových chvílích dělat. Sirius nebyl z těch, co by trucovali často, když už k tomu však došlo, bylo nejlepší ho nechat se s tím poprat samotného. Celý večer sledoval, jak se jeho přítel trápí koukáním se na Bethany a jejího společníka. Užívala si každičký pohyb, všimla si toho i Lily a ostatní děvčata, ta ovšem neviděla to, co James. Ztrápeného Siriuse, ve kterém se to všechno bilo.
Když James kolem druhé ráno otevřel dveře do jejich pokoje, byl tam kupodivu první. Peter se někdy během večera ztratil a Remus s Lucy šli oslavovat její vítězství v soutěži o nejlepší kostým někam daleko od tanečního parketu.
Znáte takový ten nepříjemný pocit, kdy dospáváte spánkový deficit a někdo vám vlítne do pokoje? Tak přesně tohle se teď stalo Jamesovi, Remusovi a Peterovi.
Sirius se ani nesnažil dostat se do chlapeckého pokoje potichu. Věděl, že už je čas oběda, rozrazil dveře a štrádoval si to k oknu: "Dobré ráno, pánové."
Ve skutečnosti nekřičel, ale chlapcům, kteří ještě před několika málo vteřinami spali, přišlo, že křičí na celé kolo.
"Sklapni!" zasyčel Remus a otočil se na druhý bok.
Sirius odtáhl těžké rudé závěsy, které do pokoje nepustily ani proužek světla, nejdříve u Jamesovy postele a když viděl, že to s kamarády nic nedělá, poodtahoval i zbytek závěsů v pokoji.
Potom párkrát tleskl, Jamesovi stáhl peřinu z těla a to samé udělal i Peterovi.
"Vstávejte, hoši! Venku je krásně a vy tu chrápete!" Řekl skoro až vyčítavým tónem, potom přešel ke komodě, odkud si vytáhl čisté prádlo a dodal: "kdybych někomu z vás náhodou chyběl, jdu do sprchy. A až se vrátím, půjdeme všichni společně na oběd. Jako přátelé. Takže vám radím, abyste se oblíkli a trochu tady vyvětrali. Protože jestli vyjdu ze sprchy a uvidím tohle," rozmáchl rukama na celý pokoj,: "půjdu to zažalovat holkám." Šibalsky se usmál a zmizel v koupelně.
"Já. Ho. Zabiju." Procedil mezi zuby James a naštvaně se posadil na postel. Hlava ho bolela jako snad nikdy v životě.
ČTEŠ
Shall we dance, Mrs Potter?
FanfictionVíte, v životě je spousta různých paradoxů. Například když někdo dostane v létě zápal plic, nebo když se chytrá kráska zamiluje do egoistického blba. A ano, příběh těchhle dvou nebyl od samého začátku růžový jak se zdá. A ne, nebyla to láska na prv...