Kapitola 5. - Den plný překvapení - část 1.

202 17 7
                                    

"Takže.. ty nevíš od koho to je?" ptala se vzrušeně Lucy držíc v rukou učebnice lektvarů.
"Lucy, ještě to ani nerozbalila." upozornila ji Beth.
Bethany, Lucy i Cat zvědavě nakukovaly Lily přes rameno na malý dopis, který Lily na snídani našla na svém klíně. "Třeba mi ani nepatří.."namítla Lily.
"Jo, jasně. To by musela být sakra velká náhoda aby ti dopis spadl do klína jen tak." řekla ironicky Cat.
"Tak už to otevři. Čekaly jsme celé dopoledne." zaprosila Beth.
"Až po obědě." oznámila jim rusovláska a společně zamířily do Velké síně, kde už obědvalo spoustu žáků.
"Nevím, čeho se bojíš." namítla Lucy a posadila se vedle Cat.
"Naše Lily se bojí, že to bude od Pottera." odpověděla jí s úšklebkem Bethany, která si zrovna sedala vedle Lily.
"To určitě." namítla rusovláska a nabrala si na talíř velkou porci rýže.
"Tak mi teda vysvětli, proč to sakra nechceš otevřít." naléhala Bethany.
"Vy mi nedáte pokoj, že?" zeptala se otráveně Lily.
"Eh, konečně ti to došlo." ušklíbla se Cat. "Fajn, otevřu to teď. Ale slíbíte mi, že od vás budu mít celé odpoledne klid."
Děvčata se na sebe nejistě podívala a po očním kontaktu, který zřejmě znamenal ano Lucy prohlásila: "Platí!"

Lily se maličko třepaly ruce. Z papíru pomalu odmotala stuhu a rozbalila dopis. 

  Znám jednu dívku, o které se mi každý večer zdá.
Překrásné oči, úsměv i srdce má.
Možná, že právě teď slyší tahle slova
a možná, že už víš, že Ty jsi ona.  

Lily se v tu chvíli zastavilo srdce. Ne z příjemného překvapení, ale z hrozivé představy, že by jí tohle napsal Potter. To pako v sobě určitě nemá ani kouska básnického střeva. Lily obracela papírek ze strany na stranu aby našla podpis. Nic. Ani čárka. Děvčata zaregistrovala pohled rusovlásky a okamžitě se začala vyptávat.
"Eh, od koho to je?" natahovala krk Lucy.
"Určitě Potter. Takhle píše jedině on." usoudila Cat.
"Je tam podpis, Lily?" ptala se zvědavě Beth.
"Ne, není."
"Tohle by Potter určitě nenapsal.. Jedině, že by mu vypomáhal ten Casanova Black. A to dost pochybuju." uznala nakonec Lucy.
"Ten nebalí holky na básničky. Tomu stačí na některou mrknout a je schopná pro něj udělat všechno." přitakala Bethany a nalila si dýňovou šťávu do malé skleničky.
"Dobré poledne dámy!" ozvalo se za nimi. Všechny se šíleně lekly a vytřeštily oči na Poberty.
"My o vlku..." začala Lucy. ".. a vlk za dveřmi." doplnila Cat.
"Tak vy jste se o nás bavily?" usmál se zářivě James. "Pánové, myslím, že dneska zůstaneme na oběd tady. Naše místo budeme muset přenechat někomu jinému." usmál se ještě zářivěji James a posadil se vedle Lily.
"Musím jedině souhlasit!" přitakal Sirius a zaujal místo vedle mračící se Bethany. Neváhal ani chvíli a zkusil na ni svůj odzbrojující úsměv a mrknutí. Beth ale nehnula ani brvou a pořád se mračila. Remus si sedl vedle Lucy, která taky nevypadala nějak šťastně.
"Kde máte Petera?" zeptala se se smíchem Cat.
"Peter? Ten tamhle doučuje Kate Brownovou." odpověděl ihned Rem a nabral si na talíř kuřecí stehno.
"Tak co, Evansová, přišel ti můj dárek?" usmál se James.
"Nevěděla jsem, že jsi takový básník.." ušklíbla se Lily.
"Což-" James ale svou větu nedokončil jelikož ho přerušila profesorka McGonagallová.

"Přeji vám dobrou chuť. Mám jen malou prosbu... Lily, mohla byste se prosím večer stavit tady s Potterem u profesora Křiklana? Říkal, že pro vás má informace o nějakých studentech z nebelvíru a jejich trestu."
"Jistě." souhlasila Lily.
"Skvěle." pronesla chladně profesorka a odešla.
Jakmile se Lily zpátky posadila, uviděla něco, co by jí ani ve snu nenapadlo. Lucy a Cat se horečně o něčem bavily s Remusem a div se nepopraly o to, která z nich bude mluvit dřív. Beth se naprosto normálně bavila s Blackem, který se na ni dokonce normálně usmíval a ona mu úsměv oplácela. A potom uviděla přihloupě usmívajícího se Jamese, který koukal přímo na rusovlásku. "Šťípni mě, prosím." zaprosila Lily jakmile dosedla zpátky na svoje místo. James tak učinil a Lily maličko vypískla. "Au! Mně se to nezdá! Ony.. ony se normálně baví s... eh, Poberty?!" řekla zmateně Lily a koukla na Jamese.
"Kolikrát ti mám říkat, že my pobertové jsme naprosto neodolatelní a máme přirozený šarm?" mrkl Potter.
"Oni možná.. ale ty.." vyplázla jazyk Lily.
"Pff! Co ti vlastně chtěla McGonagallka?" zeptal se James.

"Prý se máme večer zastavit za Křiklanem... Něco k trestu někoho z nebelvíru.." pokrčila rameny Lily.

"Tak to se večer uvidíme!" rozzářil se James.

"Žádné rande to není Pottere." ujistila ho Lily.
"Jasně." odpověděl James a ve vzduchu udělal pomyslné uvozovky. Lily se jen kysele ušklíbla a koukla na hodinky.
"To už je tolik? Za chvíli nám začínají lektvary." Lily rázně vstala a koukla na Lucy, která byla ještě pořád zabraná do konverzace s Remem a Cat. "Eh, Lucy?" zavolala rusovláska směrem k trojici. Ani jeden z nich jí ale nevěnoval pozornost.

"Pojď, oni trefí." nabídl James.
"Pravda.." uznala Lily a vydala se s Jamesem směrem na hodinu lektvarů. 

"Je to takové... divné.. Teda, chci říct, že jsem s tebou na hodinu ještě nikdy nešla.." opravila se Lily.
"Všechno je jednou poprvé. A to platí i pro naše rande." zazubil se James.
"Že jsem vůbec něco říkala.." zanadávala sama sobě Lily. To už ale přišli do učebny, kde jako obvykle ještě nikdo nebyl a tak si sedli do předních lavic. Během pár minut se do třídy nashromáždili ostatní studenti nebelvíru a havraspáru. Dokonce se dovalili Lucy, Remus a Black.
"No sláva. Vypadá to, že tě Remus přímo omámil." ušklíbla se Lily. Do učebny se ale v tu chvíli přiřítil profesor a s úsměvem na rtech začal hodinu, ve které si vyzkoušeli ve dvojicích uvařit lektvary pro začátečníky, čímž si měli procvičit základy lektvarů. U některých studentů to dopadlo katastrofálně. Například u Michaela Ravela a Jasona Lennona, kterým se povedl skvělý výbuch a oba měli místo bílých košilí naprosto černé košile. Někteří žáci v čele s Remusem nebo Lily tyhle základy zvládli na výbornou. 


Po vyčerpávající hodině se žáci přímo vyřítili z učebny. Havraspárští mířili rovnou na pozemky a nebelvírští s úsměvem mířili buď do knihovny, nebo do své věže. Lily s děvčaty se ven dostaly mezi posledními a k jejich překvapení na ně čekali Pobertové. James se okamžitě připojil k Lily, Remus se se slovy :" Ještě jsem vám nedopověděl tu skvělou báchorku.." připojil k Lucy a Cat. A Black s úsměvem zaujal místo vedle Bethany. Lily s Jamesem vedle sebe šli jako opaření. Ani jeden z nich nedokázal nic říct. Jakoby se jim všechny otázky a možná témata vypařila z hlavy. Jediné slovo, které za svoji cestu vyřkli bylo heslo buclaté dámě, která se směle odklopila a jim se naskytl pohled na přeplněnou společenku.
"Kde jsou ostatní?" vytřeštila oči Lily, když za sebou nikoho neviděla.
"Asi zamířili někam ven." usmál se James. "Hele, Evansová... Venku je hezky.. Co bys řekla takové.. eh, procházce?"
" Tak za prvé, Pottere. Proč se chováš tak mile, potom je mi líto říct ne.. a za druhé, co by taková procházka obsahovala?" 

Shall we dance, Mrs Potter?Kde žijí příběhy. Začni objevovat