Mellan kapitel

37 1 0
                                    

Felix perspektiv

Jag vet inte vad jag ska göra längre jag har försökt allt men inget funkar. Jag har verkligen hoppas på att ingen skulle märka men det börjar folk göra. Frågor har börjas ställas och jag vet inte vad jag ska svara.  Okej sanningen är att jag aldrig har varit kär i Isabell jag har snarare gjort det för att jag ska kunna över leva i denna grymma värd. Jag har kämpat precis som hon. Mobbad, utfryst av de man trodde var ens vänner. Men sanningen bedrar. En dag träffade jag en tjej och hon förändrade mitt liv. Jag blev helt plötsligt en populär kille i skolan och jag är om tyckt. Jag var så kär i henne att det inte kan gå en dag utan att jag måste höra hennes röst i mitt öra. Jag skulle kunna göra vad som häls för henne. Som jag har gjort hittills. Mitt största misstag någon sin. Jag har varit så blind. Men jag har inte bara ljugit för Isabell som har börjat komma närmare för varje dag som går utan mina allra bästa vänner med. Så jag vet inte vad jag ska göra. Vad ska man välja mellan sin flickvän eller sina bästa vänner? Så jag gick med på denna duma idén. Först var det ett skämt men det jag inte visste då vet jag nu. Även om man är så kär så måste man vakna någon gång från drömmarnas värd och det är precis det jag har gjort nu. Mickaela har fått mig till att låssar älska Isabell för att krossa henne. Isabell har inte ens gjort något mot henne hon bara andas på denna planet. Okej jag har faktisk inte gjort det mot henne i skogen men jag visste om att de skulle göra det och jag gjorde inget åt det. Jag var så blind av lögnen och all falsk kärlek som Mickaela har gett mig. Jag ångrar mig så mycket för allt som jag har gjort men det ör försent nu. Hon har bara en vecka på sig att vaknar från sin koma innan de stänger av maskinen som gör så att hon får syre. Om hon inte vaknar så vet jag inte vad jag ska göra. Jag vågar inte berätta för någon inte ens mina föräldrar. Men det jag vet är att jag kommer att krossa Mickaela för det hon har gjort mot mig och Isabell om hon inte vaknar. Jag ska berätta för killarna men jag vågar inte jag vågar inte ens berätta det för Isabell som jag sitter hos nu öven om hon inte kan höra. Men det får bära eller brista jag ska berätta för killarna. Om så de är det sista jag gör.

Mitt första mellan kapitel hoppas ni gilla det! ;)

Änglar bär vingarWhere stories live. Discover now