Kapitel 4 Natten

74 2 0
                                    

Har du tid att prata en stund? frågade han. Jag blev både glad och fundersam. Vad var det han ville prata om med mig om? Jag blev aldeles kall i kroppen. Tänke om han visste vad som hände där ute? Han kollade konstigt på mig.

Du kanske vill sova i stället? Frågade han.

Nej, stanna! Jag vill prata med dig. sa jag prisic när han var på väg ut ur dörren. Han kom och satte sig igemte mig på sängkante.

Kan du inte vara snäll att berätta vad som hände? sa han och sneglade på mig. Jag satte mig i skrädarställning. Det gjorde han med så att vi satt mitt emot varandra.

 Du vet vad som, han avbröt mig.

Jag kan berätta min veriation om det som hände sa han. Jag blev kall i kroppen när han sa så. Vet han om Mickaela? Vad såg han egentligen?

Okej vi kan börja med att du sprang ut, så jag följde efter dig för att be om ursäkt. När jag såg dig stanna såg jag att Mickaela stog framför dig med sitt gäng. Jag hörde inte vad hon sa men jag såg på ditt kroppsspråk att det inte var något snällt. Jag tänkte gå fram och säga hej. Jag av bröt honom.

Var för skulle du säga hej till henne? sa jag med en lite ireterad röst.

Hon är ihop med Oscar. sa han som ingenting.

Men när jag såg att hon höjde armen för att slå dig så backande jag tillbacka för att se vad hon skulle göra. När hon hade gått så tänkte jag att hjälpa dig men Ogge kom backom mig och jag ville inte att han skulle se dig på trottoaren ner slagen. Första dagen du är här och så. När du kom hem till huset så sa jag till Ogge att stanna i köket så jag tog hand om dig för annars skulle han fråga en masa som han inte hade med att göra. Men kan du inte berätta för mig för att jag är typ indragen i det här nu? sa han.

Jag har väl intet val sa jag och sucka. Det är tungt att berätta om det här men han försönar att veta.

Okej, när vi var små så var vi bästa vänner jag och Mickaela. När jag var lite så hade jag en annan storlek än vad alla andra hade. Jag var först utfryst sen blev det bara värre det gick över till mobbning. Hon har alltid varit avensjuk på att jag har haft en så snäll och omkänt store bror. Som brydde sig om mig till 100%. Tårarna rinner ner för mina kinder och Felix tar min hand.

För några vecker sedan var jag och min bror med om en bilolycka och min bror dog, det var hon som körde på oss med mening. För att hon ville få död på mig men det var min bror som hon dödade istället. För min bror ofrade sig för mig. Han röddade mig så att han kaste av mig så att jag ramlade längre bort. Men han hamnade under bilen. Nu när min bror är borta så vet hon att hon kan krosa min hur lätt som helst. För att jag har inga vänner eller någon som jag kan lita på. Men jag vet att du inte tror på vad jag sa.

Jga tror på det jag såg men inte att hon skulle göra något sådant för hon är inte sån. Hon är ju en snäll och omtänksam tjej.

Då har vi två olika åsikter och syn på saken. För om du inte tror på mig är upp till dig men jag vet vad hon gör inte bara mot mig utan flera personer. Man det är lungt ingen tror på en oskyldig tjej som har blont hår och är så söt. sa jag med en klump i halsen.

Jag har sett till räkligt att se att hon inte är helt oskyldig. Men hur vet du att det var hon?

Hur jag vet det jo för att jag kännde ingen bilen som körde på oss och hon skrev ett sms till mig dagen efter. Vill du se? Jag tog upp min mobil från golvet och gick in på sms som hon hade skrivit. Läs sa jag och kollade på honom. Han tog min mobil och läste igenom alla smsen.

Hur vet du att det är hon? Det är ju dålt nummer.

För att det är bara hon som har såna synboler och jag peckade på en som skulle föreställa en smaili som hån skrattade. Tror du på mig nu? sa jag till han och han nicka.

Jag har mött på många hämska människor men ingen så grym. Han gav mig en varm och mysig kram.

Du sa att du inte har några vänner eller någon du kan lite på sa han och titade rakt in i mina glansiga ögon av tårar.

Det stämmer.

Men det har du visst.

Vem?

MIg, Ogge, Omar och Oscar, jag litar på dig och jag hoppas att du litar på mig med.

Jag litar på dig. sa jag och tittade rakt in i hans blå, gröna ögon. Han torkade bort mina tårar med sin rygghand.

Jag vet att jag inte känner dig så bra men vill du hitta på nångot i morgon med mig?

Ja, det vill jag verkligen, sa jag och skrattade lite för mig själv. Vi ptatade om allt mellan himmel och jord. När jag kollade på klockan senast vad den runt 6 på morgonen. Tide går så fort när man är med den sån fantatisk killen. För en gång skull somnade jag med ett lende på läpparna och en puss på kinnden. 

Medelande från mig! Jag vet att jag har mycket stav fel men om ni inte fattar så komentera gäran. Komentera gärna vad ni tycker också. Hoppar att ni gillar den. Jag försöker att skriva så ofta jag hinner. Kram på er.

Änglar bär vingarWhere stories live. Discover now