Jag vaknade av ett duns och med att något kallt och hårt nuddade mig. Jag satte mig upp och så att jag inte var i mitt rum eller hemma. Jag satte mig upp och kollade mig om kring. Jag märkte att jag satt på golvet jämte sägen och att jag hade trillat ur. jag ställde mig upp och såg att Felix sov och andades tungt. Jag la mig sakta jämte han för att han inte skulle vakna. Jag la mig med ryggen emot han och hopades att han inte skulle vaknade.
När jag tänkte efter kom jag inte ihåg hur jag kom till hans rum. Jag mins bara det senaste vi gjorde var att vi var på stranden sen kom jag inte ihåg mer. Fast jag är inte så för vånnad för att jag har ganska dåligt minne. Två armar virrar sig runt mig. Jag hade visst väckt Felix men inte så konstigt så som jag låter.
God morgon, har du sovit gott älskling? frågar Felix.
Ja, men jag undrar bara hur jag kom hit? Felix skrattade åt min fråga.
Jo, du somnade i min famn på stranden så jag ville inte väcka dig för du sov så sött så jag ringde min pappa så han kom och hämtade oss. Berättade han.
Nej, säg inte att jag gjorde något pinsamt sa jag oroligt.
Nej du bara pratade i sömnen.
Va nej, vad sa jag då? Tänk om jag sa något taskigt.
Du sa det otydligt så som man knappt hörde. För utom en mening.
Vad sa jag? Komigen säg! han bara skrattade.
Okej du sa något så här "Ogge har rumpvårtor " sa han och kunde knappt hålla sig för skratt när han sa det.
Nej du skojar! jag satte mig upp.
Nä, du sa det, sa han mellan allt skratt.
Sa jag det i bilen med din pappa. Han nickade. Nej, nej jag kan verkligen skämma ut mig. Jag tog upp min mobil för att kolla på klocka. Ett sms från Ulrika kom upp på skärmen. "Helt okej ta hand om henne väl." stod det.
Vad är det här? frågade jag Felix.
Jo du hade ju somnade igår så jag sickade ett sms till Ulrika att du sover hos mig. Så hon inte skulle bli orolig om vart du var. sa han. Han tänker verkligen på allt den killen. Felix reste på sig och gick fram till mig och gav mig en kram.
Jag går och fixar frukost åt dig medans du kan klä på dig, sa han och gick ut ur rummet och man kunde höra hans fotsteg i trappan. Jag satt kvar i sängen en stund och kollade alla sociala medier som min favorit app Instagram. Sen gick jag in på Facebook men intet nytt. Jag hör små steg i rummet och när jag kollar upp så såg jag Felix hund Dante. Han är så sött, han hoppade upp jämte mig i sägen och la sig i mitt knä.
Efter att vi hade ätit frukost så kollade vi på film. Vi hade inget at göra så det var det bästa vi kunde komma på. Efter att vi hade kollat på kanske 2-3 filmer så kunde jag inte sitta still.
Kan vi inte göra något? sa jag och kollade upp i hans vackra ögon där jag låg i hans knä.
Visst, vad vill du göra? säger han och kollar på mig.
Kan vi inte gå ut och spela fotboll? Snälla! säger jag och ställer mig upp.
Visst men behöver vi väll lite mer folk, säger han och fortsätter att kolla på filmen som är på tv. Jag fiskade upp min mobil från mina svarta jens. Jag går ut i hallen och ringer Ogge.
Hej det är Ogge, svarar han i andra sidan luren.
Hej det är Isabell. Kan du inte ta med Oscar och Omar med hitt så vi kan spela fotboll? frågar jag lite gullit för att han ska säga ja.
Visst men Omar har åkt hem till Göteborg, svarar han.
Okej. När kommer ni? undrade jag.
När jag har ringt till Oscar så åker vi dräkt. säger Ogge.
Bra vi är redo. Då ses vi snart! säger jag och lägger på. Jag går in till Felix igen. Men jag kan inte se han. Plötsligt hoppar han ut fram för mig och jag blir skit rädd och hoppar in i väggen och skriker samtidigt. Felix viker sig av skratt.
Det var inte roligt! säger jag men han hör inte. Jag kollar ut genom fönstret och ser att det har börjat regna men det stoppar inte mig från att spela fotboll för nu har jag inte varit ute på ganska länge och kan inte sitta stilla längre.
Efter kanske två timmar ut i regn vädret så ger vi upp det slutar 4-2 till mig och Oscar. Felix och Ogge fick spela i lag medans jag och Oscar spelade tillsammans. Vi bestämde oss för att gå in och göra varm choklad. Så nu tittar vi på paradis hotell på min data som vi har kopplat in i Felixs platt tv på hans rum och dricker varm choklad. Jag ligger i Felixs famn och nu kan man inte ha det bättre. När vi har sett klart så kollar vi på klockan och bestämmer att vi ska fixa något att äta. För alla är ganska hungriga.
Vad vill ni ha att äta? Vi kan beställa mat om ni vill? frågar Felix när vi har kommit in i köket.
Jag vill nog ha pizza. säger Ogge.
Jag med! utbrister Oscar.
Jag vet inte det spelar ingen större roll för mig. ger jag som svar när Felix kollar på mig som om jag skulle svara.
Är det okej för alla att det blir pizza? kollar Felix av innan han ska slå in numret på telefonen.
JA!!! säger jag, Ogge och Oscar i kör.
Hej! Jag vet att jag inte har skrivit på länge men jag har haft mycket att göra nu på lovet och så sitter jag lite fast så jag vet inte riktigt vad jag ska skriva men jag ska för söka skriva lite mer. <3
YOU ARE READING
Änglar bär vingar
RomanceIsabell är en helt vanlig tjej på 16 år. Hon gillar att rida och har topp betyg i skolan. Hon är små kär i en kille i hennes klass vid namn Felix Sandman som är med i pojkbandet The Fooo. Men hon har det inte lätt hemma med en bakfull mamma och en u...