Kapitel 6 Festen

70 2 0
                                    

När jag står och väntar på att Felix ska möta upp mig. För att jag av misstag fördes med av folkmassan när jag väntade på Felix.

Hej Isabell! hör jag någon som ropar på mig. Jag vänder mig om och möts av ett bekant ansikte. Jag får en kram av Oscar. Jag ser en person som kommer med mot viliga steg till oss. 

Ja, det här är Mickaela. säger han och tar tag i personens hand.

Hej säger hon och germig en massa blickar när inte Oscar tittar på henne.

Ska ni inte ge varandra en kram? frågar Oscar. Nej jag vill inte snälla någon hjälp mig tängker jag. Jag ber dig gud gör vad som hälst. Pricis när Mickaela går sakta emot mig med sakta steg och det syns att hon inte vill. Pricis när hon skulle ta ett till steg för att krama mig så kommer Felix i sista sikund.

Tja boro! säger Felix till Oscar. Mickaela backar snabbt tillback till Oscar.

Där är du ju jag har lettat efter dig, Felix vänder sig till mig och ger mig en kram.

Jag sprang från gina trico till H&M den sista biten när jag såg Mickalela för att jag såg att hon skulle krama dig. Hon tänkte göra något taskigt det såg men på hennes lende, viskade han till mig i kramen.

Tack du är verkligen räddaren i nödden viskade jag till svar.

Vi måste gå. Men vi ses ikväll tror jag för att Ogge sa att vi skulle ha en liten fest. Bara våra vänner fick komma. sa Oscar.

Okej vi ses. svarade Felix och tog tag i min hand. Han håler den hårt men ändå som han tror att min hand kommer gå sönder.

Vad vil du göra nu? frågade Felix. När vi enligt honom har sett nästan allt. Jag eller rättare Felix hade köpt mig en till magtröja och en tjocktröja. Jag är inte än sån tjej som gillar att shoppa. Det tror jag att Felix märker för att jag går inte in i många afärer. Det är mer han som får släpa mig in i afärerna.

Vi kanske kan gå hem eller så får du hitta på något.

Okej om vi gör så här att om jag kör hem dig så mötts vi på festen.

Det låter bra.

Nu stog jag utan för dörren hem. Felix och jag hade bestämt att vi skulle vara klata om en timmar och att han skulle bestäma kläning jag skule ha på mig i kväll. När jag kom innan för dörren så möter jag Ogge.

Jag ska ha en fest ikväll. Jag tror att Felix ska gå med dig. Jag undrar bara om du kan fråga Ulerika om vi kan ha fest ikväll? sa han men en snäll röst.

Var för kan du inte göra det själv?

För att jag ligger på topp på min festar lista. Så snälla!

Okej! Då är du skylldig mig en känst senare.

Tack så mycket säger han och lyfter upp mig i en kram.

Ulerika, ropar jag över huset. När Ogge hade släppr ner mig på golvet igen.

Jag är i tvättstugan! ropar hon tillbacla. Så jag går dit och mycket riktigt så är hon där.

Kan jag få ha en fest ikväll?

Var för?

För att jag vill lära känna fler människor här omkring.

Okej om du lovar att städa efter dig i morgon.

Tack så mycket. säger jag och ger henne en kram. När jag går upp till mitt rum sitter Ogge och väntar på sitt svar.

Hon sa nej, säger jag för att skoja lite med han.

Va gjorde hon? säger han med en ledsen min.

Nej hon sa ja jag skojar bara med dig. Ogge springer fram till mig och ger mig en bamse kram.

Tack så mycket för hjälpen. Säger Ogge och skutar ut ur rummet. Jag går in på toan och  fixar mitt hår tills ikväll. Jag tog även och smikade om mig så det ser lite frächare ut. En timme går så fort. Nu knakar det på min dörr. Jag går och öppnar och där står den fantaskiga personen som finns.

Hej! säger Felix och pussar mig på kinden och går in. Mina kläningar ligger på sängen. Fyra styken har jag.

Är det de här kläningarna jag har att välja på? frågar Felix.

Ja.

Okej jag väljer den här säger han och håller i en turkosa, vitt kläning utan axel band. Den är turkos på över delen och vit ner till.

Okej. säger jag och går in på toan och bytter om. Jag går och ser hans blick och han ser ut att gilla kläningen på mig.

Kan du knäppa dragkedjan? frågar jag och vänder mig om så att han kan knäpa.

Visst, får jag som svar. Precis när han har dragit upp dragkedjan så rusar Ogge in i rummet.

Nu är festen i gång, skriker Ogge och man märker att han är lite ful redan.

Du är vaker, så du får vara nära mig ikväll så att ingen haffar på dig för att snart är du min. viskar han i mitt öra.

Du är inte så dum du heller och ha inte för höga hoppningar det kanske är någon annan som haffar mig i stället för dig. säger jag fas det inte är sant.

Du är bra på många sakre men inte på att ljuga för mig. säger han och tar min hand och drar ner mig för trappan. Felix känner typ alla här och jag känner dessa fyra killarana och Mickalenas gäng vet jag vilka det är.

Det har ungeför gått två timmar och killarna är super fula Oscar står och hånglar med Mickaela och Omar gick i väg med någon tjej dit upp och Ogge försöker att haffa någon tjej på dans golvet. Felix har har jag inte sett på länge så jag bestämmer mig för att letta reda på honom. Jag tittar först på övervånningen men där är han inte sen går jag ner på under våninge och där är han inte. Jag går ut för att kolla och där borta sitter han och hånglar med en tjej som är med i Mickalelas gäng. Den tjejen sitter och kollar på mig hon ser mig. Som om hon och Mickalena har planerat detta. Jag tänkte precis gå fram till henne och dra bort henne från Felix när någon tar tag i  min arme. Innan jag hinner upp fatta vem det är så får jag en reäl käft smäll. Så att jag flyget åt sidan. Jag hör personen skratta.

Trodde du verkligen att han tycker om dig? nu vet jag exat vem det är. De är ju sälvaste Mickaela.

Du trordde verkligen det att han ville ha en sådan dum, ful och patetisk tjej som du? tror inte det. Hon slår mig på näsan så att jag får näs blod och en vrikad näsa. Hon skrattar åt mig när bloder rinner ner för min mun och på min finna kläning. Hon vänder sig om och går in igen.

Jag springer upp på mitt rum. Jag låser dörren. Jag orkar inte hålla tillbacka minna tårar så jag låtter de rinna ner för mina kinnder. Jag går in i bad rummet och torkar bort blodet från min näsa. Blodet slutar rinna. Jag slänger av mig kläningen på golvet och tar på mig en stro tröja och slänger mig i sängen. Jag vet att han inte är min men jag trodde att han gillade mig mer än som en vän. Tårarna bara rinner och rinner. Att han kan göra så mot mig jag har ju berättat allt för han. Men han är säkert med på att försöka krossa mig. Jag har gjort ett stort misstag att litta på honom. Dom ska få precis som dom vill.

Änglar bär vingarOnde histórias criam vida. Descubra agora