Idag var det Felixs Födelsedag. Killarna alltså Ogge, Omar och Oscar hade tvingat mig att följa med på restaurangen vi skulle fira Felix på. Jag hade just nu på mig en alldeles för stor tjock tröja och legins. Felix visste att vi skulle på middag allihopa Cat, Daff och Mickis och så vidare. Jag hade övertalat Oscar att inte ta med sig Mickaela och jag vill verkligen inte att hon ska förstöra kvällen.
Jag hoppade in i duschen och duschade av mig så att jag skulle lukta gått och inte svett för att innan var jag ute och sprang min morgonrunda. När jag var klar sminkade jag mig. Jag satte på min locktång för att jag skulle locka mitt hår. Det tog gansk långe tid att göra det men när jag var klar så sprejade jag det med hårsprej. Jag lät mitt hår hänga löst idag. Jag gick till min garderob. Jag valde en turkos klänning med rosa volanger på. Jag trädde den över huvudet. Dörren öppnas med ett ryck. Inrusande kommer Ogge.
Skynda dig vi måste åka! skrikar han. Han hade svarta jeans med en indigo T-shirt det var en cool färg.
Hjälp mig med dragkedjan! skriker jag med en stressad röst. Jag tål inte att stressa. Det gör bara att jag gör saker som jag ska göra går långsammare. Han drog upp den snabbt och sprang in till sitt rum och hämtade sin skinnjacka. Jag tog på mig Felix favorit parfym av mina som jag hade. Sen tog jag min svarta skinnjacka och sprang ner för trappan. Jag trädde på mina vita klack skor. Jag öppnade dörren och sprang ut.
Lås dörren! skriker Ogge från moppen. Just det Ulerika och Hans är inte hemma. Jag skyndar mig tillbaka och låser snabbt dörren och skyndar mig upp på moppen. Vi åkte hem till Daff där vi skulle samlas en halv timme innan vi skulle hämta Felix. Vi var framme efter fem minuter. När vi var framme så hoppade vi av snabbt och sprang in. Daff stod och petade på sin silver kolcka på armen. Alla hade verkligen klätt upp sig. Daff hade kostym med en ljus blå skorta och en rosa slips. Omar hade ett par svarta jeans med en rutig skjorta medans Oscar hade mörk blå jeans med en grön t-shirt med en sjal på som var gul. Kat hade en svart lång klänning det hade Mickis också men den var lite kortare än Kats var. Alla killar hade fixat sitt hår idag. Mickis hade en donut i håret det var jättefina allihopa. Vi fixade det sista till den lilla festen vi skulle ha när vi hade ätit. Tiden gick snabbt så nu var det dags att dra. Kat skulle hämta Felix medans jag och de andra skulle åka till och förbereda alla foooers om vad de skulle göra när Felix kom.
När vi var framme så var det flera hundra foooers där, herre gud ett helt hav en bara fans. Killarna sa att jag skulle gömma mig bland alla fans för att vi skulle överraska honom. Omar fick tag på en mikrofon.
Okej hej alla foooers! skrek han för att få allas upmärksamhet.
Hej Omar skrek alla i kör.
Okej när Felix kommer så sjunger vi jag må ha leva och vi har en överraskning till han. Ni ser den tjejen som står där med brunt hår. säger han och pekar på mig.
Okej det är Felix flickvän så vi ska överraska han så ni får gömma henne ibland er. Men när hon får tecken från oss så får hon gå, okej. Har alla fattat vad ni ska gör? fågar Omar.
Ja!! skriker alla foooers.
Okej nu kommer han så shyyyyyy! säger Omar i mikrofonen. Alla blir tysta. När han kommer gåendes upp för sten trapporna så börja Omar att sjunga tilllsammans med Ogge och Oscar. Sen hänger alla fansen också med.
Ja, må han leva!
Ja, må han leva!
Ja, må han leva uti hundrade år!
Javisst ska han leva!
Javisst ska han leva!
Javisst ska han leva uti hundrade år!
Sjöng alla så vackert. När Ogge kom för att ge mig tecken så släppte inte en tjej mig.
Snälla jag måste gå, sa jag men hon vägrade att släppa mig. Men efter en stund så släpte hon mig med en arg blick. Men innan hon släppte mig sa hon Du ska veta om du sårar Felix har du alla fooers efter dig och kommer att döda dig. sa hon med en läskig röst. Jag kollade på henne och sen släppte hon. Ogge kollade konstigt på mig när jag kom till han.
Mår du bra? frågar han mig.
Ja, jag mår fint. säger jag men jag ljög. Hade hon rätt? Vad ville hon mig? jag kände igen henne men kunde inte sätta fingret på var jag hade sett henne. Hur som helst skulle jag släppa det nu för att det skulle bli Felix bästa födelsedag idag. När jag kom ut för alla trappor så sprang jag fram till Felix och kramade han bakifrån. Han vände på sig och kramade mig i en stor och mjuk kram.
Grattis på födelsedagen älskling! sa jag när han släppte mig från kramen.
Tack sa han och pussade mig på kinden framför alla fans. Vid just det tillfället så kände jag mig behövd och älskad av världens bästa pojkvän. Efter kanske två timmar var vi tvungna att gå för att inte missa vår tid på resturangen. Jag fick sitta jämte Felix på vänster sida. Det var så mysigt på restaurangen. Det var inte så mycket människor just vid denna tiden men det kommer nog mer sen. Det var mysig stämning i rummet och väggarna var i någon gammaldags tapet, det matchade väldigt bra ihop med stolarna och borden i salen.
Till förrätt fick vi en räcksallad. Den var jätte god. Sen till varm rätt fick vi kyckling med ris och någon sås men jag tyckte inte om såsen. Men var besk men kyklingen var god. Sen till efterrätt fick vi chokladpudding och bär. Det är min favorit efterrätten jag visste det. Man såg att Felix inte tyckte om den så mycket. Han satt och petade i den med sin sked.
Jag har en överrakning till dig sa jag och reste på mig. Jag tog tag i hans hand. Jag blinkade men ena ögat till Kat och hon visste var vi skulle och hon förstod vad jag menade.
Vi gick ut från restaurangen hand i hand. Vi gick ner till stranden som låg neranför där vi åt. vi gick en bit och sen kom vi till min överraskning. Jag hade lagt ut en filt med några skålar i olika färger. Jag hade även hängt ut ljus i träden och satt några i sanden. I skålarna hade jag Felix favorit godis kinder maxi, chips och blandat godis. Jag hade även med dricka som var Coca Cola som jag vet Felix gillar. Jag satte på en låt på min mobil.
Låten hetter Perfect two Auburn lysna gärna på låten medans ni läser.
Vill du dansa? säger Felix och sträcker fram handen.
Jag kan inte. säger jag och kollar ner i sanden.
Om jag kan så kan du.
Okej. vi ställde oss nära varandra jag älskade hans närvaro han gjorde mig lugn och trygg på något sätt. Jag la mitt huvud på hans axel. Han höll om mig med ett hårt grep men som att han tror att jag skulle gå sönder om han tyckte för hårt.
Det här är vår låt sa han och tog två fingrar på mig haka och kyste mig en lång stund. Det var bara han och jag mot världen.
Jag glömde nästan sa jag och tog upp en rosa inslagen present från min ficka på min jacka. Han öppnaden försiktigt. Där inne var det en silver klocka som stod Felix med skrivstil. Han sa ju att han har önskat sig en sådan länge men inte fått någon eller haft råd att köpa den.
Gillar du den? frågar jag lite oroligt och förväntansfullt.
Jag gillar den inte, jag älskar den, säger han och fångar mig i en stor kram och kyssen mig på munnen.
Jag älska dig säger han efter kyssen och kollar in i mina ögon.
Jag älska dig med, säger jag och pussar han lätt på munen. Det blåser en ljummen vind som tar tag i mitt långa bruna hår. Denna kvällen kommer bli svår att glömma.
Jag måste säga en sak. säger han och jag blir nervös.
Jag kommer inte att glömma denna kvällen på länge. sa han och kysser mig så jag tappade balansen och ramlar bakåt. Vi ligger där i sanden och skrattar och pussar varandra.
ESTÁS LEYENDO
Änglar bär vingar
RomanceIsabell är en helt vanlig tjej på 16 år. Hon gillar att rida och har topp betyg i skolan. Hon är små kär i en kille i hennes klass vid namn Felix Sandman som är med i pojkbandet The Fooo. Men hon har det inte lätt hemma med en bakfull mamma och en u...