Kapite 5 Utflykten

72 2 0
                                    

Jag vaknade av att något rörde sig emot mig. Jag vände mig om och såg att det var Felix. Han hade sina armar om min midja. Han hållde mig i ett stadigt grepp med ändå försiktigt. Han sov så sött. jag försökte krångla mig ur hans grep så smidigt jag kunna för att inte väcka han men det gick inget vidare. Jag kom ingen stans.

God morgon, sa han och flina. Han har säkert sett när jag försökte komma ur hans grepp.

God morgon, sa jag och kollade bort för att spela lite sur.

Så vad ska vi göra i dag? frågade han och satte sig upp och släppte mig.

Jag vet inte, jag kan inte så mycket om denna staden. Så du kanske kunde vissa mig runt här? sa jag och gick upp och tittade mig i speglen. Jag satte upp håret i en bulle på huvudet. 

Okej, vi kan ju börja med att äta frukost och sen ska jag visa dig runt här i stan. sa han och kramde mig bakifrån.

Sisten ner är skylldig den anndra en puss på munnen. viskade han mig i örat och började springa. Jag sprang ner efter honom men han hade mycket längre ben än jag så han kom först in till vardags rummet.

Du vet vad du ska göra sa han och putade med läpparna. Jag tryckte mina läppar mot hans en kort stund. Han hade väldigt mjuka läppar om jag får säja det själv.

Vad har ni hållit på med hela natten då? frågade Omar som satt i soffa i mitte mellan Ogge och Oscar. Mina kinder blev rosen röda. Vad pinsamt. Felix kollade på mig som om jag skulle inte bry mig om vad han sa. Killarna reste sig från soffan och gick till oss.

Vi har väntat på er vi ska äta frukost. sa Ogge bakom mig.

Var för det? frågade jag. Killarna tittade på mig som om jag vore efterbliven. Alla förutom Felix.

För att annars äter och dricker Omar upp allt gott som t ex jordgubbarna och juicen. sa han och pussade mig på kinnden. Vi betedde oss som om vi hade varit ihop i flera månade men vi var inte ens ihop. När jag kom in i köket såg jag massor av frukt olika yoghurt sorter och mycket mer.

Herregud har ni fixat allt detta. sa jag och bara kollade på vad de hade plockat fram.

Ja, mamma handlade i morse till oss. Hon vet hur mycket mat det går åt när dessa killarna är här. sa Ogge och skrattade. Jag satte mig jämte Felix och Omar. Jag var inte hungrig och helt ärligt så gillar jag inte frukost.

Har ni te? frågade jag Ogge.

Ja, mamma dricker mycket te så vi har ganska mycket. sa han, reste på sig och öppnade ett skåp. 

Kom så får du välja. sa han och vickade att jag skulle komma. Jag reste på mig och gick fram till Ogge.

Du får välja vilket du vill. sa han och skrattade lite. Jag kollade in i skåppet det var säkert 40 till 80 olika te sorter. Jag välde ett jordgubbste. Jag gillar bara jorgubbste jag är ganska kräsen när det gäller mat och vad man ska dricka. Ulerika kommer in i köket och ser att jag står och väljer mellan två olika sotter som själv klart är jordgubbs smak på.

Välj det den är godast sa hon till mig. Hon pekade på den mer röd, blåa kartongen eller vad man ska säga.

Tack så mycket, sa jag och gav henne ett snällt lende.

Jag ser att du inte är så ledsen och spänd längre. Ulerika tittar på mig. Jag kollade på henne som om hon visste.

Hur visste du?

Jag är mamma och jag ser sånt. Jag antar att det är dessa killarna som har muntrat upp dig. sa hon och gav killarna en bamse kram.

Eller är det mest denna killen, sa hon och tog Felix keps. Jag skrattade så sött han är utan keps.

Änglar bär vingarWhere stories live. Discover now