Aku keluar dari kawasan kelas bersama beg belajar aku. Apa? Kan aku dah ulang banyak kali yang tak ada siapa nak berkawan dengan aku ni.
Sedih aku tengok bila Kim, Kayla dan Jiee rapat macam adik beradik. Ke diorang adik beradik? Takkan. Kim sendiri kata diorang tu junior dia.
Dari jauh, aku nampak Yuju berlari mendekati mereka bertiga. Seorang lagi manusia yang tegur aku masa dekat kelas photographs tadi. Semua baik-baik belaka. Aku teringin nak ada teman rapat macam mereka tu. Tak ada sesiapa ke nak berkawan dengan aku? Aku budak baik weh.
" Girls! " terkejut aku tatkala suara lantang milik Haechan memanggil mereka berempat tadi. Aku ingatkan dia panggil aku. Perasan sungguh lah. Sahabatnya yang lain turut ada.
Aku hanya memerhati mereka dari jauh. Cara mereka berinteraksi, pergaulan, percakapan semuanya bagus belaka. Tidak kekok sama sekali. Iyelah, mereka mungkin dah berkawan lama kan. Bukan macam aku. Duduk terperuk dekat hujung dunia tu. Ada kawan macam tak ada juga. Benci lah macam ni.
Aku mengeluh kasar. Kaki aku melangkah laju keluar dari kawasan kampus.
Dalam perjalan aku ke tempat kerja Irene, terniat hati nak berhenti di sebuah kedai buku. Alang-alang nak tunggu Irene balik, baik aku menjamu mata dulu.
YOU ARE READING
[ © ] 𝗗𝗔𝗬𝗗𝗥𝗘𝗔𝗠𝗜𝗡𝗚 𝗚𝗔𝗠𝗘 ( 𝗦𝟭 ) - 𝗡𝗖𝗧 𝗗𝗥𝗘𝗔𝗠
Fanfiction𝙵𝙵 : 𝙽𝙲𝚃 𝙳𝚁𝙴𝙰𝙼 ! ' 🌱 . ⚠️ 𝐝𝐢𝐥𝐚𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐜𝐨𝐩𝐲 𝐣𝐚𝐥𝐚𝐧 𝐜𝐞𝐫𝐢𝐭𝐚! ⚠️ 𝟏𝟎𝟎% 𝐢𝐝𝐞𝐚 𝐬𝐚𝐲𝐚 𝐬𝐞𝐧𝐝𝐢𝐫𝐢 . START : 23 / 6 / 2021 END : 7 / 7 / 2021 STATUS : COMPLETE (✔)