" Yah, Lee Jeno! Are you serious dude? " tanyaku seakan tidak percaya dengan apa yang aku nampak sekarang.
Jeno. Aku bermati-matian gagahkan diri nak teman dia jalan-jalan. Aku ingatkan betul lah dia nak jalan-jalan biasa saja. Rupanya dia suruh aku teman dia berbasikal di malam buta macam ni. Buang tebiat sudah teman lelaki aku seorang ni.
" Kajja! I'm ready babe! " katanya dengan semangat yang membara. Aku menjulingkan mata ke atas.
" Ka! " aku menyuruhnya untuk jalan terlebih dahulu. Aku hanya berjalan kaki mengikutinya dari belakang.
Kalau aku tahu dia nak main basikal malam-malam macam ni, tak rajin lah aku nak keluar bagai. Baik aku membuta dekat rumah lagi bagus.
Aku hanya memerhati gelagat Jeno yang mengayuh basikalnya ke serata tempat. Dia takde tinggalkan aku disitu sendirian. Aku hanya mengambil angin saja.
Poket seluarku bergegar menandakan ada panggilan masuk. Aku seluk poket seluarku dan mengeluarkan telefon bimbitku.
" Ah, Jisung-ah "
Aku sempat menjeling ke arah Jeno yang ralit bermain basikalnya. Macam budak-budak. Happy sangat dia. Lalu panggilan Jisung itu aku jawab.
" Yeoboseyo "
" Noona~ " panggil Jisung manja. Tak boleh aku. Lembik dah kaki aku ni. Tolonglah Jisungie!
" N-Nae Jisung-ah " balasku.
Sesekali aku menjeling ke arah kelibat Jeno lagi. Takut-takut dia tanya aku call dengan siapa pula.
" Noona buat apa? " tanyanya. Haih, letih aku nak jawab soalan diorang ni kadang. Dan jawapan aku always jawapan tipu.
" Waeyo? " tanyaku.
" Saya nak setup tempat untuk kita tengok movie. Noona on? " tanyanya. Lahai, kene cari alasan lagi lah aku jawabnya.
" B-Boleh. Nanti noona datang ya. Noona nak siapkan assignment. Sikit je lagi " tipuku.
" Okay noona. Saya tunggu tau! " katanya gembira. Panggilan aku tamatkan segera tatkala kelibat Jeno datang ke arah aku. Telefon aku seluk ke dalam poket semula.
" Fuh! Daebak " katanya.
" Ottae? Seronok? " tanyaku.
" Seronok sangat. Lebih-lebih lagi awak ada dekat sini sekali " katanya.
" Alah, ada teman je bukannya main basikal sekali dengan awak " protes aku. Jeno tergelakkan aku.
" Kenapa baby saya ni comel sangat! Eii~ "
Jangan risau. Pipi aku ni memang hobinya Jeno dok picit-picit, cubit-cubit, cucuk-cucuk bagai. Dah biasa dah. Setahun dah aku kenal dia. Tak heran dah. Aku redha je. Sayang lah katakan.
" Habislah pipi mochi saya ni " marahku.
" Takde. Saya punya " katanya.
" Turun lah. Nah tisu " aku menghulurkannya tisu yang aku bawa siap-siap. Aku memang suka bawa tisu kemana-mana saja. Iye memang aku pelik manusianya.
Jeno mengiring basikalnya sambil memeluk pinggangku menggunakan tangannya sebelah lagi.
" Kenapa pinggang awak kecil sangat, hurm babe? " tanyanya. Besar matanya melihat saiz pinggang aku melalui luar baju.
" Mana ada lah. Saya memang besar ni je " kataku.
" Ah ye. Awak kan memang semul jadi pendek " perlinya. Kurang asam.
" Bwo?! Yah! " aku mengejarnya. Jeno ketawa terbahak-bahak. Suka sangat dia dapat mengusik aku. Geram juga aku kekadang. Dia dengan Haechan tu dua kali lima je perangai. Sakit jugak hati ni.
" Ah! Mianhae-mianhae.. Ah! Sakit-sakit " rintihnya dalam tawa. Aku menampar bahunya sekuat hati.
" Saya balik lah kalau macam ni. Main awak sorang-sorang dekat sini " marahku. Aku melangkahkan kaki pergi menjauh darinya. Nak merajuk lah.
" Yun, apa tu! "
" Eomma! " jeritku. Aku berlari sekuat hatinya kearah Jeno. Jeno apa lagi. Ketawakan aku bagai kene rasuk je. Sampai terduduk-duduk dia gelakkan aku.
Tak boleh aku. Kalau orang gelakkan aku lebih-lebih, aku mula nak nangis. Sakit hati sangat-sangat tahu tak. Kenakan aku sikit-sikit sudah lah. Ini dah melebih. Aku ni dah lah penakut. Bukan mengada, aku memang trauma dengan kawasan gelap-gelap ni.
" Tak lawak lah...hiks.. " tawa Jeno mula hilang apabila aku mula menangis disitu.
" Hey, hey. Alah~ Saya gurau je lah babe~ Jangan lah nangis. Maaf-maaf " ucapnya sambil mengelus kepala aku.
" Awak jahat... " ujarku dengar suara yang serak disebabkan tangisan aku.
" Shushh. Okay, maaf-maaf. Janji tak buat macam tu dah. Ye-ye boyfriend awak ni jahat tapi tak sejahat Haechan. Maaf~ " pujuknya. Jeno menyapu air mataku menggunakan tisu aku tadi.
Apabila tangisan aku tak redha lagi, Jeno menarik aku kedalam pelukannya. Pelukan hangat itu membuatkan aku berhenti dari menangis. Aku nyaman dalam pelukan dia. Termasuklah, Mark dan Jaemin. Haechan dan Jisung mana pernah peluk aku ataupun aku peluk mereka. Haa, Chenle pun jarang peluk aku.
" Okay? " tanyanya. Pelukan dilepaskan. Jeno menyelak helaian anak rambutku yang berada dikelopak mataku.
" Maaf tau " ucapnya. Aku mengangguk perlahan.
" Jom lah balik. Nanti awak kesejukkan " katanya. Hoodie miliknya disarungkan pada tubuh kecil aku. Kami jalan beriringinan pulang ke rumah aku.
To be continued..
*
*
*
*
*hehe, Kim update lagi. sikit lagi dah nak habis ff ni. tak lama lagi. tunggu tau! maafkan segala typo yg ada diatas tadi🤧
YOU ARE READING
[ © ] 𝗗𝗔𝗬𝗗𝗥𝗘𝗔𝗠𝗜𝗡𝗚 𝗚𝗔𝗠𝗘 ( 𝗦𝟭 ) - 𝗡𝗖𝗧 𝗗𝗥𝗘𝗔𝗠
Fanfiction𝙵𝙵 : 𝙽𝙲𝚃 𝙳𝚁𝙴𝙰𝙼 ! ' 🌱 . ⚠️ 𝐝𝐢𝐥𝐚𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐜𝐨𝐩𝐲 𝐣𝐚𝐥𝐚𝐧 𝐜𝐞𝐫𝐢𝐭𝐚! ⚠️ 𝟏𝟎𝟎% 𝐢𝐝𝐞𝐚 𝐬𝐚𝐲𝐚 𝐬𝐞𝐧𝐝𝐢𝐫𝐢 . START : 23 / 6 / 2021 END : 7 / 7 / 2021 STATUS : COMPLETE (✔)