Aku pergi ke kampus sambil berjalan kaki. Dalam kepala aku macam-macam aku fikirkan. Dreamies, masalah jantung aku, program tu, hajat misteri, penipuan. Hurm, pening lah.
Tiba-tiba aku dapat rasakan beg aku seperti bergerak-gerak. Aku menoleh ke arah beg aku. Di dalamnya terdapat buku-buku belajar aku termasuklah buku misteri tu. Bila aku pandang, buku pelik tu tak bergerak tau. Bila aku toleh ke lain, bergerak-gerak dia dalam beg aku.
" Eh kau. Mengada-ngada betul. Duduk diam je dalam beg tu. Jangan nak bergerak-gerak. Buang kang baru tau " rungutku.
Skreeeetttt!!!
Angin kuat hasil pintasan basikal Jeno membuatkan rambut aku nampak serabai.
" Apa masalah awak ni Lee- Ah! "
Jeno menarik pergelangan tanganku supaya mendekatinya. Aku terkaku disitu tanpa kata.
" Hurm. Sejak semalam hinggalah pagi ini, mood awak still tak okay. Anything happen honey? " tanya Jeno dengan wajah yang risau.
" N-N-Nothing.. " balasku gagap.
Perangai Jeno sama macam Jaemin terkadang. Selagi tak cakap apa alasannya, selagi itu dia akan tanya.
" Lie " katanya perlahan. Ditinggalnya aku disitu bersendirian. Jeno sudah mengayuh basikalnya pergi.
" Kalau kau tumpangkan aku tadi takpe jugak! Yah, Lee Jeno!! " marahku.
Aku berjalan sambil menghentak-hentakkan kaki aku. Baru rasa nak okay mood aku, Jeno pula cari pasal awal pagi macam ni. Eii geram aku. Kau tunggu Jeno-ssi. Aku dapat kau kejap lagi, nahas kau aku kerjakan.
Dalam perjalan aku yang lagi berapa minit saja untuk sampai ke kampus, mood aku makin melayang tatkala buku misteri itu tidak duduk diam di dalam beg aku. Aku boleh rasakan telinga aku sudah panas dan hati semakin sakit.
Akhirnya kemarahan aku meletus juga. Aku lepaskan beg aku dari bahu dan hempas ke atas jalan pejalan kaki. Dipijak-pijaknya beg aku tu. Segala kemarahan aku lepaskan pada beg aku.
Buku-buku study be like, " apa salah kami. sesiapa tolong~ huhu "
" Jangan nak cari pasal dengan aku lah buku tak guna!! Amik kau! Eii!!! "
" Babe. Yun, stop it! "
Haechan berlari ke arah aku dan terus memeluk aku. Dibawa jauhnya dari beg aku sendiri. Aku meronta-ronta untuk dilepaskan.
" Yun, bawa bertenang! " ujar Haechan.
Ppang!!
Satu tamparan maut hingga ke pipi Haechan. Jatuh terduduk Haechan. Aku pula terkejut dengan kelakuan aku. Aku tak sengaja sebenarnya. Gara-gara aku meronta untuk dilepaskan, aku tertampar Haechan.
" H-Haechan.. " aku mendapatkannya.
" S-Saya mintak maaf " ucapku dengan rasa bersalahnya. Aku membantunya bangun.
" Kenapa dengan awak ni? " tanyanya sambil memegang pipinya terasa sakit itu.
" S-Saya..b-buku tu...hiks..maafkan saya..... " kataku dan terus berlari meninggalkan Haechan disitu. Aku bersalah sampai terpukul orang yang aku sayang. Panggilannya aku tidak hiraukan.
Masuk saja ke dalam kawasan kampus, wajah Jaemin kelihatan disitu. Aku terus mengelat dari bertemu dengannya.
Dengan secepat yang mungkin aku melangkahkan kaki untuk ke tandas. Nak menangis sepuas hatinya. Semua ni salah buku misteri tak guna tu. Kacau mood aku yang dah memang koyak ni.
" Yah " tangan aku ditarik seseorang dari belakang. Aku terdorong ke arahnya. Ianya Jaemin.
" Kenapa ni? Menangis bagai. Apa yang berlaku? " tanya Jaemin dengan nada suara yang dingin.
" Saya nak ke tandas. Please jangan ganggu saya " kataku.
" Tapi- "
" I said leave me! " aku meninggikan suaraku. Ya, aku dah macam orang tak ada budi bicara je.
" Bahasa! " marah Jaemin. Aku merentap tanganku dan terus masuk ke dalam tandas. Pintu aku kunci. Air mata yang ditahan-tahan akhirnya tumpah sepenuhnya. Jantung aku berdenyut dengan kuat sekali. Aku pula menangis sepuas hati.
Benci. Aku benci dengan diri aku. Aku sendiri tak tahu apa yang aku mahukan. Aku tak suka tengok orang lain happy dari aku. Aku cuba kawal emosi, hati, perasaan semua tu. Tapi aku gagal sendiri. Aku kalah dengan diri sendiri.
Maafkan aku Dreamies..
Maafkan aku...
To be continued..
*
*
*
*
*hahhhh~ sikit lagi weh nak habis dah ff ni. geram aku!
YOU ARE READING
[ © ] 𝗗𝗔𝗬𝗗𝗥𝗘𝗔𝗠𝗜𝗡𝗚 𝗚𝗔𝗠𝗘 ( 𝗦𝟭 ) - 𝗡𝗖𝗧 𝗗𝗥𝗘𝗔𝗠
Fanfiction𝙵𝙵 : 𝙽𝙲𝚃 𝙳𝚁𝙴𝙰𝙼 ! ' 🌱 . ⚠️ 𝐝𝐢𝐥𝐚𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐜𝐨𝐩𝐲 𝐣𝐚𝐥𝐚𝐧 𝐜𝐞𝐫𝐢𝐭𝐚! ⚠️ 𝟏𝟎𝟎% 𝐢𝐝𝐞𝐚 𝐬𝐚𝐲𝐚 𝐬𝐞𝐧𝐝𝐢𝐫𝐢 . START : 23 / 6 / 2021 END : 7 / 7 / 2021 STATUS : COMPLETE (✔)