" Unnie, Yun keluar dulu ye. Bye " ujarku kepada Irene yang sedang menyiapkan kerjanya.
" Okay. Hati-hati jalan tu. Apa-apa nanti telefon unnie tau! " balas Irene dari bilik kerjanya.
Aku berhenti di hadapan cermin hiasan di ruang tamu. Dibetul-betul sedikit rambut aku. Meniba sangat harini nak gayakan rambut. Selalunya malas je.
Aku berjalan kearah rak kasut dan mencapai kasut kesukaan aku. Dipakainya dan tidak lupa untuk tutup pintu. Aku berjalan seorang diri keluar dari kawasan rumah.
Angin malam itu tidak menjejaskan semangat aku nak datang ke kedai buku pakcik itu semula. Buku tadi aku tidak lupa untuk bawanya semula bersama.
Dalam perjalan ke kedai buku pakcik itu, aku sempat mengeluarkan buku misteri tadi dan membaca beberapa isinya yang lain.
" Menipu juga boleh membawa kebaikan kepada diri kita "
" Mencari cinta sejati tidak semudah yang disangkakan. Jadi, berusahalah "
Aku menutup buku itu apabila aku terasa seperti ada orang sedang mengikuti aku dari belakang. Perlahan-lahan aku masukkan semula ke dalam beg aku.
Sesekali aku pusing ke belakang. Tapi tiada sesiapa pun yang ada. Puas aku pusing-pusing untuk menunggu jika benar ada orang sedang mengikuti aku. Tetap tiada sesiapa yang muncul.
YOU ARE READING
[ © ] 𝗗𝗔𝗬𝗗𝗥𝗘𝗔𝗠𝗜𝗡𝗚 𝗚𝗔𝗠𝗘 ( 𝗦𝟭 ) - 𝗡𝗖𝗧 𝗗𝗥𝗘𝗔𝗠
Fanfiction𝙵𝙵 : 𝙽𝙲𝚃 𝙳𝚁𝙴𝙰𝙼 ! ' 🌱 . ⚠️ 𝐝𝐢𝐥𝐚𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐜𝐨𝐩𝐲 𝐣𝐚𝐥𝐚𝐧 𝐜𝐞𝐫𝐢𝐭𝐚! ⚠️ 𝟏𝟎𝟎% 𝐢𝐝𝐞𝐚 𝐬𝐚𝐲𝐚 𝐬𝐞𝐧𝐝𝐢𝐫𝐢 . START : 23 / 6 / 2021 END : 7 / 7 / 2021 STATUS : COMPLETE (✔)