" Ah lega tekak aku " kataku sambil menutup botol air mineral yang aku beli dekat koperasi tadi.
Apa ke gila si Jaemin tu sejak dua menjak ni. Risau jugak aku bila berduaan dengan dia. Harini kene kiss. Esok lusa kene baham pulak? Seram nyah.
Ketika aku berjalan dihadapan pintu gelanggang, aku terdengar suara riuh rendah di dalamnya. Aku mengintai di celah-celah cermin pintu itu.
Nampaknya boyfriend Dreamis aku dah start berlatih. Aku melihat jam diskrin telefon aku. Waktu sudah masuk tengahari. Giliran aku untuk masuk kelas yang seterusnya bakal tiba dalam sejam lagi.
" Boleh ke agak-agaknya aku masuk dalam tu? Eh, mana Jisung? "
" Noona " panggilnya yang muncul secara tiba-tiba. Terkejut mengalahkan beruk dah aku disitu.
" Ish budak ini lah. Cubalah tegur cara elok-elok. Ini tidak. Noona ni dah lah ada sak- " ayat aku terus tergantung. Hampir saja aku memberitahunya yang aku mempunyai masalah jantung.
" Sak? Mwoya? Baksu jak jak? " tanyanya sambil menepuk tanganya berulang kali.
" Aniya. Abaikan. Kenapa kamu tak main sekali? " tanyaku.
" Saya sakit.. " ujarnya dengan nada suara yang sedih tiba-tiba. Aku apa lagi. Cuak lah tengok dia sedih macam tu. Lebih-lebih lagi dia kata dia sakit.
" Heh?! Kenapa tak bagitahu noona awal-awal. Sakit dekat mana? Sini? Sini? " aku memegang lengannya.
" Aniya. Bukan dekat situ. Ni, dekat sini "
Jisung menarik telapak tanganku dan diletakkan didadanya. Kau nak perli aku ke budak? Eh, kau mana tahu. Setiap kali degupan jantungnya terasa, muka aku auto merah.
" Rasa tak? " tanyanya.
" Hurm, rasa. Berdegup dengan normal sekali " kataku. Jisung menjentik dahiku perlahan. Itu tanda dia protes lah tu.
" Ah wae! Sakit lah " marahku.
" Noona tak mintak maaf lagi pasal semalam " katanya. Lah budak ini. Pasal benda pula? Apa salah aku sekarang ni? Aku buat apa?
" Hah? Noona buat apa? " tanyaku.
Jisung mendekatkan wajahnya dengan aku. Diorang ni fikir aku cermin mungkin. That's why diorang suka berkelakuan macam ni. Aku menjauhkan wajah aku darinya. Aku ni trauma dalam masa lima minit sebab Jaemin tadi.
" W-Wae? " tanyaku.
" Noona tak datang tengok movie pun semalam.. " katanya sayu. Jisung menunduk ke bawah. Aku menepuk dahiku seketika.
Kenapalah aku boleh lupa pasal dia semalam. Alah. Salahkan hyung-hyung dia lah. Sebab diorang, aku terlupa nak pergi tengok movie dengan Jisung. Itu rupanya salah aku.
" H-Haha. Mianhae Jisung-ah " ucapku. Jisung masih tidak memberi respond.
Apa patut aku buat. Apa patut aku buat. Fikir Yun, fikir! Guna otak geliga kau tu.
Aku dapat satu idea cara nak pujuk Jisung. Dia kan suka orang belai rambut dia. Tak salahkan aku buat demi pujuk dia je. Boleh lah tu.
" Jisung-ah~ Noona minta maaf sebab tak janji dengan awak semalam. Okay, malam ni kita tengok movie sama-sama nak? Janji " kataku cuba memujuk. Jisung mengangkat wajahnya memandang aku.
" Betul ni? Noona tipu, saya bagitahu dekat satu kampus ni yang kita sedang bercinta secara senyap-senyap " katanya dengan ugutan. Dasar ni bocah. Orang dah pujuk, dia nak ugut bagai.
" Iya-iya. Janji " kataku. Aku menujukkan jari kelingking aku kearahnya. Jisung tersenyum gembira lalu menyambung jari kelingkingnya pada aku.
" Saya masuk dulu " katanya ingin masuk ke gelanggang. Aku mengangguk.
Tapi tidak sedikit pun Jisung berganjak dari situ. Dah kenapa?
" Waeyo? Masuklah " kataku.
Jisung tidak memberi apa-apa respond melainkan hanya memandang aku sambil tersenyum manis. Apa pulak dah budak ini nak nya lagi?
" O-Okay..noona gerak dulu ye " kataku.
Baru nak melangkah, Jisung terus peluk aku. Seerat-eratnya dia peluk. Macam esok aku dengan dia dah berpisah. Lama juga dia memeluk aku disitu.
" Akhirnya. Hehe~ Noona gomawoyo! Saranghae! " ucapnya dan terus berlari masuk ke dalam gelanggang.
Aku tercegat disitu macam kayu. Bukan kene sumpah okay. Just terkejut dengan kelakuan drastik Jisung. Begitu juga yang lain. Ini belum aku jumpa si Haechan tu. Entah apa pula yang dia nak buat. Haechan ni bukan boleh dijangka perangainya.
Tanpa berlegah, aku terus berjalan pergi dan masuk ke kelas seterusnya.
To be continued..
*
*
*
*
*nyeheheheh~ Ichung sudah besar nyah😭 berani nau dia buat geetwo! hek hek. jangan maghoh maghoh💚
YOU ARE READING
[ © ] 𝗗𝗔𝗬𝗗𝗥𝗘𝗔𝗠𝗜𝗡𝗚 𝗚𝗔𝗠𝗘 ( 𝗦𝟭 ) - 𝗡𝗖𝗧 𝗗𝗥𝗘𝗔𝗠
Fanfiction𝙵𝙵 : 𝙽𝙲𝚃 𝙳𝚁𝙴𝙰𝙼 ! ' 🌱 . ⚠️ 𝐝𝐢𝐥𝐚𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐜𝐨𝐩𝐲 𝐣𝐚𝐥𝐚𝐧 𝐜𝐞𝐫𝐢𝐭𝐚! ⚠️ 𝟏𝟎𝟎% 𝐢𝐝𝐞𝐚 𝐬𝐚𝐲𝐚 𝐬𝐞𝐧𝐝𝐢𝐫𝐢 . START : 23 / 6 / 2021 END : 7 / 7 / 2021 STATUS : COMPLETE (✔)