Hadiah yang sebenar

53 1 0
                                    

<Kediaman keluarga Ogami>
<Waktu tengah hari, jam 2:00 petang>

---

Di ruang tamu rumah, Beni sedang duduk di atas sofa sambil melihat kalendar pada telefon pintarnya dengan muka yang agak risau.

"Alamak...! Esok hari lahir dia. Apa yang saya patut buat untuk raikan hari itu esok?!" Tanya Beni pada dirinya sendiri dan dalam keadaan gelisah.

Yang sebenarnya, esok merupakan hari lahir Guren, jadi Beni dari tadi asyik memikirkan cara untuk raikan hari tersebut. Pada awalnya Beni bercadang untuk adakan majlis kejutan bersama kawan-kawannya sempena hari lahir Guren. Akan tetapi, kesemua kawan-kawannya sibuk dengan urusan dan juga misi masing-masing.

[Flashback]

<Makmal Gen>

"Maaf, Beni. Tapi saya sedang sekarang ni. Saya tak dapat nak bantu awak buat majlis kejutan hari lahir untuk Guren. Apa-apa pun, saya akan ucapkan pada dia petang esok." Kata Gen yang sedang sibuk di makmalnya seperti biasa.

---

<Di Rider City Hall>

"Saya, Tokusa dan Chūki pun sedang sibuk sekarang ni. Kami akan jalankan misi di tahun 2050 bersama dengan Kamen Rider Aqua dan kami mungkin tak sempat balik pada hari esok. Bagitahu Guren yang saya ucap selamat hari lahir untuk dia." Kata Seiran yang sekarang ni sedang berada dalam misi mereka.

"Kami pun!" Kata Takusa dan Chūki dari belakang Seiran.

---

<Kedai Kujigoji>

"Maaf, Beni-chan. Saya, Sougo dan Geiz perlu bantu bersihkan kedai Encik Junichiro esok." Kata Tsukuyomi.

"Nak saya pergi dapatkan kek hari lahir untuk Guren-kun juga ke?" Tanya Woz yang tiba-tiba saja muncul entah dari mana."

"Tak perlu, Woz." Jawab Tsukuyomi, Geiz dan Sougo serentak.

[Flashback end]

"Aaarhh! Susah lah macam ni! Saya nak sangat lakukan sesuatu yang istimewa untuk Guren tapi saya tak tahu nak buat apa!" Kata Beni yang masih gelisah dengan situasinya sekarang ini.

Kemudian, Reina muncul dari belakang Beni dan dia pun duduk bersebelahan dengan ibunya di atas sofa itu.

"Mama ada masalah ke? Dari tadi lagi Reina tengok mama termenung depan telefon tu." Tanya si gadis kecil itu.

Kamen Rider Braven - Heisei Generations Gaiden SeriesWhere stories live. Discover now