How Anne used name of her ex

927 44 6
                                    

Třetí osoba
"Hardin Newch," praštil novinami Anne skoro před nos Harry. Odlepila oči od učebnice Starověkých ruin, ve kterých měla stále ještě mezery, a zmateně jméno zopakovala. Harry si nadšeně přisedl vedle ní a pokýval hlavou.

"A to je kdo?," zvedla obočí. Harry si sundal brýle a utřel si je do trika, které mu stále bylo trošku větší.
"Ministr. Jeden z mnoha." Anne to začala trošku chápat. "Na jaké pozici?," zachovala si ledový výraz.

Harry pokrčil rameny: "nějaká absolutně nevýznamná. Ale podle mých informací měl zařídit deratizaci tvých rodičů." Trošku se rozesmála nad slovem deratizace. Harry to přirovnal hezky, ačkoli to malinko uráželo její rodiče, protože je nepřímo přirovnal ke hmyzu.

Anne to tedy přimělo se zeptat, kde tu informaci vzal. Místo odpovědi poklepal na noviny, jež už na stole ležely. Jako nenažrané dítě po nich hrábla rukou a rozevřela uprostřed. Chvíli listovala, než Harry protočil očima a vzal si je.

"Hej!," zavrčela. On je celé obrátil naruby a podal jí správnou, tedy poslední, stranu. Anne děkovně zamrkala a prohlédla si list novin. Na té straně toho moc nebylo. Kdyby jí Harry na nějakou stopu neupozornil, ani by jí nenapadlo hledat v žebříčku pod fotkou nějaké zvláštní paní. Vypadala jako stará Zvonilka s přeplácaným make-upem a podepsala se jako 'Rita Skeeter.' Rychle si sloupek přečetla.

Co když si označení
'barbarský kriminálník' zaslouží tento muž místo páru nevinných kouzelníků?

Barbarští kouzelníci? Takže tak se jejím rodičům teď říkalo? Počkat! Takže o jejich případu se ve světě už ví! Anne se zamyslela, jestli to je dobře nebo naopak. Protože všichni věděli, že se jedná o nějaké mudlovské kouzelníky, ale mohla se vůbec přihlásit jako jejich dcera? Přeci jenom to nebyli jen obyčejní, a už vůbec ne mudlovští, kouzelníci. A Anne neměla šajn o tom, kdo všechno toto tajemství znal.

"Proč bysme jí měli věřit?," odložila noviny na stranu a hodila si nohy na stůl. Hezky tím zamaskovala bolest, která projela jejím tělem jako elektrický proud. Harry se nad odpovědí musel pořádně zamyslet. Pobaveně se usmál: "řekněme, že kdyby to tak nebylo, nebrala by to jako sólokapra. Nepsala by o něčem, co není dostatečný bizár. Věř mi, mám s ní zkušenosti."

"Ty určitě," uklidnila se. "Dvanáctiletý chlapec na cestě ke smrti," citoval článek, který si moc dobře pamatoval ze čtvrtého ročníku a Anne vybouchla smíchy.

"Takže víme koho hledáme," zalapala po dechu, když se konečně přestala smát. Harry se ale zarazil:
"počkej, ty ho chceš fakt najít?" Anne se na něj nechápavě podívala.

"Jistě. Proč bych ho jinak chtěla hledat?" Harry pokrčil rameny: "nemůžeš na něj jen tak naběhnout a vyptávat se ho na informace o rodině Grey."

"Jaké informace?," přiběhl k nim Ron ve svetru od své matky. Shodou náhod měla i Anne svůj svetr od Molly.

Vzpomněla si, jak moc žárlivý Draco byl, když si ho na sebe vzala. Nebo jak zuřil, když si náhodou vzala svetr ve stejný den jako kdokoli z rodiny Weaslyových. "Ty bys měla nosit mikinu s mým jménem, ne jejich," opakoval jí uraženě.

Nad tou vzpomínkou trošku poklesla. Chyběl jí, ale ona neměla v povaze lidem odpouštět.

Ale náladu jí zlepšily Ronovy vlasy, které z minulé přespávačky v nebelvírské společenské místnosti stále zářily zeleně.

The Hogwarts princess Kde žijí příběhy. Začni objevovat