Medusa, yaşamına çok güzel bir genç kız olarak başlamıştır. O kadar güzeldir ki tanrıları peşinde koşturmuştur. Denizlerin tanrısı Poseidon ise Medusa'ya hayrandır. Başı öylesine dönmüştür ki bir gün Athena'nın tapınağında Medusa'ya zorla sahip olur. Bu durumu kendisi için aşağılayıcı bulan Athena, Medusa'yı gorgon yaparak cezalandırır.
Medusa böylece eski güzelliğini yitirmiş ve saçları yılana dönüşmüştür. Onun yüzüne bakanlar taş kesilmektedir. Athena Medusa'ya verdiği cezayı az bulur ve Perseus'la iş birliği yaparak Medusa'nın başını kestirir. Başı kesildiği anda Medusa'nın Poseidon'dan olan çocukları Pegasus ve Chrysar gövdesinden dışarı fırlarlar. Medusa'dan sıçrayan kan damlaları göle düşer ve birer yılana dönüşürler. Medusa'nın iki damla kanını kral Erichthonius'a hediye ederler. Bu iki damla kandan biri öldürücü zehirdir, diğeri ise panzehirdir ve tüm hastalıklara deva olmaktadır.
Bir inanışa göre Medusa öldürüldüğünde suya damlayan kanlarından bir çocuğu daha dünyaya gelir. Fakat Medusa'nın ölmeden önce dilediği bir dilek vardır. Doğan çocuğu Aima (Fema)'nın doğduktan sonra varlığının saklanması ve yıllar sonra yer yüzüne yeniden gelip Medusa'nın intikamını almasıdır. Onu öpen herkesi öldürecek zehirli dudaklara sahip olacaktır. Fakat bir efsaneye göre gerçek aşkın öpücüğünü tadıp onun ölümüne sebep olana dek bu lanetle yaşamak zorunda kalacaktır.
"Bu hikayeyi doğruluk payı var mı ki?" diğerlerinin konuşmalarına kulak misafir olurken Chloe gözlerini bana çevirdi. "Neden bu hikaye bu kadar tanıdık?" dediğinde dudaklarımı araladım ve fısıldadım. "Unuttun mu? Ben Aima (Fema) rolünü oynuyorum."
"Neden bahsettiğimi çok iyi biliyorsun değil mi?" dediğinde gözlerimi devirdim.
"Söylediğim her şeye inanmamalısın." dediğimde elini elimin üzerine getirip sertçe çekti. Elimi hızla çekip elini ittirdim ve zorlukla konuştum. "Ben dokunmadan, bana dokunma."
"Yalan söylemediğini biliyorum. Ölen çocuğu araştırdım."
Gözlerimi irice açtım. "Neden bahsediyorsun?" Yüzünü yüzüme yaklaştırdı. "Bilmemezlikten gelerek beni delirtmeye mi çalışıyorsun? Denizden çıkan kızı da öğrendim." Etrafa bakıp bana döndü. "Seninle aynı yüze sahip bir kızın denizde ölü bulunması hakkında ne diyorsun?"
"Kafayı yiyeceğim gerçekten. Tüm bunlar nasıl olabilir anlayamıyorum." dediğinde ayağa kalktım. "Bence sen delirmişsin."
"Delirmedim!" İstemsizce bağırdığında odadaki herkes bize döndü. "Rol yapıyor." dedikten sonra hızla uzaklaştım.
Peşimden adım sesleri geldiğinde durup arkamı döndüm. "İşin olmayan şeylere burnunu sokarsan işin sonunda zararlı çıkarsın Chloe."
"Ve emin ol senin zararlı çıkmanı istemiyorum."