♡♡♡♡♡♡♡
8 tahun kemudianBagasi ditarik keluar daripada biliknya.
Bilik yang dihuni selama 8 tahun itu dipandang seketika.
Langkah diatur kebawah,kelihatan mummynya sedang menyediakan sarapan."Hah,Rayna dah turun..meh sarapan cepat sayang nanti kita terlepas flight."Panggil Tengku Diana.
"Daddy mana mummy?."Tanya Rayna apabila kelibat Tengku Aiman tidak kelihatan.
"Daddy kat atas..ambilkan bagasi..mummy nak angkat tak bagi."Keluh Tengku Diana.
"Alah,daddy taknak mummy penat lah tu."Kata Rayna sambil ketawa kecil...tahu sangat sisi Protective daddynya.
"Tahu takpe..kita taknak kasi dia penat."Sampuk Tengku Aiman sebaik menghampiri meja makan.
"Ish dua beranak ni..yelah..abang duduk sarapan...nanti terlepas flight."Balas Tengku Diana.
"Rayna tak sabar nak balik malaysia,boleh jumpa fiy."Kata Rayna sambil tersenyum riang.
Tengku Diana dan Tengku Aiman terdiam seketika sebelum mereka mungubah topik.
Rayna tidak mengambil peduli malah tetap tersenyum.
Mereka bersarapan dengan gembira.
Namun didalam hati mereka risau bagaimana reaksi Rayna apabila mengetahui perkara sebenar.
♡♡♡♡♡♡♡Jam 8.30 a.m.
Malaysia.Air minuman diambil sebelum diteguk rakus setelah penat bersenam di mini gym.
Dia bingkas bangun sebelum bergerak ke bawah untuk sarapan."Morning mama,papa and my beloved twin."Tegur Hafiy kepada Tengku Syafiq dan Tengku Hana dan kedua adik kembarnya Tengku Harazz dan Tengku Hayra
"Morning fiy."Sahut Tengku Syafiq yang sedang fokus dengan tablet ditangannya.
"Morning along."Sahut kembar dengan mulut penuh."Morning sayang,duduk cepat nanti kita nak ke airport."Kata Tengku Hana sambil mencedokkan sesenduk mee goreng ke dalam pinggan Hafiy.
"Airport? Buat apa ma?."Tanya Hafiy kepelikan namun tangan pantas mencapai sudu lalu mee disuap ke mulut.
"Ambik sepupu kesayan"Kata Tengku Syafiq pula.
"Rayna?mummy Dee? Daddy Aiman?wait siapa tu? Rasa macam fammiliar."Balas Hafiy dengan dahi berkerut.
Tengku Hana mengukir senyuman pahit.
"Fiy tak ingat dia lagi eh?."Tanya Tengku Hana."Taklah mama..fiy rasa macam pernah dengar..tapi fiy tak ingat."Sahut Hafiy lagi.
"Takpelah..mungkin kalau Fiy nampak dia..fiy akan ingat."Tengku Syafiq menjawab tenang.
"Raynalah pemilik gelang tu kalau Fiy nak tahu."Sambung Tengku Hana.
Hafiy hanya terdiam.
Rayna?macam pernah dengar.tapi dimana?Selesai makan Hafiy meminta diri untuk bersiap.
♡♡♡♡♡♡♡
Didalam bilik
"Siapa kau Rayna? Kenapa aku tak ingat?mesti kita tak rapat dulu."Kata Hafiy sendirian sambil merenung seutas gelang.
YOU ARE READING
The Promise
RomanceTengku Hafiy Rayyan Jejaka dingin yang telah menjadi pujaan para gadis diluar sana kerana rupa parasnya dan hartanya. Namun,siapa sangka jejaka sekacak dirinya mengalami amnesia yang menyebabkan dia melupakan seorang gadis yang bertakhta di hatinya...