Hoofdstuk 6

188 6 0
                                    

a/n:

In het volgende hoofdstuk komt dan eindelijk dé BNer waarover ik het de vorige keer had; spannend!! Hebben jullie al enig idee wie het zou kunnen zijn? Is er ergens al iets opgevallen? Is het al te duidelijk of juist helemaal niet?

Jullie zullen het volgende week dinsdag wel zien! Ik ben heel benieuwd :)

liefs, Lotte.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

"

Jezus wat zie jij eruit." zei Jurgen geschrokken terwijl Eva hun appartement in kwam gelopen, wat lag in de Zuidas. "Nou, dank je." lachte ze bitter en liep door naar de keuken om een glas water te pakken. "Wat is er gebeurt?" vroeg Jurgen en Eva wist dat die vraag meteen zou komen. "Ik ben gevallen en kwam toevallig Perr tegen." verzon ze daarom maar. Jurgen trok zijn wenkbrauwen op maar zei er niets van. 

"Oke." knikte hij en gaf haar een kus. "Ik heb een mailtje gekregen van Humberto." voegde Jurgen er aan toe om niet al te kortaf te zijn tegen zijn vriendin. "En?" vroeg Eva enthousiast om van onderwerp te veranderen. Afgelopen week hadden ze een uitnodiging gehad van de bekende Nederlander om aan zijn eigen programma te mogen deelnemen. "Hij vond het erg leuk dat we wilden komen. Hij gaat gewoon het een en ander vragen aan ons. Wat precies horen we in de studio. We zijn aankomende uitzending uitgenodigd en dat is woensdag." vertelde Jurgen. 

Inmiddels waren Jurgen en Eva uitgegroeid tot een van de bekendste stellen van de voetbalwereld en Nederland zelf. Bijna dagelijks waren ze in shownieuws te zien of in andere televisie programma's. Het was vooral Eva die erbij zat omdat Jurgen het gewoon vaak druk had met voetballen. Maar nu er nog een week zomerstop was kon hij haar vergezellen naar alles en dat stukje bescherming vond ze toch wat fijner dan dat ze er alleen heen moest. 

"Wat gezellig! Ik ben benieuwd hoe hij is." mijmerde Eva. "Ik ook. Maar het zou vast meevallen." stelde Jurgen haar gerust en gaf haar een knuffel. "We gaan vanavond toch naar mijn ouders?" vroeg Eva voor de zekerheid en Jurgen knikte. "Ja, dat was het plan volgens mij. Ik ben aankomende twee dagen vrij vanwege dat progamma. Ik begin later op de eerste trainingen. En als we in Amstelveen zijn is het maar een klein eindje rijden richting Hilversum." vertelde Jurgen. "Top!" knikte Eva en liep eventjes naar het balkon. Ze pakte haar telefoon erbij en zag dat ze een berichtje had van Perr terwijl Jurgen bij haar kwam zitten. 

perr schuurs Ben je veilig thuis gekomen? En gaat alles weer beter? 

Eva Verbrugge Ja voor beide vragen! Ik ben een beetje aan het bijkomen op ons balkon. 

Perr Schuurs Fijn, heeft Jurgen er nog naar gevraagd? 

Eva Verbrugge Jep, hij vroeg wat er gebeurt was. En toen vertelde ik dat ik gevallen was.

perr schuurs je moet het hem binnenkort echt even vertellen, Eef. het is fijner voor jezelf en anders verwikkel je je er alleen maar in. 

Eva verbrugge ja ja, weet ik ook wel. ik doe het, echt. ik moet het alleen nog even verwerken. 

Prrr Schuurs sorry, dat weet ik. ik wil alleen dat jullie geen ruzie krijgen hierom. 

Eva Verbrugge je bent te lief voor deze wereld Perr.

Met een kleine glimlach sloot Eva haar telefoon af. "Hoe laat zullen we straks weg gaan?" vroeg ze aan Jurgen terwijl ze tegen zijn borstkast leunde. De twee hadden uitzicht over de daken van Amsterdam en Eva staarde in de verte. "Zullen we na het avondeten gaan? Dan komen we niet in de file." stelde Jurgen voor nadat hij een poosje nagedacht had en Eva knikte. "Prima, dan hebben we ook nog tijd om wat kleding in te pakken." Eva had zowat al haar kleren meegenomen toen ze aan het verhuizen waren naar de Nederlandse hoofdstad. Ze wilde haar ouders niet met te veel was belasten en besloot om bijna alles mee te nemen naar hun nieuwe huisje. 

"Oke, dan hebben we hier nog wel even tijd voor." Jurgen leunde naar voren en drukte zijn lippen op die van haar en Eva glimlachte. "Ik ga dit echt missen als je weer moet trainen, hoor." zei ze en blies zachtjes een zucht uit. "Ik ook, maar gelukkig hebben we dan nog alle tijd in de avond en kun je me weer supporteren bij de wedstrijden." Jurgen gaf haar nog één kus op haar voorhoofd. "Ik weet het, Jur. Daar kijk ik ook heel erg naar uit ondanks dat ik je weer minder ga zien." zei ze. "Kijk, er is echt wel wat positiefs aan na de zomerstop. We gaan er het beste van maken." glimlachte de jongen uit Zeist voor haar. 

"Ik weet het. Maar ik ga even wat kleren pakken voor zometeen." zei Eva en trok zich vervolgens op uit haar stoel. "Dan zorg ik dat het avondeten zo klaar is." zei hij. "Oeh, wat had je in gedachten?" vroeg Eva terwijl ze allebei naar binnen liepen. Daar was de verkoeling meteen te vinden. Met name door behulp van de airco die in deze hitte continu overuren draaide. Het was al een week lang rond de dertig graden. Maar Eva klaagde niet want ze had gelukkig een weekje vakantie opgenomen van haar werk bij Ajax. En ze had precies goed geluk met dit warme weer.

"Tagliatelle met gebakken zalm en spinazie." vertelde Jurgen en Eva begon te glimlachen. "Lekker!" riep het meisje enthousiast uit en Jurgen glimlachte ook. "Ik wist het wel. Het is je favoriete eten. Ga nou maar naar boven. Dan ga ik koken en de tafel voor ons dekken." spoorde hij haar aan. "Ik ben zo terug." Eva vertrok naar boven om haar spulletjes te pakken voor de overnachting en Jurgen liep vast naar de keuken. Even keek ze hem na. Ze moest het hem echt snel vertellen maar hoe wist ze niet en met een zucht liep ze de trap op naar hun slaapkamer. 

Samen Met Jou✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu