"Hey!" de rest stond al op het drietal te wachten toen ze richting de ingang liepen van het poolcentrum in Amstelveen. Ze hadden bewust ervoor gekozen om niet in Amsterdam af te spreken vanwege de supporters die ze dan eventueel tegen het lijf zouden kunnen lopen. Hai." Eva gaf de andere meiden een knuffel en daarna volgden Carel, Perr en Kjell al snel. Uit haar tas haalde Eva een camera die ze had meegenomen van het mediateam van Ajax. Het was een kleine vlog camera die je overal mee naar toe kon nemen. Kjell kwam met het idee om vandaag een vlog te maken en iedereen had ermee ingestemd.
Nadat ze hun jassen hadden opgehangen in de aankomsthal liep Perr naar de informatiebalie om zich aan te melden. Ondertussen pakte Eva haar telefoon erbij om te kijken of ze nog belangrijke berichten binnen had gekregen. Ze had een Instadirect binnen gekregen van een onbekend account. Eva fronste. Wel stom om zo te reageren, vond ze en opende het bericht. Het was een zwarte foto waar tekst op geschreven stond. Gelijk werden Eva haar ogen groot toen ze zich realiseerde wat er precies op stond.
*onbekend account*
En? Heb je al bedacht hoe je het uit gaat maken met Jurgen? Anders is het zwaai zwaai…
Eva haar ogen vulden zich met tranen en ze kon haar telefoon nog net grijpen voor ze het apparaat liet vallen. Gelukkig had niemand nog iets gemerkt en Jurgen wist alleen maar dat ze in elkaar was geslagen door die twee meiden. De rest had ze niet durven vertellen. Ze haalde even trillerig adem en werd er misselijk van. "Gaat het?" vroeg Perr en ze keek op in zijn blauwe ogen. "J-ja, ik was gewoon ineens een beetje duizelig ofzo." verzon Eva snel als smoesje.
"Moet je niet iets drinken? Dan haal ik wat voor je." ze knikte en Perr ging op weg naar het barretje om iets te drinken voor Eva te gaan halen.
"Eef?" voorzichtig keek ze op toen Perr haar naam noemde. Gelukkig waren ze een klein eindje van de groep verwijdert zodat niemand hen af kon luisteren. "Je helpt Amber zo goed maar zelf zit je ook iets dwars. Ik weet dat er iets is. Vertel het mij maar gewoon." hij legde een hand op haar schouder en keek bezorgd naar Eva. "Oke, maar niet hier." gaf ze uiteindelijk toe en blikte naar de groep die een eind verderop stond te praten met elkaar. "Snap ik. Zullen we via WhatsApp wat afspreken dan?" vroeg Perr en Eva knikte.
"Dat lijkt mij ook het beste." antwoordde ze direct.
"Het theekransje is voorbij, jongelui. Nu gaat het echte werk beginnen." zei Carel met een grappig stemmetje en Eva schoot in de lach. "Ca, houd op!" zei ze gierend van het lachen. "Wat zei je?" antwoordde hij met precies hetzelfde stemmetje en nu moest Perr ook erom lachen. "Zo grappig, hoe kun je dat toch?" vroeg hij terwijl ze richting de groep liepen. "Mijn geheime specialiteiten." Carel deed net alsof bij zijn mond op slot deed en de onzichtbare sleut weg gooide. "Ja ja, het zal." Jurgen sloeg zijn arm rondom Eva haar schouders en gaf haar een kus. Met zijn viertjes liepen ze achter de anderen aan naar de pool tafels terwijl Eva de camera vast start klaar maakte.
"Gelukkig poolen de mannen wel eens vaker samen dus we hebben geen instructeur nodig." zei Isis opgewekt tegen de camera en deelde de stokken uit waarmee je tegen de ballen moest tikken. "Dat scheelt weer." knikte Amber opgelucht en pakte een stok aan van Isis. "Wie gaat bij wie?" vroeg Anna toen ze er allemaal één hadden. "Er moet een drietal zijn, want anders is het niet eerlijk, dan blijft er een over." dacht Kjell na. "Dat is een goede!" al gauw werden er tweetallen en een drietal gemaakt. Amber zat bij Roos en Jurgen. Carel bij Isis, Kjell bij Anna en Eva zat in een team met Perr.
"Wij zijn gewoon een top team. Weet je nog, met Mario Kart op Curaçao?" grijnzend keek Perr haar aan en gaf Eva een highfive. "Natuurlijk weer ik dat nog maar al te goed. Dit gaan wij ook gewoon winnen, hé Schuurs."
"Zeker weten." ze glimlachte naar elkaar en met een plechtig gebaar pakte Perr zijn stok beter vast zodat hij beter een balletje kon mikken. "Oke, zullen we dan maar beginnen?" vroeg Carel ongeduldig en ze moesten lachen. "Wat doet de verliezer?" vroeg Kjell. "Betaald vanavond het terras?" vroeg Perr en ze stemden allemaal in.
"En de winnaar krijgt eeuwige roem." antwoordde Carel en lachend begonnen ze allemaal aan het eerste potje pool.
JE LEEST
Samen Met Jou✔
FanfictionAnder half jaar later zijn Jurgen en Eva nog steeds gelukkig samen. Tenminste, dat denken ze. Er komen nieuwe vriendschappen op beide paden wat vooral zorgt voor een hoop chaos. Eva verwikkeld zich in haar eigen leugens. De afstand wordt steeds grot...