İlah; "Tapınılan, yüceliği karşısında hayrete düşülen, gönülden bağlanılıp sığınılan, duyularla idrak edilemeyen varlık" demektir. Yine, " Yaratan, yöneten, rızıklandıran, koruyan, ibadet edilen" gibi vasıflar da İlah kavramının içerisine girmektedir.
İlah kavramını oluşturan sıfatlardan bazıları da, İlah olarak kabul edilenin sınırsız güce sahip, eksiklikten uzak, dengi ve ortağı bulunmayan; sonsuz hayata sahip, ezeli ve ebedi olan, doğmaktan ve doğurulmaktan beri, eş ve çocuk edinmekten, yardımcı ve destekçiye ihtiyaç duymaktan uzak olmasıdır. Çünkü aksi takdirde bu kadar alemleri yaratmaktan ve onları korumaktan aciz kalır.
Örneğin, dünyanın evrendeki yerini düşündüğümüz vakit onun bir zerre büyüklüğünde bile olmadığını görmekteyiz. Dünya'dan 12 bin ışık yılı uzaklıktaki, çapı Güneş'inkinin 1300 katından daha büyük olan HR 5171 A yıldızını ve güneşin de dünyadan 1.300.000 kat iri olduğunu, bununla birlikte bu yıldızlardan katrilyonlarcasının bulunduğunu düşünürsek, bütün bunları yaratan varlığın tüm noksan sıfatlardan uzak, yüce ve çok çok büyük olması gerektiğini anlamamız zor olmaz.
Bu sebeple İslam'daki Allah anlayışı, akıl ile tasavvur edilemeyecek kadar büyük bir varlığa işaret eder. O, o kadar büyüktür ki, O'nun büyüklüğü karşısında bütün alemler saygı ile eğilmekte, hiç kimse O'na meydan okuyamamakta, O'nun O'na hiç bir şekilde zarar vermeye mâlik bir düşmanı bulunmamaktadır. Bütün peygamberler, hükümdarlar, Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem'in söylemiş olduğu üzere bir kanadı yeri ve göğü kaplayacak kadar büyük melekler ve bu güne kadar yaşamış olan trilyonlarca insanlar hep O'nun Azameti karşısında acziyetini sunmaktadır. Bilimin karşısında hayrete düştüğü evrenin en büyük yıldızı HR 5171 A, yahut 8 binden fazla galaksinin bulunduğu ve güneşimizden 10 milyon milyar daha büyük bir kütleye sahip yıldızlar topluluğu olan Shapley Supercluster( galaktik yığın); aksi yönde bulunan maddenin en küçük yapısının sahip olduğu muhteşem yapı, ana rahmine düşen erkek menisinin içerisinde bulunan milyonlarca sperm ve bu spermlerin inanılmaz yolculuğu, doğadaki canlıların birbirlerine olan ihtiyacı ve bu doğal döngünün harika yapısı, mutlak güç ve kudrete sahip bir yaratıcıya işaret eder. İşte Kur'an ve sünnette anlatılan İlah, bütün bunları yapabilecek ebedi güce sahip olan Allah'tır.
Başka dinlerde yiyen, içen, kadınlara düşkün, çocuk edinmek için zina eden ve mağlup edilebilen ilahlardan farklı olarak, tek ve kahhar olan bir ilah anlayışına sahip İslam bu yönüyle diğerlerinden ayrılmaktadır. Çünkü, bu evreni yaratan biri kusursuzdur ve O'nun zatı, sıfatları, dini, kitabı ve kanunları da tıpkı O'nun gibi hatadan uzak olmalıdır.
Alemdeki dizayn, canlılardaki ahenk, evrene konulan bozulmaz kanunlar, bütün bunları yapan yaratıcıya kusursuzluklar yüklemiştir. Yine fıtratın da kabul ettiği üzere bir İlah varsa eğer, bütün noksan sıfatlardan uzak olmalıdır. Bu su götürmez bir gerçektir.
Günümüzde İslam'dan uzak duran insanların arkasına sığındığı en büyük delil onların her zaman "İslam'da diğer dinler gibi beşer tarafından ortaya atılan bir dindir." demeleridir. Onlar şöyle derler; "Budizm, Hinduizm, antik Yunan dini, Hristiyanlık, Yahudilik veya diğer putperest dinler gibi, İslam da bir insan tarafından ortaya atılmış, sadece kendi tabiilerinin noksanlıklarını kabul etmeyip, güzel görünen yerlerini kabul ettiği bir dindir. Onlarda da ilah ve ilahlar vardır İslam'da da. Onlarda da peygamberler, kitaplar, iyi ve kötü ruhlar, melekler, cennet, cehennem, iyilik ve kötülük vardır. Onların da tıpkı İslam'da ki gibi şeriatleri vardir. Bu yüzden İslam ile diğer beşeri dinler arasında hiç bir fark yoktur."
Şimdi biz, diğer dinlerdeki İlah anlayışı ile İslam'daki ilah anlayışı arasındaki farkı ortaya koymaya çalışacağız. Yardımına güvenilen sadece Allah'tır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ALLAH'IN VARLIĞININ İSPATI
Não FicçãoBir bedeviye denildi ki; "Rabbini ne ile tanırsın? Dedi ki; "Yoldaki bir iz yolculuğa, gübre deveye delalet ederken, içinde burçlar bulunan gökyüzü, yolları, vadileri olan yeryüzü ve dalgalı denizler, her şeyi işiten ve her şeyi gören Allah'ın varlı...