Hnusné

480 42 3
                                    

V šest deset byl nastoupený před dveřmi kabinetu profesora lektvarů. O těch deset minut se sekl jen kvůli tomu, že vše musel vysvětlit Hermioně, a když skončil, tak se Hermiona ještě jednou chtěla přesvědčit, kdy přesně že ten trest má. V tu chvíli, kdy tu otázku vypustila ze svých úst, bylo šest nula pět.

Zaklepal na dveře a čekal. Vlastně ani nevěděl na co. Na poklidné vpuštění dovnitř? Nebo snad na řev a obviňování?

Nakonec se nedočkal ani jednoho. Jednoduše se otevřely dveře, za nimiž nikdo nestál.

Jakmile Harry vstoupil dovnitř, znovu se zastavil.

Severus Snape seděl za svým stolem, na kterém byla položena velká kupa esejí a s očima přikovanýma na papíře koukal na jeden z textů.

"Omlouvám se, profesore. Schody ve třetím patře si dělali, co chtěly," nemohl přece prozradit, že za veškeré zpozdění může jen a jen on. A Hermiona, samozřejmě.

"Pane Pottre," Severusovi oči se pořád neodrthly od eseje, "posaďte se."

Harry se sice původně chtěl zeptat, kam, že se má posadit, ale nakonec to neudělal. Po krátké prohlídce kabinetu zjistil, že nemá šanci na sezení jinde, než naproti učiteli.

Beze slova si sedl a jeho oči se zaměřili na Severusova vlasy. Ano, opravdu byly tak mastné, jak na první pohled vypadaly, ale koho by to zajímalo, že? No, Harrymu rozhodně ne.

Ale po pár minutách, kdy bylo v pokoji slyšet pouze škrábání brku, už to Harry nevydržel.

"Pane profesore, vím, že to, co jsem udělal, bylo naprosto-," jenže to ani nestihl dokončit, když byl přerušen klidným hlasem Snapea.

"Nevyhovující, netaktní a hnusné."

Hnusné. To slovo Pottera naprosto zarazilo. Jak to sakra Severus myslel? Vždyť on nic zlého a hnusného nenapsal. Ano, netaktní byl, především, když psal, jak si představuje, že mu rozepíná jeho hábit, ale to momentálně nebylo nijak důležité.

"Hnusné, profesore?"

"Ano, hnusné, Pottere. A zdržte se toho 'profesore'! V dopisech jste mě takhle rozhodně neoslovoval." Jo, to byla naprostá pravda.

A Harryho se rozhledně pořád drželo sebevědomí z dopoledne, tak se ptal dál.

"Mohu se zeptat," hlasitě se nadechl a snažil se zaplašit zlost a nevědomost v hlase, "čím si moje dopisy zasloužili přízvisko hnusné?"

"Hnusné, Pottere," Severus se konečně podíval rovné před sebe, přímo na Harryho, "bylo to, že jste si ze mě s kamarády akorát vystřelil proto, abyste si osvěžili váš nudný školský život. Proto bych vám chtěl říct, že ještě jedno slovo, stačí písmenko, co se objeví na papíře, bude splaceno sty body z Nebelvíru." Profesor se nadechl a pokračoval, "zamyslete se sám nad sebou. Opravdu vás to tak bavilo?"

Než Harry stačil říct jediné slovo na svou obhajobu, byl vystrčen na chodbu a dveře od kabinetu se zavřely.

Co se to právě teď stalo?

*****

Severus se snažil potlačit střípky bolesti, co se mu objevovaly na duši. Potter to ani nepopřel!

Ani ho nenapadlo, že nedal Potterovi prostor na obhajobu.

It's better if you don't know me | SnarryKde žijí příběhy. Začni objevovat