02

646 12 18
                                    

Kringggggggggggggggggg

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kringggggggggggggggggg.

Aku baru bangun dari tidur dan masuk ke dalam toilet dan bersihkan diri.

Nama aku jeong dayoung, umur 24. Baru je setahun graduate dari university terpaksa menganggur demi menampung mak aku.

Dia menghidap breast cancer stage 4. Yee dia memang dah teruk tetapi nak buat macam mana kan, dah takdir.

Appa aku dah meninggal sejak aku sekolah menengah lagi, so memang harapkan aku je lah. Setakat ni aku bekerja di 7 eleven.

Aku turun ke bawah dan menyediakan sarapan aku sendiri sambil makan aku termenung sendirian.

"Kat mana lah aku nak cari duit? Bil hospital dah lah mahal". Monolog aku seorang diri. Yelah, bil hospital dah lah mahal, berpuluh ribu.

Aku melihat jam menunjukkan pukul 8 pagi. Disebabkan shift aku pagi so senang lah.

Aku berjalan kaki ke 7 eleven sebab dekat dengan rumah aku hehe.

"Morning dayoung". Sapa kawan sekerja aku areum.

"Morning, dah pergi balik kesian kau jaga kedai sorang semalam". Balas aku. Maklumlah shift dia malam.

"Arasseo, annyeong dayoung-ah". Katanya lalu keluar dari kedai.

"Nae, annyeong". Balas aku lalu aku ke bahagian stock untuk menyusun barang di bahagian belakang kedai.

Aku ingin mengambil kotak stock roti di atas rak yang tinggi aku cuba menjinjit tetapi tidak sampai.

Aku cuba untuk pijak di atas pemijak dan hampir capai. Aku tidak menyeimbangkan badan aku yang hampir terjatuh tetapi seseorang menyambutku.

 Aku tidak menyeimbangkan badan aku yang hampir terjatuh tetapi seseorang menyambutku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"C-chan, apa awak buat kat sini? Kan kat tempat staff ni". Kata aku dengan pipi yang merona merah.

"Tak ada apa, saya cari awak tapi awak tak ada pulak sebab tu saya ke sini". Balas chan yang membantu dayoung mengangkat kotak stock roti.

Dayoung termenung sebentar kerana melihat lengan chan yang berurat itu. Dia memang suka pergi gym.

"Dayoung-ah". Panggil chan lalu tersedar daripada lamunanku.

"Mianhae, chan saya tak sedar tadi". Kata dayoung yang menggosok tengkuknya.

"Gwaechana, awak balik pukul berapa?". Soal chan.

"2 petang, tapi lepastu saya nak hangout dengan mina, haerin dan hayoun". Jawab aku. Dia hanya mengangguk sahaja.

"Eomma awak macam mana? Okay ke?". Katanya lagi. Riak wajahku berubah serta merta.

"Macam tu lah chan, sama je keadaan dia, lagipun saya terdesak nak duit sebab nak bayar bil yang melambung harga". Balas aku. Dia hanya mengeluh perlahan.

"Tak apa lah, nanti ada lah rezeki awak". Katanya lagi. Aku hanya tersenyum.

"Btw saya nak gerak sekarang, saya pergi dulu eh, annyeong". Ucapnya lalu keluar dari kedai.

"Nae annyeong". Balas aku.

Setibanya pukul 2 petang, pekerja yang mengganti shift aku pun sampai. Aku memberikan jacket kerja aku kepada dia dan keluar dari kedai.

Tiba-tiba ada seseorang menelefonku. Ternyata itu adalah hayoun.

"Yeobseoyo?"

"Yahh dayoung-ah, kau dah habis kerja kan jom hangout cafe pallet"

"Boleh je aku otw, tunggu tau"

"Mestilah kitaorang tunggu, annyeong"

"Nae, annyeong"

Aku berjalan dengan cepat ke pallet cafe. Nasib dekat je dari tempat kerja aku.

Sedang aku sibuk berjalan, aku terpijak satu risalah dan memandang ke bawah.

Aku mengambil dan membaca risalah itu.

"Anda mahu dapatkan duit dengan cepat? Langgan lah laman web sugar book dimana anda akan dipenuhi dengan kekayaan sugar daddy anda. Untuk maklumat lanjut layari laman sesawang www.sugarbook.com.my". Aku membaca semua risalah itu.

"Looks interesting, aku simpan je lah kot2 diaorang tahu ke". Monolog aku sendirian dan pergi ke pallet cafe.

+++

Itu sahaja untuk chapter kalini. Enjoy *lari*

[✔] [18+] Mr. Billionaire || Lee SangyeonWhere stories live. Discover now