Aku bangun dari tidur dan melakukan rutin pagiku seperti biasa. Selepas itu, aku turun ke bawah kalau-kalau sangyeon dah bangun.
"Mesti dia tidur lagi, tak apa lah biar aku masak sarapan harini". Kata aku lalu mula membuat pancake.
Sedang aku sibuk memasak pancake di atas kuali, ada tangan merangkul pinggang aku dari belakang.
"Morning babygirl". Bisiknya di telingaku. Aku hanya tersenyum. Tak lain tak bukan orang itu sangyeon.
"Morning duduk lah dulu, saya tengah masak sarapan untuk kita ni". Kata aku lalu menghadap ke arahnya. Dia mengelus kedua-dua pipiku.
"No, i want to eat you for breakfast". Balasnya. Mata aku membulat lalu memukul lembut lengan macho dia.
"Nanti eh, sekarang makan makanan dulu tau". Kata aku lagi lalu menghidangkan pancake dan secawan kopi untuknya. Nasib rumah dia ada coffee machine.
"Okayy saya makan". Balasnya lalu kami pun menikmati juadah bersama-sama.
"Awak ada kerja ke harini?". Soalku.
"Ada lah, kenapa?". Jawabnya.
"Saya nak keluar dengan kawan-kawan saya boleh? Diaorang girlfriend adik-adik awak". Kata aku. Yelah aku tak nak dia risau.
"Boleh je nanti saya bagi awak duit grab, tak apa kan awak pergi sendiri". Katanya. Aku hanya mengagguk. Aku faham dia selalu busy.
"Okay je, jumpa awak petang nanti". Kata aku sambil tersenyum.
"Ehh saya dah lambat lah saya pergi dulu eh, annyeong". Katanya lalu mengucup pipiku lembut dan keluar dari rumah.
Aku hanya tersenyum kerana sepanjang aku duduk dengan lelaki ini dia melayan aku dengan baik sekali. Pada masa yang sama aku rasa selamat.
Aku keluar dari rumah dan menelefon grab untuk membawa ku ke shopping mall.
Aku membuka group chat dan melihat kalau ada apa-apa mengenai diaorang.
SukaYoun
Geng, aku dah sampai mall ni korang mana?AnnyeongHaesayur
Jap jap on the road bagi aku masa 5.10 minit untuk sampai.Aku masih di atas jalan raya aidilfitri ni, pakcik grab ni bawak lambat siot
SukaYoun
Tak apa aku tunggu ni depan mallAnnyeongHaesayur
Maaf aku nak fokus dengan pemanduan aku ciao yeoreobun 💃.Okay okay see you there
Aku menutup group chat dan aku hampir sampai di shopping mall. Mina tak dapat ikut sebab dia still di europe.
Setelah sampai aku membayar pakcik itu dan ternampak hayoun dan haerin di perkarangan shopping mall.
"Yow, sorry lambat pakcik ti haa bawak macam snail". Kata aku.
"Gwaechana, lets masuk". Kata hayoun. Dia yang paling excited antara kami. Maklumlah dah lama tak hangout macam ni.
Kami berjalan mengelilingi setiap kedai yang ada di dalam itu. Tiba-tiba aku teringat balik aku nak beli sesuatu harini.
"Weyh tolong aku beli baju boleh? Alaa korang kan reti". Kata aku lalu memegang tangan mereka berdua.
"Of course, untuk kau semua boleh, kau nak cari baju apa?". Tanya haerin. Aku mengetapkan bibir sebentar.
"Aku nak baju yang sexy pastu terdedah". Kata aku perlahan. Kot2 orang dengar malu sistur.
"For what?". Balas hayoun dengan riak wajah peliknya.
"Aku dah ready nak bagi segalanya kat dia". Balasku. Mereka semua terkejut.
"Seriously?!!! Kau tak main-main kan?!!". Balas haerin.
"Yes, aku kesian kat dia pasal ex dia tu, so aku nak laksanakan tugas aku". Kata aku dengan nekad. Mereka pun hanya mengangguk faham.
"If that so lets find some lingerie for you". Balas hayoun lalu menarik tanganku ke bahagian pakaian dalam wanita.
"So, ada apa-apa yang kau berkenan?'. Soal haerin. Dia juga melihat sekeliling.
"Entah lah, mana aku pernah pakai semua benda ni, kau pernah ke hayoun?". Kata aku.
"Hehe tipu lah tak pernah aku selalu pakai depan hyunjae". Balas hayoun sambil tersengih. Haerin confirm pernah tak payah tanya.
"Dayoung, how about this?". Katanya lalu memberikan lingerie berwarna putih material satin.
"Ni? Wow jarangnya". Balasku lalu memegang lingerie itu.
"Nak goda orang kena lah jarang kawanku". Katanya lagi.
"Cantik jugak tu, aku ada jumpa beberapa helai yang warna menggoda sikit". Kata hayoun yang jauh sedikit daripada kami.
"Good, ambil warna merah and hitam satu baru aums". Balas haerin pula. Aku hanya terkedu melihat cara mereka memilih pakaian.
"Pehh macam profesional kot korang". Kata aku dengan perasaan kagum melihat mereka.
"Biasa je sebab juyeon pun ade belikan untuk aku jugak". Kata haerin lagi.
"Aku rasa dah cukup ni, jom lah kita bayar lepastu pergi makan". Kata hayoun lalu dia pun membayar pakaian aku. Baik betul kawan aku ni.
"Hayoun belanja baju so biar aku belanja makan". Kata haerin lagi lalu kami masuk ke restaurant nandos.
Selepas kami makan, kami pun mengambil keputusan untuk balik sebab hari dah lewat.
"Okay lah jom balik". Kata aku selepas call grab.
Beberapa minit kemudian, grab pun sampai dan aku, haerin dan juga hayoun balik dengan selamat.
Aku masuk ke dalam rumah kelihatan sangyeon sudah sampai. Awal dia balik harini.
"Best shopping?". Kata sangyeon. Maybe nampam aku pegang beg shopping kot.
"Hehe best lah, saya naik dulu tau". Kata aku lalu naik ke atas dan masuk ke dalam bilik.
Aku mula membersihkan diri dan melihat pakaian yang aku beli tadi. Aku memegang satu lingerie merah jambu dan padankan dengan badanku.
"Okay dayoung, you can do it". Monolog aku sendiri lalu memakai pakaian itu.
Aku keluar dari bilik dan terhenti di hadapan bilik sangyeon.
"This is the moment that you lost everything"
+++
Thats all for today, thankyou babai *lari*
YOU ARE READING
[✔] [18+] Mr. Billionaire || Lee Sangyeon
Fanfiction[ THE BOYZ SERIES] "Be my sugar baby? i will give you whatever you want"- Sangyeon. "Yes, i will"- Dayoung. Warning; ff ini mengandungi scene yang tidak sesuai dibaca untuk yang rasa otak dia suci Rated 18+ Start; 10/8/2021 End; 2/9/2021