13

459 9 27
                                    

Aku bangun dari tidurku dan terus pergi ke arah cermin melihat tubuh badanku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku bangun dari tidurku dan terus pergi ke arah cermin melihat tubuh badanku.

Aku memegang leher dan dadaku terdapat banyak hickeys disana. Aku hanya mengeluh perlahan dan masuk ke bilik air untuk membersihkan dia.

Aku keluar dari bilik air dan mengeringkan badanku seperti biasa. Sedang aku sibuk mengeringkan rambutku tiba-tiba telefon aku berbunyi.

Aku melihat nama yang tertera adalah chan dan aku segera mengangkatnya.

"Yeobseoyo?"

"Dayoung-ah? How are you? Lama tak nampak awak kat kedai"

"Mianhae chan, saya dah lama berhenti sebab tu lah lama tak nampak saya"

"Kenapa awak berhenti? Ada something wrong ke?"

"Erm tak ada lah chan, sebab saya penat bekerja tu je"

"Apa kata kita jumpa nak? Datang kat cafe saya please"

"Nae, saya akan datang, annyeong"

"Okay annyeong"

Dia meletakkan panggilan dan aku terus memilih baju blouse lalu turun ke bawah.

Aku ternampak sangyeon sedang minum coffee sambil membaca surat khabar dengan kaca matanya itu.

"Awak, saya nak keluar kejap tau, nak jumpa kawan lama". Kata aku. Padangannya beralih ke arah aku.

"Siapa kawan lama awak tu?". Soalnya sambil menghirup coffee dia.

"Nama dia chan, jangan risau lah dia baik je". Balasku. Tiba-tiba riak wajahnya berubah.

"Okay lah kalau macam tu, hati-hati ye". Katanya lalu aku menyarungkan kasut dan terus ke cafe dia.

Di starbucks cafe

Aku melihat sekeliling kalau-kalau ada chan kat sini dan aku ternampak dia sedang buat coffee.

Aku melihat sekeliling kalau-kalau ada chan kat sini dan aku ternampak dia sedang buat coffee

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku duduk di tempat yang disediakan sedang menunggu dia habis buat air.

Beberapa minit kemudian, dia membawa secawan latte panas kepadaku.

"Here your coffee favourite hot latte". Katanya sambil meletakkan secawan latte di atas meja.

Aku melihat visual latte itu sangat cantik. Pandai dia buat.

Aku menikmati sedikit latte yang dia buat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku menikmati sedikit latte yang dia buat. Sungguh sedap sekali cukup manis dan kepahitan kopinya tidak terlalu kuat.

"Wow semakin lama semakin sedap pulak coffee awak ni chan". Kata aku. Dia hanya tersenyum.

"How's your day? Good?". Soalnya. Aku hanya angguk sahaja.

"Kenapa awak berhenti kerja kedai? Lama tak nampak awak kat sana". Katanya yang tidak berhenti memandang aku.

"S-ssebab saya dah ada kerja baru". Kata aku yang menundukkan pandangan.

"Kerja apa tu?". Katanya lagi. Aku hanya mengetapkan bibir.

"Sugar baby". Balasku dan matanya membulat kerana terkejut.

"Apa?!!! T-tapii kerja tu tak sesuai lah untuk awak". Katanya lagi. Aku hanya menunduk malu.

"Saya terpaksa chan, saya nak cari duit untuk eomma saya". Balas aku. Dia hanya mengeluh perlahan.

"Dayoung, berapa kali saya nak cakap dekat awak? Kalau awak nak duit just cakap je dengan saya pun tak payah nak jadi sugar baby bagai". Katanya lalu memegang kedua-dua bahuku.

Matanya tiba-tiba tertumpu di leher aku.

"Dia dah sentuh awak kan?". Katanya lagi. Aku hanya mengagguk perlahan.

"See? Maruah awak pun dah jatuh kat orang yang bukan bergelar suami awak pun". Katanya berkali-kali. Aku hanya mengetapkan bibir.

"Mian chan, saya terpaksa sumpah demi tuhan saya terpaksa chan". Balas aku. Inilah akibatnya apabila aku terdesak sangat nak guna duit.

"Lain kali kalau awak nak duit just panggil je saya, saya bagi je berapa yang saya mampu". Katanya lagi lalu memegang bahuku.

"Tapi saya tak nak susahkan awak chan, awak pun perlukan duit jugak". Balas aku. Yelah, pendapatan dia hanya bergantung kepada kerja barista ni je.

"Okay lah kalau macam tu, saya nak kena sambung ni, kalau awak nak balik silakan". Katanya. Aku segera bangun dari tempat dudukku.

"Nae, annyeong chan". Balasku lalu keluar dari kedai dan segera balik ke rumah dengan menaiki grab.

Setibanya aku di rumah aku ternampak sangyeon sedang menonton tv di ruang tamu.

"Nasib awak balik sebelum malam". Katanya. Aku hanya tersenyum.

"Saya tahu lah awak ni, okay lah saya naik dulu". Balas aku lalu naik ke atas.

+++

Simple chap je kalini. Babai *lari*

[✔] [18+] Mr. Billionaire || Lee SangyeonWhere stories live. Discover now