Aku bangun pagi seperti biasa dan melakukan rutin pagi aku. Selepas sahaja aku siap aku turun ke bawah.
"Awak, saya keluar lagi nak sambut mina kat airport". Kata aku. Dia hanya mengangguk faham.
Aku membuka pintu dan kereta hayoun sudah berada di hadapan rumah.
Aku membuka pintu keretanya dan masuk ke dalam.
"Sorry weyh lambat, terlajak tidur". Kata aku sambil menggaru kepada yang tidak gatal.
"Gwaechana, jom gerak". Balas hayoun lalu kami berdua pun gerak ke airport untuk menjemput mina.
"Youn, haerin tak ikut ke?". Soal aku. Yelah biasanya dia join sekali.
"Tak katanya dia kena tolong boyfriend dia interview model baru nak masuk company dia". Balas hayoun. Aku hanya mengangguk faham.
Borak punya borak kami pun tiba di perkarangan lapangan terbang incheon.
Kami tunggu beberapa minit dan ternampak mina membawa bagasi bersama pramugari yang lain.
"Minaa siniii". Kata aku lalu melambai ke arahnya. Dia datang ke arah kami.
"Ehh korang datang ambil aku?". Soalnya seperti terkejut.
"Mestilah member baru balik dari europe kan, jap aku tolong masukkan barang kau". Kata hayoun lalu aku membantunya sekali masukkan barang di dalam bonet kereta.
Kami masuk ke dalam kereta dan hayoun memandu kereta itu.
"Ehh mina tunang kau mana? Bukan ada sekali ke?". Soal aku. Kan dia kata ada sekali.
"Ohh dia naik kenderaan manager dia, lagipun dia pergi sebab ada photoshoot kat sana". Balasnya.
Tunang mina ni kerja model bawah boyfriend haerin. Katanya lah sebab dia jaga department modelling. Boyfriend hayoun bahagian designer sangyeon pulak holdings.
Beberapa minit perjalanan kami akhirnya tiba di rumah mina.
"Okay dah sampai, mina kau masuk dulu lah sebab lepasni aku nak hantar dayoung pulak". Kata hayoun. Mina hanya masuk ke dalam rumah.
Setibanya di rumah, aku segera keluar dari kereta.
"Annyeong hayoun, hati-hati bawak kereta". Kata aku.
"Nae, annyeong". Balasnya lalu dia pun memandu pulang.
Setelah dia hilang dari pandangan, aku pun masuk ke dalam rumah kelihatan sangyeon tiada di rumah mesti dia berada di tempat kerja.
Aku terus meletakkan beg tangan aku dan duduk di hadapan tv untuk menonton rancangan yang ada.
Hari ini agak sibuk di company juyeon kerana ramai orang ingin interview dan bekerja sebagai model di company ini.
"Kamsahamida encik lee saya balik dulu". Katanya sambil bowed kepada juyeon dan dia keluar dari company.
"Sayang, tinggal lagi berapa orang je?". Soal juyeon kepada haerin yang berada disisinya. Maklumlah kadang-kadang juyeon ni mengada sikit semua nak girlfriend dia buat.
"Sorang and jangan terkejut tau siapa". Kata haerin yang riak wajahnya berubah serta merta.
"Siapa?". Balas juyeon blur.
"Nanti dia masuk lah". Balas haerin tiba-tiba ada bunyi ketukan pintu.
"Masuk"
Mata mereka membulat melihat orang yang memasuki bilik interview itu kerana gerangan itu mereka kenal.
Juyeon segera melihat ke arah resume di hadapannya dan membaca satu per satu.
"Cik jo haseul?". Katanya. Dia hanya mengagguk sahaja.
"Adakah cik sudah lama jadi model atau cik masih baru?". Soal juyeon kepadanya. Dia hanya tersenyum sinis.
"Saya pernah bekerja di company lain selama setahun". Balasnya dengan tenang.
"Sebentar ye cik, saya kena berbincang dengan pembantu saya, sebab sebelum cik pun kami berbincang macam ni juga". Kata juyeon lalu dia menarik tangan haerin masuk ke bilik lain.
"Sayang, you tak bagitahu pun yang haseul nak kerja sini?". Kata juyeon yang fikirannya serabut.
"Saya tahu sebab tengok report yang secretary you bagi je". Balas haerin.
"Waduh kalau hyung tahu ni hurm mesti dia nak simpan perempuan ni lagi". Kata juyeon lagi. Haerin pula sedang memikirkan jalan penyelesaian.
"You dah tengok ke resume dia? Okay ke tak?". Soal haerin.
"Okay lah better than others". Jawab juyeon.
"Kalau awak terima dia nanti dia jadi pelatih dulu lah kan". Kata haerin. Juyeon hanya mengagguk.
"Apa kata kita terima je dia then kita tengok performance dia masa kerja, kalau dia ada tanya pasal sangyeon kita berhentikan je dia". Cadang haerin. Juyeon hanya pelik.
"Sebab apa nak buat macam tu?". Kata juyeon.
"Nak tengok dia ada niat lain ke tak kalau niat dia kerja okay lah tapi niat dia sebab sangyeon hurm i dont know what to say". Balas haerin sambil mengangkat bahunya.
"Okay lah kalau macam tu jom". Kata juyeon lalu mereka berdua pun keluar dari bilik.
"Cik jo, saya terima awak sebagai trainee model sahaja untuk melihat potensi awak bekerja". Kata juyeon kepada haseul. Dia hanya mengangguk faham.
"Baiklah encik lee saya balik dulu". Katanya lalu keluar dari bilik dan mereka berdua menarik nafas lega.
"Nasib, kalau tak fuhh". Kata haerin.
"Tulah nasib dah habis semua interview". Selain haseul ada je yang juyeon terima.
Situasi di luar company
Jo haseul pov
Aku melangkah keluar dari syarikat dengan senyuman sinis.
"Just wait and see lee sangyeon, you will be mine one day"
+++
Thats all for today, thankyou *lari*
YOU ARE READING
[✔] [18+] Mr. Billionaire || Lee Sangyeon
Fanfiction[ THE BOYZ SERIES] "Be my sugar baby? i will give you whatever you want"- Sangyeon. "Yes, i will"- Dayoung. Warning; ff ini mengandungi scene yang tidak sesuai dibaca untuk yang rasa otak dia suci Rated 18+ Start; 10/8/2021 End; 2/9/2021