19

411 8 39
                                    

Aku berjalan ulang-alik di ruang tamu semata-mata menunggu kepulangan dia

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku berjalan ulang-alik di ruang tamu semata-mata menunggu kepulangan dia.

Jam menunjukkan pukul 11:30 malam dan dia masih belum balik lagi. Ke mana dia pergi agaknya?

Tiba-tiba pintu rumah dibuka dan itu adalah sangyeon. Aku segera ke arahnya.

"Sangyeon, awak pergi mana? Kenapa balik lambat?". Soal aku sambil memegang tangannya. Mata aku membulat kerana dia menepis tangan aku.

"Aku penat lah nak berehat dah jangan kacau aku". Balasnya yang meninggikan suaranya itu lalu menolak aku ketepi dan masuk ke dalam bilik.

Aku seperti tidak percaya yang sangyeon berubah 360 darjah. Selalunya dia meminta maaf sebab dia pulang lewat. Kalini dia hanya mengabaikan aku.

Aku terus berlari masuk ke dalam bilik aku dan air mata aku tiba-tiba mula mengalir setitik demi setitik.

"Kau dah lupa ke dayoung dia tu cuma boss kau je, tak lebih dari itu, atau kau dah suka dia?". Monolog aku sendirian memikiran apa yang berlaku.

Aku duduk di atas katil dan memandang ke arah tingkap hanya satu persoalan sahaja yang bermain dalam fikiran aku. Am i fall in love with him?

Aku tersenyum sendirian sambil merenung siling bilik aku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku tersenyum sendirian sambil merenung siling bilik aku. Adegan panas aku dengan dia masih berlegar-legar dalam fikiran.

Dan aku masih terfikir pasal dayoung.

"Lupakan sahaja lah dia tu, kau kan dah dapat haseul balik, benda boleh tinggal". Desis hati aku lalu aku melelapkan mata untuk tidur.

 Desis hati aku lalu aku melelapkan mata untuk tidur

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Keesokan harinya

Aku bangun dari tidur dan melakukan rutin pagi aku seperti biasa.

Aku turun ke bawah dan masak sarapan untuknya. Selalunya waktu macam ni dia tidak bangun lagi.

Sedang aku sibuk memasak, aku terkejut kerana dia sudah siap memakai baju kerjanya.

"Ehh awak sarapan lah dulu". Kata aku lalu pergi ke arahnya.

"Awak sarapan je lah saya ada meeting dengan director pagi ni". Balasnya lalu keluar dari rumah dan memandu keretanya keluar.

Aku terkejut dengan kelakuannya baru-baru ini. Aku ingin tahu apa masalahnya. Sekurang-kurangnya bagitahu je lah aku.

Aku makan sarapan yang aku buat sambil membuka chatroom untuk spill the tea.

Geng, busy ke?

Minahmenyenget
Nggak, aku ambil cuti hari ni.

AnnyeongHaesayur
Tak ada lah aku tak buat apa pun.

SukaYoun
Butik aku tak ramai orang, gelek sikit

Jom kita pergi cafe chan, nak membawang sikit ni.

AnnyeongHaesayur
Silakan bawang dengan aku berpisah tiada aku otw sekarang.

SukaYoun
Cunz nak gossip jugak woiii

Minahmenyenget
Jom jom dah lama aku tak membawang ni wuhuuu~

Aku menutup chatroom dan mula bersiap. Selepas itu, aku call grab dan bergerak ke cafe chan.

Setibanya aku di cafe chan, aku ternampak kelibat haerin, hayoun dan juga mina yang baru sampai.

"Yow christopher abangchan, bagi aku green tea tapi tak nak green lah make it hijau". Pesan hayoun.

"Member mu dari sekolah rendah nak pesan latte kurang manis". Pesan haerin pula. Wow aku tak tahu pulak chan dengan haerin ni satu sekolah.

"Aku pulak bagi je lah caramel macchiato macam biasa". Pesan mina pula. Jari chan tidak berhenti key in pesanan mereka.

"Okay dayoung pulak?". Katanya. Aku masih melihat menu yang tertera.

"Ice americano tetapi jadikan dia malaysia sebab selasa ni nak merdeka". Kata aku. Dia hanya tergelak kecil sahaja.

Kami segera mencari tempat duduk dan menunggu minuman kami sampai.

"Weyh, kau nak membawang pasal apa ni?". Soal haerin yang tidak sabar.

"Ni pasal sangyeon". Balas aku.

"Kenapa dengan dia?". Kata mina.

"Lately ni lah aku perasan perangai dia lain sikit". Kata aku. Tiba-tiba minuman yang kami pesan pun sampai.

"Lain macam mana tu?". Balas hayoun lalu menghirup sedikit green tea dia.

"Semalam kan dia balik lambat pukul 11:30, selalunya dia cakap sorry ke apa dah balik lewat kan, tapi kalini dia macam abaikan je aku". Cerita aku panjang lebar.

"Hurmm pelik betul lah dengan dia ni". Kata haerin pula.

"Aku rasa kan mesti ada sesuatu yang menganggu dia". Mina menyuarakan pendapatnya.

"Stress kerja ke?". Kata aku. Normal lah dia kan boss kalau rasa tertekan tu benda biasa.

"Alah cuba kau tanya dia ke apa, kot-kot dia balas ke". Kata hayoun pula.

"Haa akuu ada idea". Kata mina secara tiba-tiba.

"Apa dia?". Balas aku.

"Kita kena ada spy untuk perhatikan pergerakan sangyeon kat tempat kerja, kat rumah dayoung pulak perhatikan dia". Kata mina lagi. Kami hanya mengangguk faham.

"Boleh, tapi nak cari spy macam mana?". Balas aku.

"Apa susah suruh lah boyfriend hayoun upah sorang spy". Kata haerin. Mata hayoun membulat.

"What?!!! Aku tak salah dengar kan". Kata hayoun yang masih terkejut.

"Tak sayang, alah suruh lah si hyunjae pulak, asyik aku je aku kena perhatikan ex dia tu". Kata haerin pula.

"Okay fine aku cuba pujuk dia". Balas hayoun yang sudah pasrah.

"Apa-apa roger kitaorang tau, nak tahu sesuatu jugak". Kata mina. Kami pun lepak sehingga larut petang dan balik ke rumah.

"You cant pass so easily dayoung"

+++

Dah tu je bye *lari*

[✔] [18+] Mr. Billionaire || Lee SangyeonWhere stories live. Discover now