21

406 8 35
                                    

Aku sedang mengemas ruang tamu sebab bersepah sedikit

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku sedang mengemas ruang tamu sebab bersepah sedikit. Biasa lah lelaki kan tak reti kemas sendiri.

Sedang sibuk aku mengemas sambil menyanyi kecil, telefon aku tiba-tiba berbunyi. Aku segera mengangkatnya.

"Yeobseoyo?"

"Yahhh jeong dayoung"

Aku terkejut rupa-rupanya group voice call whatsapp. Patut lah rasa suara lebih sorang tadi.

"Wae? Asal semua menjerit ni?"

"Kau ada kat rumah tak? Kitaorang nak datang ni?"

"Ada, datang lah sangyeon pun tak ada aku sorang je ni"

Mereka terus menamatkan panggilan. Aku sambung kemas dan membuat air untuk diaorang. Aku juga sediakan snacks.

Beberapa minit kemudian, aku ternampak tiga buah kereta tiba di perkarangan rumah.

Ding dong.

Aku menekan password access masuk ke dalam rumah. Aku lantas memeluk mereka semua.

"Duduk lah geng aku ada sediakan snacks and air ni". Kata aku lalu mereka bertiga pun duduk.

"Well dayoung kitaorang sebenarnya nak bagitahu pasal sangyeon". Kata mina. Aku hanya mendiamkan diri.

"Actually hayoun dah dapat beberapa gambar yang diambil oleh spy tu masa dia kat tempat kerja". Tambah haerin lagi.

Hayoun segera mengeluarkan evenlope dari beg tangannya. Aku membuka evenlope itu dan mata aku membulat.

"T-ttak m-mungkin s-sangyeon.." Kata-kata aku terhenti kerana aku gambar itu ade momen panas dia dengan jo haseul.

Air mata aku mengalir secara tiba-tiba. Sejujurnya aku ada perasaan dengan dia tak sangka pulak dia mahu kembali dengan bekas kekasihnya itu.

"Shhh tenang dayoung kitaorang ada". Kata hayoun lalu memeluk aku erat.

"Tak sangka dia sanggup buat aku macam ni, dia fikir aku ni apa?!! Aku dah calarkan maruah aku untuk dia kau tau tak?!!! Aku layan dia apa yang dia nak sampai aku sendiri jatuh cinta kat dia?!!! Apa yang tak cukup lagi?!!!". Jerit aku sambil nangis teresak-esak. Mereka semua menenangkan aku.

"Jangan lah nangis dayoung, kitaorang ade jaga kau okay?". Kata mina pula.

Tiba-tiba ada kereta memandu masuk ke perkarangan rumah. Rupa-rupanya itu kereta sangyeon.

Dia masuk ke dalam rumah dan membawa perempuan disebelahnya.

"Ehh kenapa korang ada kat sini?". Soalnya. Tanpa cakap banyak aku terus menampar pipinya.

"Dayoung-ah"

"Listen here kalau kau tak reti move on kau tak payah nak viral kan diri kau kat website tu". Tengkik aku kepadanya. Dia masih keliru.

"Viral? A-apa jadi ni?". Soal sangyeon yang masih terpinga-pinga.

"Siapa suruh kau getback dengan perempuan ni?". Kata haerin pula.

"Suka hati aku lah, kau siapa nak halang aku?". Balas sangyeon pula.

"Selamba je kau cakap eh, kau kalau tak reti move on dari ex tak payah nak cari dia gila". Marah hayoun pula.

"Apa? Kau anggap dia as pemuas nafsu kau? No no no dia pun ada hati dan perasaan lah". Kata mina pula.

"So what? Dia apply aku sebab nak duit je kan?". Balas sangyeon pula. Hati aku pedih mendengar pernyataan sangyeon itu dan segera keluar dari rumah.

"Dayoung wait"

Aku hiraukan mereka dan terus keluar dan pergi ke suatu tempat iaitu hospital dimana eomma aku terlantar disana.

Aku hiraukan mereka dan terus keluar dan pergi ke suatu tempat iaitu hospital dimana eomma aku terlantar disana

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Sayang, who is that? Maid you ke?". Soal haseul sambil mengepit lengan sangyeon.

"Haah, dia tu siapa je dalam hidup i". Balas sangyeon. Satu tamparan lagi hinggap di pipi sangyeon.

"Aku nak kau mintak maaf dekat dayoung". Kata mina.

"Kenapa pulak?". Balas sangyeon lagi.

"Kau nak ke sundal yang pernah sakitkan hati kau dulu?". Kata haerin sambil menunjukkan senyuman sinisnya.

"Watch your words hae, otherwise you might not have juyeon again". Balas sangyeon.

"Do it, sebab adik-adik kau pun menyampah dengan muka perempuan". Sokong hayoun.

"Kau mungkin tak nampak kalini, tapi kau tunggu je lah turn karma kau dalam beberapa chapter lagi". Kata mina pula lalu beredar dari rumah sangyeon. Diikuti dengan hayoun dan haerin.

"Apa maksud dia tu sayang?". Soal haseul kepada sangyeon.

"Abaikan je lah, jom kita masuk dalam". Balas sangyeon.

+++

Jangan emosi hehe 🌚.

[✔] [18+] Mr. Billionaire || Lee SangyeonWhere stories live. Discover now