22

405 9 26
                                    

Aku berdiri dihadapan pintu ward icu eomma aku dan memandang ke arahnya yang terlantar itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku berdiri dihadapan pintu ward icu eomma aku dan memandang ke arahnya yang terlantar itu.

"Eomma, bogoshipeo". Monolog aku sendirian. Tiba-tiba jururawat memberikan kepada aku pass melawat dan aku masuk melihat eomma aku dengan lebih dekat.

Aku mengusap rambut eomma aku dalam sedang ditidurkan itu. Doktor cakap keadaan dia dah semakin parah jadi dia kena ditidurkan.

Aku keluar dari ward dan menghirup udara segar. Aku rasa aku kena mulakan kehidupan yang baru.

"Dayoung-ah"

Seseorang memanggil aku dan mata aku membulat rupa-rupanya kawan-kawan aku.

"Kau melawat eomma kau ke?". Soal hayoun. Aku hanya angguk sahaja.

"Alaa jangan lah sedih-sedih, kitaorang ada lah, pasal sangyeon tu heh dia bukannya perfect sangat pun acah je". Kata haerin sambil merangkul bahu aku.

"Kannn better kau dengan kitaorang tau". Balas mina pula. Perasaan aku kini sedih bertukar menjadi gembira kerana aku dikurniakan kawan yang baik.

"Jom lah kita pergi shopping ke han river ke boleh release stress and tenang santai woohoo". Ajak hayoun yang excited. Aku apa lagi onz lah.

"Cantik lah, jom aku ikutt". Kata aku lalu kami pun bergerak ke shopping mall.

Setibanya di shopping mall, haerin mencadangkan sesuatu untuk melepaskan tekanan.

"Geng, karok jom? Onz tak onz?". Cadang haerin. Pehh last aku karaoke masa final year degree aku dulu.

"Onz lah beb, jom lah aku nak warm up nyanyi lagu stray kids ke ateez me". Ajak mina lalu kami pun berjalan ke pusat karaoke.

Kami mengambil pakej satu jam so boleh lah have fun lama sikit hehe.

"Dah ateez nak comeback kan, aku nak lagu ateez". Kata aku Maklumlah bias aku yeosang.

"Bagi aku part woosan tak kira". Kata haerin pula. Dia memang sejak sekolah minat sangat dengan woosan.

"Lagu inception lah weyh aku nak part im in love ~". Balas mina. Lalu hayoun pun memasang lagu tersebut.

"Every day and night, im gonna chase youu ~"

"Im in love ~"

"Im dream in a dream every night"

"Next song, aku nak lagu thrill ride". Kata hayoun. Maklumlah dia kan deobi.

"T-thrill ride t-thrill ride"

"How ya feeling"

"T-thrill ride t-thrillde"

"Ahhh"

"T-thrill ride t-thrill ride"

"Chilling chilling"

"Tururu tururu"

Setengah jam kemudian, kami pun keluar dari pusat karaoke dan bergerak ke han river.

"Wahhh bestnya dapat sedut udara segar". Kata aku. Dah lama aku tak tenang macam ni.

"See, now kau dah boleh move on and lupakan dia sebab kau boleh have fun dengan kitaorang tau". Kata mina. Memang betul kata dia itu. Aku tidak perlu mengharapkan orang lain demi duit aku hanya perlu menjadi diriku yang sebenar.

"Aku rasa kan nak apply jadi engineer lah, tapi as intern dulu lah". Kata aku. Maklumlah last aku check kat job street memang ada kerja kosong.

"Aku okay je, kitaorang sokong keputusan kau". Balas haerin pula.

"Weyh, jom makan ice crem baskin robin, takeaway je". Kata hayoun lalu kami pun berjalan ke kedai baskin robin. Dekat je pun.

"Aku nak cotton candy, korang?". Kata aku. Maklumlah fav ni.

"Well, give me coconut flavour". Kata haerin.

"Erm aku chocolate milk je lah". Pesan mina.

"Aku nak mint choco ehe". Kata hayoun pula. Selepas kami mendapat ice cream, kami pun berjalan sekeliling han river.

Tiba-tiba mata kami tertumpu kepada pasangan yang kami kenali.

"Weyh tu bukan ke haseul?". Soal aku.

"Kann, and sebelah dia tu siapa?". Balas haerin.

"Sekejap itu macam.."

"Christopher bangchan?"

+++

Tanjat lah tu ade plot twist tak disangka 🌚.

[✔] [18+] Mr. Billionaire || Lee SangyeonWhere stories live. Discover now