Sabah uyandığımda hala dün gece de olanları düşünüyordum. Ya tedavi oldukları halde kurtulamazlarsa ? Ya hep böyle kötü şeyler iyi insanların başına geliyor. Şimdi bu insanların suçu ne ki ? Haftasonu olduğu halde erken kalkmıştım ama daha da uyuyacak halim yoktu. Kalkıp kahvaltımı yaptım daha sonra interneti açıp kanserden kurtulmak için ne yapılmalı ? yazıp tıkladım.
- Brokoli, karnabahar, beyaz lahana, kırmızı lahana, kıvırcık salata, semizotu, kırmızı turp salatası ve yeşil kabak gibi besinler yemeliler. Yeşil çay hem kanserden koruyor hem de kanser tedavisi esnasında tümörü küçültüyor. Genellikle yeşile dönen, kırmızı etten kaçan, yağdan kaçan bir diyet uygulamak gerek. Beyaz un ve şekerden kaçmak gerek. Margarinden korunmak gerek. Hazır gıdalardan konservelerden, sucuk, salam, sosis gibi gıdalardan, hazır meyve sularından kaçmak gerek. Ve özellikle sigara, sert rakı, votka, viski, tekila gibi içkilerden kesinlikle uzak durulması gerek. Bunlar sigara ile birleştiklerinde kanser riskini yüksek oranda artırıyor.
Çok güzel bu çocuklar sigara ve içkisiz gün geçirmiyorlar ki. Ya bir insan kendi ipini kendi nasıl kesebiliyor şaşıyorum. Bir an aklıma bir fikir geldi ve uygulama koyuldum. En sevdiğim kek olan portakallı keki yapmaya başladım. Doğruyu söylemek gerekirse hayatım boyunca hiç ama hiç yemek yapmışlığım yok. Mutfak aletlerinin nerede olduğunu pek bilmesem de olanlarla birkaç bir şeyler yapmayı denedim. 'Portakallı Kek Tarifi' yazıp tıkladım.
PORTAKALLI KEK TARİFİ'NİN MALZEMELERİ :
- 1.5 Su bardağı toz şeker hemen dolapları karıştırdım ve en sonunda buldum.
- 3 Adet yumurta yumurtaların yerini biliyordum onlar zaten vardı. Buzdolabını açıp 3 yumurta çıkardım.
- Yarım su bardağı ayçiçek yağı . Ayçiçek yağı ? O sanırım alt dolapta ? Yok, yandakinde o zaman ? Evet buldum, devam..
- 1 su bardağı süt . Sütün ne alakası var ki kekle ? Yok artık .
- 1 su bardağı taze sıkılmış portakal suyu portakal nerede ki ? Meyve kısmına gidip portakalı ararken meyvelerin yarısı yere düşürüp patlatmıştım. Aldırmadan devam ettim.
- 1 adet portakalın rendelenmiş kabuğu Kabuk mu ? Iy kabuğunu mu yedireceğim ben şimdi millete ? Acaba kabuk koymasam olur mu ? Olur tabi daha da güzel olur.
Tüm işlerime konsantre iken sevgili arkadaşım Nil aradı.
''Ne var gerizekalı ?''
''Kanka okula gidiyoruz biz gelsene. ''
''Okul varken küfrediyorsunuz yokken de oraya gidiyorsunuz. Gelmiyorum. ''
''Of Hazal hiç çekemeyeceğim seni kapatıyorum hadi by. ''
''Bay.. Ay dur kapatma .''
''He ?''
''Ya ben ıı.. Akşama anneme sürpriz yapacağım da portakallı kek yapıyorum şimdi de kabuğunu da koyun diyor sence koyayım mı ?''
'' Bir saniye doğru mu anlıyorum sen ve mutfak ?''
''Of Nil, soruma cevap ver. '' Güldükten sonra cevap verdi.
''Ya ben bilmem internetten bak ne yazıyorsa odur. ''
''Tamam saol hadi hoşça kal. ''
Kapattıktan sonra birkaç dakika düşündüm. Şimdi kabuğunu koymazsam birde kötü olur tadı. Yani bizim arkadaşlara yapsam mutlaka koymazdım ama sonuç olarak bu ciddi bir durum. Kabuğu da koyduktan sonra devam ettim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gölge
ActionKendime artık güçlü olacaksın dediğim günden beri güçlüydüm. Güçlü ve korkusuz. Herkesin tanıdığı korktuğu o kızdım. Mevzular çıkartan sürekli birilerine çatan, kendine karşı sonsuz güvenli o kızdım. Ama bir gün geldi ve güçsüz bıraktı, ona mecbur k...