13 - All Of The Small Things

109 12 20
                                    

火炎 (Kaen) - płomień

デイジー (Deijī) - stokrotka

はい (Hai) - tak


🌙⭐🌙⭐


Neo Queen Usagi uniosła suknię, ułatwiając sobie wspinanie się po schodach. Dziś miała wolne popołudnie i miała ochotę spędzić je na słodkim lenistwie. Choć ojciec pomagał jej, jak tylko mógł, to wcześniej nie zdawała sobie sprawy, ile obowiązków ma królowa.

- To nie jest praca, bycie królową to poświęcenie całej siebie - przypomniały jej się słowa matki, które tak często jej powtarzała. Chibiusa, jak była mała, nigdy nie potrafiła zrozumieć, jak to możliwe, że królowa nie może robić całymi dniami tego, na co ma ochotę. Teraz zrozumiała to aż za dobrze.

Dziś jednak mogła mieć chwilę dla siebie, którą wykorzystała na spacer po pałacu. Właśnie wyszła z jednego z ogrodów i zmierzała prosto w stronę fontanny na głównym placu. Jej matka uwielbiała tę fontannę i często zabierała tu Chibiusą.

Teraz Neo Queen Usagi stała dokładnie w tym samym miejscu, gdzie zatrzymywała się z matką jako dziecko. Choć oryginalna fontanna została zniszczona w trakcie wojny z Chaosem, to swym pierwszym rozkazem Neo Queen Usagi kazała ją odbudować. Osobiście czuwała nad projektem, własnoręcznie wprowadzając w nim poprawki. Dopiero po latach zrozumiała znaczenie, jakie jej matka ukryła w tej niepozornej dekoracji.

U szczytu fontanny górował sierp księżyca przeplatany z różą, która nocą podświetlana była na czerwono, barwiąc przy okazji wodę, która wypływała z jej płatków. Sierp księżyca jaśniał wtedy srebrem, oświetlając poniższe dekoracje. Wokół centrum fontanny znajdowały się umieszczone na filarach znaki ośmiu planet Układu Słonecznego, a z każdego przelewała się woda. Nocą każdy znak mienił się innym kolorem, nadając tęczowy wygląd tej wspaniałej ozdobie. Wcześniej jednak Chibiusa nie zdawała sobie sprawy, że kształt podstawy obserwowany z góry był piękną gwiazdą. Teraz jednak była pewna, że nocą srebrna poświata księżyca odbijała się w wodzie zgromadzonej w tej gwieździe.

Gdy była mała, nie zorientowała się również, że na filarze Wenus i Merkurego znajdują się małe gwiazdy, jedna lśniąca nocą na zielono, a druga na fioletowo. Ginęły one pod osłoną wody i innych kolorów, jednak projekty znalezione w królewskim archiwum wskazywały je bardzo dokładnie. Tak jak dokładnie był określony kolor oświetlenia gwiazdy, która stanowiła podstawę fontanny. Gdy Chibiusa była dzieckiem, zawsze myślała, że woda w fontannie jest wyjątkowa, dlatego mieni się tak pięknie. Teraz jednak wiedziała, że jej matka kazała zamontować tam specjalne oświetlenie.

- Szafirowe - westchnęła królowa i wsadziła dłoń do wody, wyczuwając specjalne lampki, które kazała otoczyć obudową w kształcie małych gwiazdek.

Po jej modyfikacjach oprócz podstawy w kształcie gwiazdy, nocą trzy dodatkowe rzeźby oświetlały fontannę. Gwiazdy, które wcześniej były ukryte na kolumnach Wenus i Merkurego, zostały przeniesione obok, aby każdy mógł zobaczyć ich blask. Trzecia gwiazda umieszczona została tuż przy sierpie księżyca, nocą rzucając na niego szafirową poświatę.

Neo Queen Usagi przeniosła wzrok na znajdujący się obok fontanny pomnik, który postawiła, aby uczcić matkę. Stworzony z kryształu pięknie komponował się z widokiem pałacu, który teraz oświetlały promienie wieczornego słońca. Królowa podeszła do pomnika i po raz kolejny przeczytała napis, jaki wyryty był tak, aby każdy mógł go przeczytać.

- Prawdziwa miłość oświetli nawet ciemność nocy - mimo upływu czasu Chibiusa poczuła, jak jej gardło zaciska się od emocji. Pogładziła dłonią zimny pomnik, obiecując powrócić później, traktując ten plac jako miejsce spotkań z matką. Lubiła przychodzić tu szczególnie nocą, by po raz kolejny zobaczyć to, co było ukryte w świetle dnia, odsłaniając swą tajemnicę tylko przed blaskiem księżyca i gwiazd.

Stardust - Love In The DarkOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz