“ GWENCHANAYO? ”. Soal Yebin sambil matanya melihat luka pada siku Heeseung kemudian duduk di sebelah Heeseung.
“ Ah , gwenchana~ ”. Heeseung mengukir senyum , matanya melirik pada gadis di hadapannya ini. Kecomelan gadis ini buat dia agak tak keruan.
“ Tapi , siku awak dah berdarah..saya ubatkan ya? ”. Yebin mengukir senyuman ceria seperti selalu. Terus tangan Yebin mengambil kapas yang sudah diletakkan antiseptik untuk menyapu luka tersebut.
“ ssst! ”. Heeseung berdesis sakit sambil mengalihkan sedikit tangannya dari ubat tersebut.
“ Ah , mian! ”. Yebin memandang Heeseung dengan kening bertaut , dia tak sengaja buat Heeseung sakit.
Heeseung ketawa kecil , dia tak tahu kenapa dia geli hati apabila melihat gadis ini bercakap dihadapannya.
“ Saya sapu ubat perlahan-lahan ya? ”. Kini Yebin perlahan-lahan menyapu ubat pada luka Heeseung sehingga dia melekatkan plaster luka pada akhirnya. Yebin tersenyum kerana berjaya ubatkan luka Heeseung.
Heeseung masih merenung pada Yebin , tiba-tiba saja Heeseung mendekatkan wajahnya pada Yebin sehingga mata gadis itu terkebil-kebil.
“ Kau masih tak jawab soalan aku yang sebelum ni , kau suka aku kan? ”. Heeseung dapat lihat pipi Yebin mula kemerahan akibat malu.
“ Huh? erm.. ”. Yebin buntu , Heeseung begitu dekat dengannya sekarang ini. Hanya tiga inci jarak mereka.
“ Tak apa , aku setia menunggu ”. Heeseung mengukir senyuman manis di hadapan Yebin.
“ Saya pergi dulu! ”. Terus Yebin bangun dan pergi dari situ meninggalkan Heeseung tersenyum sendiri.
🍅
— tbc.
— vote.
— comment.
YOU ARE READING
[ C ] Cold and Sweet | Lee Heeseung
Random" Shin Yebin-ah , kau suka aku kan? ". - Lee Heeseung. Soalan itu buat jantung Yebin hampir nak meletup. Itulah kalau terlalu jelas Yebin memerhati Heeseung dari jauh. 1st ENHYPEN fanfic.