Joel
Tommin asunto oli oikeasti tosi hieno. Isot ikkunat joka huoneessa, keittiössä oli kaiken maailman uusimmat hittituotteet ja kylpyhuoneen laatoitus kiilteli puhtauttaan. Kaikesta näki, että siitä oli pidetty hyvää huolta. Jämähdimme hetkeksi Tommin olohuoneeseen katsomaan uutisia, mutta muistimme sitten sopimuksemme bisselle lähdöstä.
Suosikkiterassillamme on aika paljon porukkaa, mutta pari pöytää oli silti tyhjillään. Käymme tiskillä tilaamassa jokaiselle ison oluen ja istahdamme nurkkapöytään. Yhtäkkiä huomaan jonkun naisen tuijottavan meidän suuntaamme, hän on varmaan tunnistanut meidät. Muut pojat taitavat panna saman merkille, sillä kohta Niko sanoo:
"Tuleekohan se pyytämään kuvaa?"
"Mun täytyy käydä vessassa", Olli sanoo väliin, ja katson häntä huokaisten.
"Etkö sä pysty oottaa hetken? Jos toi haluaa kuvan tai jotain."
"Mä kusen housuun kohta", Olli virnistää ja lähtee, jättämättä minulle mahdollisuutta vastata.
"Sieltä se jo tulee", Joonas toteaa. "Pitikö sen Ollin välttämättä vetää se kokis siellä Tommilla?"
"Me kaikki muutkin vedettiin. Ollilla taitaa vaan olla pienempi rakko", Niko naurahtaa.
"Hei, ööh, saisinko mä... Tai siis, että voitaisko me ottaa kuva?" eteemme ilmestynyt, noin parikymppisen näköinen nainen takeltelee.
"Joo, tietenki", Joonas vastaa meidän muiden puolesta ja nousee ylös.
Nainen ottaa puhelimensa takataskusta ja avaa kameran. Otettuamme kuvan nainen vilkaisee sitä, ja ilmeisesti se onnistui, koska tämä hymyilee. Sitten hän nostaa katseensa meihin ja kysyy varovasti:
"Voisinko mä saada vielä nimmaritkin?"
Kirjoitamme kaikki nimikirjoituksemme naisen mukana olleen kauppakuitin takapuolelle, kun muutakaan paperia ei nyt ole saatavilla.
"Kiitos ihan super paljon", tämä sanoo, ja lähtiessään takaisin oman pöytäseurueensa luo hän näyttää ikionnelliselta.
Olli tulee vessasta ja istahtaa vähin äänin takaisin omalle paikalleen.
"Sun onnekses toi ei alkanu kyselee, että missä Matela menee. Vaikka varmaan kyllä näki, et olit tässä sillon aluks", Tommi sanoo.
Mielestäni Olli näyttää millisekunnin ajan hieman vaivaantuneelta, mutta kysäisee sitten muina miehinä:
"Oliks se mukava?"
"Ahaa Olli, mä tajuun. Siks sä pakenit paikalta. Taisit pitää sitä aika kuumana ja alko ujostuttaa", Joonas heittää. "Tai ehkä sä kävit vetämässä käteen", hän tajusi ja virnisti.
"Lopeta, paskiainen", Olli voihkaisee. "En käyny siellä runkkaamassa. Tuli hätä, siinä kaikki."
"Niin, tuli hätä päästä kädel -"
"Hiljaa Porko", minä sanon huokaisten ja Olli luo minuun kiitollisen katseen. "Kaikilla ei oo yhtä likanen mieli ku sulla."
"Ei sitä tarvii häve -" Joonaksen lause keskeytyy minun murhaavaan mulkaisuuni. Siis oikeasti sellaiseen jos-katse-voisi-tappaa-mulkaisuun. "No selvä, selvä. Vessassa kävit siis vaan. Ihan vaan vessassa."
Keskustelu päättyy siihen. Olemme hetken aikaa vain hiljaa, kunnes sitten Niko rikkoo hiljaisuuden.
"Hei jätkät, mulla ois teille kerrottavaa." Käännymme kaikki katsomaan Nikoa.
"Anna tulla", sanon hieman yllättyneenä.
"Niko on raskaana", Aleksi tyrskähtää ja me kaikki nauramme.
"Joo, nyt The Baby Of The Band voi pitää sen turpansa kiinni. Kuka hakee Allulle tutin?" Niko vastaa ja Aleksi vetää suunsa mutruun, mutta pysyy hiljaa.
"Tavallaan tän takia mä ehdotin tänne tuloa... Että pääsisin kertomaan." Niko näyttää jotenkin vaikealta, ja kaikki pahimmat kauhuskenaariot täyttävät mieleni.
Joonas on ensimmäinen joka saa suunsa auki, ja täten sanoittaa meidän kaikkien ajatukset yhdellä kertaa:
"Et kai sä vaan aio jättää bändiä?"
"En! En, en, en todellakaan, en ikinä lähtis tästä", Niko huudahtaa hieman säikähtäneenä.
"No, mitä sitten?" minä kysyn.
"Niin kun siis. Mä aion alkaa tuottamaan musiikkia. Niinku sooloartistina."
YOU ARE READING
Another Sun (Blind Channel fanfic)
Fanfiction"Somewhere beyond this starless sky Through the darkest days of mine Another sun will rise" Another Sun on tarina ystävyydestä, musiikista ja siitä, kuinka välillä, oikeiden ihmisten ollessa ympärillä kaikki järjestyy. Enempää sinun ei tarvitse tiet...