İYİ OKUMALAR DİLERİM
( Bu bölümü sabırsız cadı arkadaşım Esengül'e armağan ediyorum )"Bir kez sevişirse kalpler..."
Gerginlikten yüzümü ovuşturup derin bir nefes aldım . Dört gündür elimizdeki kitabın sayfasında yazanlardan sadece dört kelime çevirmemiz dışında hiçbir gelişme yoktu . Dean bir elinde sigarasından bir nefesi daha içine çekerken diğer eliyle açık olan gerdanını kaşıdı. Yutkundu . sigarayı küllükte söndürüp yerinden kalktı. Her şeyi bir ahenk içinde yapmayı adet haline getirmişti. Salondan çıktı fakat kısa bir süre sonra elinde bir su ile döndü.
"Bir uzman bulmamız gerekiyor. Biz diğer sayfalardan yola çıkarak üç dört kelime çevirdik o da doğru mu emin değiliz Min ! günlerdir hiçbir gelişme yok. "
Esra sinirli ve bu çıkmaz durumun karşısında sözlerini sarf ederken Ali , kitabı tekrar eline aldı. Evirdi , çevirdi , gördüğü harfleri tek tek bir kağıda yazıp sonunda pes ederek ayağa kalktı .
"Belki de peşimizdekiler biliyordur bu yazı dilini ?" Ali 'nin dediği bir bakımdan mantıklıydı ama bir bakımdan da oldukça tehlikeli bir durumdu. " Elimizde bir ışıklı küre var onu da onlara kaptıralım yani Ali. Öyle mi?" Öfkenin hakim olduğu bedeniyle yerinden kalkıp sinirli bir vaziyette Esra'ya doğru yürüdü. "En azından bir şeyler bulmaya çalışıyorum . Her boka senin gibi ağlasam daha mı iyi ? " Onları daha fazla ilerlemeden durdurmak için boğazımı temizledim . " Bir çaresi ya da kolay yolu olsaydı bulabilirdik. Ama bu yazı için bir yol bulmadan ilerlemesi çok zor . Şimdi bırakın birbirinizle çekişmeyi de yazının içeriği için bir şeyler düşünün."
salon kapısından bir hareketliliğin olduğunu sezince o tarafa doğru bakışlarımı çevirdim . Ben yaşlarında tabii bu içinde bulunduğumuz yıl için geçerli , kumral ve uzun boylu , saçları omuzlarından beline kadar dökülmüş, üzerindeki çiçekli elbisesi ile alımlı bir kadını fark edince kaşlarımı çattım . Güzel kızlara hiçbir zaman tahammülüm yoktu . Yani nasıl oluyor da bu kadar güzel olmayı başarabiliyorlar aklım almıyordu. " Merhaba , Ben Ferda. Sanırım sizlerde bu güzel kardeşlerin akrabaları olmalısınız . " Dean yerinden kalkıp ona doğru ilerledi ve bir adım ötesinde tam karşısında durdu . O an gözümün önünde perdelenen siyah öfke bulutlarına anlam veremedim ama zihnime hakim olan " seni yerler yerler " sözleriyle sezen şarkısına kulak vermemeye çalıştım . Belki de ilerleyen vakitlerde onunla evlenmiştir. Torunları , bu kadından olan çocuklarındandır . Kim bilir. Belki şu an evli bile olabilirlerdi.
"Ferda bizim , aile dostumuzun kızı. üç sokak aşağı da bahçeli bir evde oturuyor. Benim de oldukça yakın bir dostum . Ferda , seni konuklarıma takdim etmek isterim . "
Aile dostu kızı , yakın dost , güzel ve alımlı Ferda benim ile de tanışmak için elini uzatınca Yakından daha güzel olduğuna kanaat ettim . "Mine ." dedim yarı fısıltı haliyle . Ferda çok kalamayacağını , Lenora'ya bir haber getirdiğini söyleyip salondan ayrılınca derin bir nefes aldım . Ne zamandır tutuyordum nefesi mi ?
"Benim İngiliz kökenli dil bilimci bir arkadaşım var aslında . Belki bizden daha iyi ilerler. siz ne dersiniz Mine?" Heyecanlı gözlerle ona bakmaya başlarken birden yerimden kalktım " Ne duruyoruz ki ? Bizden daha iyi çözümleyeceğine eminim . Siz arkadaşınıza haber verin lütfen Dean . Bende üzerimdekileri çıkaracağım ." Tabi biraz da Ferda ve Lenora'nın neler yaptığını merak ettiğimi göstermemek için de bir direniş haliydi. Salonu çıkıp usul ve temkinli adımlarla yukarı katta yer alan Lenora'nın mahremine ulaştım . Yine aynı sükunet içinde oda kapısına yaklaştım . Fakat sonra yaptığım şeyin uygunsuz ve utan verici vaziyetini düşününce kendimi geri çekip kapıyı tıklattım .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İRİS
Fantezie" siz geçmişi ne zannediyorsunuz ? dönebilme şansınız olsaydı ilk işiniz ne olurdu ? Hatalarınızı telafi etmek mi ? kendinize çok fazla pay edecek şeyler için uğraşmak mı? Benim ki kendi dönemimde bulamadığım aşkı bulmak oldu. " " Sevgiler Dean . He...