DEL 1: BREV TIL MAJA

557 17 3
                                    

LYDIA'S POV:

Det var uken før jul, men jeg hadde allerede kjøpt alle gavene. Den siste tiden etter båt hendelsen hadde rett og slett vært helt fantastisk. Niall og jeg hadde hatt en helt magisk tid sammen. Jeg tuller ikke når jeg sier dette; viss du nesten mister kjæresten din, kan jeg love deg at når alt er tilbake til normalt, vil forholdet bli en drøm. Jeg var så glad for at jeg hadde han. Hva skulle jeg, og alle tenåringsjenter i verden, gjort om Niall hadde dødd. Da tror jeg jeg også ville dødd. Det hadde blitt uutholdelig.

Jeg satt hjemme og skrev et brev. Det var til barnehjemmet. Jeg hadde gjort det hver jul siden jeg flyttet. Eller det hadde jo faktisk bare vært en da, men jeg SKULLE gjøre det hver jul. I fjor hadde Maja svart med et bilde av alle barna og en liten hilsen fra dem, og det var utrolig koselig.

Jeg skrev ferdig brevet og stappet det i en konvolutt sammen med et bilde.

I brevet hadde jeg skrevet:
Hei Maja!
Mye som har skjedd siden sist, men det har du vel fått med deg allerede. Jeg og Niall som skal gifte oss og båtulykken. Men uansett... Jeg vil ønske deg og alle barna en riktig god jul og godt nyttår. Enten på forskudd eller etterskudd, alt etter hvor flinke de er med posten... Jeg har det kjempefint her, og håper dere også har det. Hils barna fra meg, og kos dere masse i jula. Jeg må nok komme på besøk en gang snart.
Jeg og Niall planlegger et bryllup i mai sirka, men vi er ikke helt sikre enda. Uansett vil jeg veldig gjerne at du kommer i det. Forstår viss du ikke kan, men i så fall; ta med deg barna. Vi kan betale billetter om det blir et problem. Tenk over det da, og la meg vite hva det blir til. Innbydelse blir sendt ut når når vi har planlagt mer, og vi vet om du vil komme.
Vennlig hilsen Lydia Styles (Haha,  måtte bare ha med etternavnet mitt;) )
PS: Sender med et bilde. Ja altså du skjønner hva det er. Mer trenger jeg ikke si...

Jeg skrev på adresse, lukket konvolutten og satte et frimerke i hjørnet. Så gikk jeg ut for å sende brevet. Kunne selvfølgelig bare sendt en melding, men Maja var glad i brev. Dessuten var hun litt gammeldags av seg...

Jeg gikk gjennom parken for å komme til postkontoret. Det var en fin tur, og på vegen tilbake satte jeg meg ned på en benk, for å slappe av litt. Det var deilig å bare sitte der. Litt kaldt var det jo, så jeg ble ikke sittende så lenge.

Jeg gikk hjemover igjen, og da jeg kom innenfor døra til huset og sparket av meg skoene, kunne jeg kjenne den varme gode lukten av hjemmelaget pizza.

Ja, det var en enkel middagsvariant,  men den var i alle fall hjemmelaget da. Men det må jeg si altså, noen ganger lurte jeg på hvorfor guttene ikke var smellfeite, så mye pizza som de spiste... Men det skal de ha, de hadde laget noe i alle fall...

~~~~~~~

Første kapittel, yay!!

Hva syns dere??

Jeg syns dette ble bedre skrevet enn den forrige boka, men det var kanskje ikke så spennende da...

Uansett... Jeg håper dere likte den, og vil følge med på denne boka også.

Jeg kan love dere det, at det VIL bli masse spenning i denne også... Spørsmålet er vel bare, hva og når...men det skal jeg ikke svare på nå... ;)

NIALL HORAN'S GIRL: LITTLE THINGS (BOK 2, NORSK)Where stories live. Discover now