DEL 23: FØRSTE DAG HJEMME IGJEN

287 15 10
                                    

LYDIA'S POV:

Vi kjørte hjemover fra sykehuset, etter tre dager der. Rachel satt i barnesetet som guttene hadde kjøpt til oss.

Jeg hadde tatt på henne noen klær, men hun var så liten så det var bare en enkel kjole, bare for at hun skulle ha på seg noe liksom.

Niall kjørte, og jeg satt i baksetet. Rachel sov som vanlig. Men altså, det var bare bra. Tenk når hun begynte å skrike og gråte, da ble det liv her...

Vi svingte inn foran huset. Jeg tok Rachel ut av setet og bar henne inn. Alle var samlet i stua da vi kom inn. De hadde laget kake og kjøpt masse gaver. I tillegg til alle som hadde vært på sykehuset, var familiene til de andre guttene her, og noen gode venner av oss. Alle sammen kom og gratulerte, og vi takket og smilte. Rachel gikk på rundgang, alle ville holde henne.

Tiden fløy når vi hadde det gøy, og Rachel ble sur og grinete. De fleste gjestene hadde gått, det var bare mamma, Gemma og Niall sin familie som var igjen, og guttene så klart. Jeg gikk på kjøkkenet for å mate Rachel. Deretter gikk jeg opp på rommet og la henne i den nye sprinkelsengen.

Jeg kjente jeg var trøtt selv nå, så jeg gikk på badet for å skifte. Jeg la meg i senga og slappet av. Det var deilig å ligge i egen seng nå og jeg var sliten etter alt som hadde skjedd, så jeg sovnet fort.

Jeg våknet av barnegråt. Jippi, hun begynner allerede...

Jeg åpnet øynene og kikket mot sengen til Rachel. Der stod Niall med babyen i armene og trøstet henne. Rachel roet seg litt etterhvert. Jeg smilte ved synet av Niall med Rachel vuggende i armene mens han sang little things.

Da hun hadde sovnet igjen, snudde Niall seg mot meg. Vi smilte til hverandre, og han kom og la seg ved siden av meg. Han la armen sin rundt meg. Jeg lot den varme behagelig me følelsen av kroppen hans mot min synke inn, og lukket øynene forsiktig. Ikke lenge etter forsvant jeg inn i den beste søvnen jeg hadde hatt på lenge.

~~~~~~~~~~~~~~

Kort del idag, sorry.

Men jeg fant ut at dette passet fint som en egen del, og da fikk jeg jo oppdatert i dag også.

Det var egentlig ikke planlagt å oppdatere idag, men som sagt passet det som et kapittel, så jeg skriver heller et lenger til i morgen, torsdag eller fredag. Alt etter hvor god tid jeg har.

NIALL HORAN'S GIRL: LITTLE THINGS (BOK 2, NORSK)Where stories live. Discover now