DEL 27: NYTT HUS

373 15 9
                                    

LYDIA'S POV:

Zayn og Perrie var ute, så jeg passet Zack for dem. Rachel og Zack lå på et leketeppe sammen. Jeg vil ikke akkurat si at de lekte "sammen" men de var jo bare 3 og 2 måneder gamle. Søte var de i alle fall der de lå og sprellet med beina og dro i ulike leker som hang over dem.

Jeg kilte dem på magen av og til. De lo og smilte. Jeg la Rachel over på magen, og hun veltet seg raskt over på ryggen igjen. Det gjorde hun alltid. Zack virket trøtt og utålmodig, så jeg satte han i sovestolen. Det var en et slags mykt sete, som svingte fram og tilbake. Veldig "fancy" med vibrering under setet, musikk og en uro hengende over setet.

Niall kom inn døra og smilte. "How is it going here?" spurte han og satte seg ned på gulvet med meg.

"Good, they've been so calm and nice today," svarte jeg. Niall kysset meg på munnen og kilte Rachel på magen.

"That's good. So I was thinking, maybe we should get our own house soon." Jeg kikket opp på Niall og smilte. Jeg tenkte gjennom det. Tanken hadde jo streifet meg også, men jeg hadde egentlig aldri tenkt skikkelig over det.

"I think that's a good idea. When are we going to do it?"

"How does "right now" sound?" spurte han med et lurt glimt i øyet.

"Okaay...Like RIGHT now?" spurte jeg forvirret.

"Yeah, as soon as Zayn and Perrie gets home though, so they can watch the babies." Ser ut til at Niall har hele planen klar...

"We can watch them," hørte jeg bak oss et sted. Harry og Miriam kom ut fra kjøkkenet. Jeg trodde de var ute og handlet, men de hadde sikkert kommet tilbake uten at jeg merket det.

"Good, thanks guys! Well Lydia, are you ready to leave?" spurte Niall og rakte ut hånden sin. Jeg tok den, og han hjalp meg opp.

"Just have to change first. I think Rachel didn't like this shirt, cause she puked all over it," lo jeg, og gikk på badet.

NIALL'S POV:

Jeg hadde planlagt dette en stund. Takk og pris at Lydia ble med. Jeg hadde vært innom ulike nettsider et par uker nå, og sett etter hus. For et par dager siden hadde jeg funnet et kjempefint som hadde visning idag.

Vi kjørte til adressen jeg hadde fått, og parkerte bilen utenfor det hvite huset.

Det var et moderne hus, men ikke på den måten folk flest forbinder med moderne. Det var ikke et funkis hus, men det var helt nytt. Et passe stort hus med skråtak, og en fin hage. Det var perfekt for en småbarnsfamilie. Huset lå i et nabolag, men det var et lite nabolag. Husene var også godt skilte fra hverandre, og litt borte fra vegen. Dermed ble det mye lettere å bo der, med tanke på hvem vi var... Jeg hadde fått ordnet en privat visning, også med ranke på hvem vi var...

Jeg hjalp Lydia ut av bilen, og vi gikk mot huset. Hun kikket seg rundt og studerte omgivelsene. Spør du meg, så hun ganske fornøgd ut.

Vi ble tatt imot av eiendomsmegleren, en smilende dame i 40-årene. Hun smilte og viste oss inn i huset.

Vi gikk fra rom mens eiendomsmegleren, Helen, fortalte om ulike ting. Når og hvordan huset ble bygd, hva som var fint og spesielt med det, om hagen når vi kom så langt og naboene. Da vi var gjennom hele huset, spurte hun hva vi syntes.

Jeg var helt ærlig blåst av banen. Huset var mye bedre enn hva jeg fikk av førsteinntrykket. Jeg ville så absolutt bo her!

"I think it's a lovely house, and I'm sure we could be really happy living here," kom Lydia meg i forkjøpet. Men det var like greit det, for jeg kunne ikke sagt det bedre selv.

"That is good to hear! So do you have any thoughts on wether to buy it or not, or do you need som time to decide?" spurte Helen høflig.

"I would really love to buy this house. What about you, Lydia?" Hun smilte som om hun tenkte det samme.

"Then it's settled. This will be our new home!" sa hun entusiastisk.

MIRIAM'S POV:

Rachel og Zack sov side ved side i samme seng. De var så utrolig søte!

Jeg og Harry satt tett sammen i sofaen. Jeg strøk ham gjennom krøllene, og han kysset meg på kinnet.

Etter hvert kjente jeg roen og trøttheten bre seg over meg som et teppe. Jeg la meg forsiktig ned i fanget til Harry, og han strøk med over ryggen. Jeg sovnet raskt, med et smil rundt munnen.

HARRY'S POV:

Miriam lå på fanget mitt og sov. Ettermiddagssola lyste opp de rosa kinnene hennes, og lekte seg i det lange lyse håret. Hun lignet en engel der hun lå. Jeg glemte meg bort i skjønnheten hennes, helt til ytterdøra smalt igjen.

"Hey, how are things going here," hørte jeg Niall si uti gangen. Lydia kom inn i stua.

"Aww, look at those two lovebirds!" utbrøt hun og snakket tydeligvis ikke om meg og Miriam. Neida, hun gikk rett bort til Rachel og Zack.

"Look, they're holding hands," sa hun, og det fikk også min oppmerksomhet.

Snart stod jeg, Lydia og Niall, pluss en trøtt Miriam rundt senga.

Etter å ha beundret dem en stund, tok Miriam ordet. "So how did it go for you today?" spurte hun Niall og Lydia.

"Good, very good actually," sa Lydia og smilte.

"And why is that?" Nå var jeg nysgjerrig.

"We bought a new house!" sa Niall og Lydia i kor.

NIALL HORAN'S GIRL: LITTLE THINGS (BOK 2, NORSK)Where stories live. Discover now